וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריצה כלה

ליה פן

12.2.2010 / 16:28

יותר מאלף נשים הסתערו על הקולבים במכירת שמלות הכלה השנתית בניו יורק. המראות קשים - ראו הוזהרתם

רויטרס

זוכרים את הפרק ב"חברים" בו מוניקה גוררת את רייצ'ל ופיבי למכירה המונית של שמלות כלה? חווית הקניה הזו התחילה בעמידה מתישה בתור אימתני השכם בבוקר, והסתיימה בכך שמוניקה הצמידה בחורה אחרת לרצפה, אחרי שהעזה לחשוב לקחת ממנה את השמלה שרצתה לקנות.

הקשר בין המתואר בסצינה הזאת למציאות אינו מקרי. למעשה, היא מבוססת באופן כמעט מדויק על מכירת שמלות כלה שנערכת מדי שנה בניו יורק, וגורמת לכלות לעתיד להפוך ליצורים אלימים וחסרי רחמים.

מי שאחראי לכל הבלגן הזה היא חנות בשם "פילמנ'ס בייסמנט", מוסד ותיק שהחל את המסורת בשנת 47 בבוסטון, והעתיק מאז את מקומו ליוניון סקוור במנהטן. החנות אוספת סמפלים, עודפים והזמנות מבוטלות של שמלות מעצבים, וכשהיא מגיעה לכמות מינימום של כ-1,000 שמלות כלה היא קובעת תאריך למכירה הגדולה ומציעה את השמלות במחירי רצפה (השמלה זולה ביותר שהוצעה למכירה הפעם עלתה 200 דולר).

ביום המכירה, שמתחילה ב-9 בבוקר ונמשכת עד 10 בערב, מתייצבות במקום כלות לעתיד, אמהות, אחיות וחברות תומכות ועומדות בתור בסבלנות שעות ארוכות עד שהדלתות נפתחות. ברגע שזה קורה – כלה לכלה זאבה. הנשים (וגם הגברים המועטים שהיו מספיק אמיצים/ טיפשים להגיע) מסתערות בהמוניהן על הקולבים, מעמיסות כמה שיותר שמלות, מודדות אותן במעברים ונוצרת אווירת שוק שמחה למדי ואלימה לפרקים.

למכירה השנה הגיעו יותר מאלף כלות שהעלימו מהקולבים למעלה מ-2,400 שמלות בדקות ספורות. עכשיו תגידו שנשים לא יכולות לצאת לשדה הקרב? אלה גם בעירק היו מסתדרות יופי.

(צילום וידאו: רויטרס)

.

  • עוד באותו נושא:
  • שמלות כלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully