וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצורי הפרא של כתומנטה

ליה פן

8.2.2010 / 8:58

המעצבת חיה ניר מפיקה מסיבת יער בקטלוג הווידאו החדש שלה, עם פיות יער בעלות אוזניים מחודדות, אך שאינן כחולות וללא זנב

יח"צ - חד פעמי

אחרי שנים שחיה ניר, המעצבת והבעלים של "כתומנטה" ויתרה על כל פעילות יח"צנית, מיעטה להתראיין, לא צילמה קטלוגים ובטח שלא הפיקה תצוגות אופנה, היא משחררת קטלוג-וידאו שמציג את קולקציית קיץ 2010. ההפתעה גדולה. ניר צילמה קטלוג יער קסום, שנראה כמו קליפ גנוז של הזמרת הפתיינית והמלחששת נטאשה קהן הבריטית. הסטיילינג הפסיכדלי-ניאו-היפי של קהן, הידועה יותר בשם Bat For Lashes, היווה השראה גם לחלונות הראווה של טופשופ בחורף שעבר. בקליפ מככבת דוגמנית שדונית שנראית כמו אחותה האובדת של טינקרבל ועל הרקע הזה מוצגים הבגדים החדשים של ניר בטכניקת סטופ מושן – רצף של תמונות סטילס שיוצר אשליה של תנועה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה פתאום החלטת לצלם קטלוג?

"בואי נגיד שהייתי באתנחתא של שתיים-שלוש עונות. רציתי לנוח מהריצה המשוגעת הזאת של השקת קולקציה, צילום קטלוג, פעילות יח"צנית וכל זה. עכשיו פשוט כבר ממש התגעגעתי, זה היה חסר לי. הצוות שצילם איתי את הקטלוג הוא הצוות הקבוע שלי: הצלם עמית ישראלי, מעין גולדמן הסטייליסטית, נירית הירשמן המאפרת וקובי לוי מסטודיו ליגה שעשה ארט. הרגשתי שגם הם היו מורעבים ובאו עם מלא התלהבות ושמחה לפרויקט. ירדנו מהטייס האוטומטי ועשינו משהו בכיף."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה הקונספט של הקטלוג?

"הקונספט היה 'מסיבת יער'. הרעיון הגיע מעמית הצלם, שבדיוק ראה את הסרט 'ארץ יצורי הפרא' ומיד קפץ לו לראש הרעיון הזה. לקחנו את דניאל יצחקוב, הדוגמנית, לפארק קנדה והפכנו אותה ליצור פייתי שכזה."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למה בחרתם לצלם קליפ בטכניקת סטופ מושן?

"זו לא הפעם הראשונה שאנחנו עושים קליפ, וטכניקת הסטופ מושן מאוד אהובה על קובי, שהיה כאמור אחראי על הארט. יש לזה כמה יתרונות – זה לא יקר כמו לצלם סרט קולנוע ומצד שני זה מראה את הבגדים בתנועה. אני נורא אוהבת שהדברים הם בתנועה, זה גם מתחבר לבגדים שאני מעצבת; הרבה פעמים אמרו לי שהשמלות שלי מזכירות רקדניות. לפני כמה שנים עשינו תצוגה בחלון הראווה עם הרקדנית והכוריאוגרפית שרון אייל וזה פשוט עצר את כל הרחוב. זה עשה כזה באזז, אני לא זוכרת דבר כזה. ריקוד תמיד עניין אותי ומשך אותי, ואני חושבת שהוא קשור לבגדים שאני עושה, לבדים, לגזרות ולאווירה."

כתומנטה – קטלוג קיץ 2010. עמית ישראלי,
כתומנטה – קטלוג קיץ 2010/עמית ישראלי

ספרי קצת על הקולקציה

"מה שאני מנסה לעשות כל קיץ זה אוסף של שמלות לכל שעות היום והלילה. לשמחתי הרבה הקיץ שוב חזרו דפוסי הפרחים שאני מרבה להשתמש בהם, אבל הקפדתי להשתמש בסוגי בדים חדשים. אני כל הזמן צריכה להמציא את הגלגל, לחדש, לאתגר את עצמי. הפרחים השנה מודפסים על סוג של סריג דק דק דק, טריקו וואל. שילבתי את זה עם תחרות ובדים שקופים ולדעתי יצא מאוד מעניין."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש גם שמלות כלה בקולקציה?

"אני מוסיפה כל שנה דגמים לקולקציית שמלות הכלה הקיימת. יש כאלה שנשארות כמה עונות וכל הזמן נכנסות חדשות. השנה בעיקר שיחקתי עם תחרות, סריגים שקופים ואריגים כמו שיפון ומשי. הלכתי על כמה אופציות, חלק רומנטיות וחלק מודרניות. יש לי שמלה שעיצבתי בשנה שעברה שאני קוראת לה שמלת שבועות – היא הקדימה את זמנה ולא הייתה כל כך פופולארית בעונה הקודמת, אבל והשנה כבר קיבלתי עליה הזמנות."

טווח מחירים:
שמלות: 600-1,800 שקלים
שמלות כלה: 2,200-12,000 שקלים

צילום: עמית ישראלי
סטיילינג: מעין גולדמן
איפור: נירית הירשמן
ארט: קובי לוי - סטודיו "ליגה"
דוגמנית: דניאל יצחקוב לסוכנות "אלינור שחר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully