וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עולה היהלום היקר בעולם?

סוכנויות הידיעות

27.2.2010 / 10:05

יהלום במשקל 507 קאראט אשר התגלה בשנה שעברה במכרה קולינאן המפורסם בדרום אפריקה, נמכר לחברת תכשיטים מהונג קונג במחיר שיא של 35.3 מיליון דולר

יהלום במשקל 507 קאראט (מעט יותר מ-100 גרם), אחד היהלומים הגדולים בעולם, אשר התגלה בשנה שעברה במכרה קולינאן המפורסם בדרום אפריקה, נמכר היום לחברת תכשיטים מהונג קונג במחיר של 35.3 מיליון דולר - המחיר הגבוה מעולם ששולם עבור יהלום במצבו הגולמי. המחיר היה גבוה בשיעור ניכר מתחזיות האנליסטים, אשר צפו מחיר של כ-25 מיליון דולר.

חברת הכרייה פטרה דיימונדס מכרה את היהלום במסגרת מכרז שנערך בדרום אפריקה לחברת התכשיטים צ'או טאי פוק מהונג קונג. לפי ההערכות, לאחר ליטוש, יהיה משקל היהלום בין 170 ל-180 קאראט, ושוויו יהיה גבוה בהרבה מהמחיר ששולם עבורו.

היהלום שנמכר היום הוא אחד מ-20 היהלומים הגדולים והאיכותיים ביותר שהתגלו מעולם. הוא התגלה במכרות קולניאן, שבהם התגלה בשנת 1905 יהלום קולינאן המפורסם, שמשקלו במצבו הגולמי היה 3,106 קאראט, ואשר היה במשך כמאה שנים היהלום המלוטש הגדול בעולם. כעת הוא מעטר את שרביט המלכות של המלך אדוארד, במגדל לונדון.

בשנת 1985 איבד קולינאן את המקום הראשון לטובת גולדן ג'ובילי, שהתגלה אף הוא במכרה קולינאן. גולדן ג'ובילי אמנם היה קטן יותר מיהלום "קולינאן" במצבו הגולמי, אולם במצבו המעובד היה הגדול בעולם.

יהלום קרטייה, שהתפרסם כמתנת ריצ'רד ברטון לאליזבת טיילור, שקל רק כ-240 קאראט במצבו הגולמי, וכ-69 קאראט במצבו המעובד.

  • עוד באותו נושא:
  • יהלומים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully