וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סאקסי

לירוי שופן

1.3.2010 / 9:46

אנחנו דווקא רואים במותג סאקס אלטרנטיבה, אבל כדי לפתות אותנו להיפגש איתו מעבר לחלון הראווה הוא חייב לנסות להשתנות קצת מדי פעם

בשעה שהמותג הישראלי סאקס משיק את קולקציית קיץ 2010, מתכונן לשווק את עצמו ב-16 מדינות ברחבי אירופה, ולפתוח בהמשך חנויות מותג מחוץ לישראל, אנחנו תוהים מה זה בכלל סאקס ומה מבדיל אותו ממותגים אחרים, בעלי היקף קטן יותר, שכמעט ונעלמו מן המפה, או לחילופין מרשתות מסחריות העסוקות בתרגום טרנדים.

קולקציית הקיץ של סאקס מציעה גם העונה את הלוק הבסיסי המוכר שלה, הנשען על המתח התמידי בין הרומנטי למלוכלך, עם קריצה לתרבות הבוהמית, מראה שכמעט ואינו משתנה עם הזמן. כהרגלם בקודש, הצללית מבוססת על חיבור בין אוברסייז להדוק, והעיצוב הכללי מתאים למגמת ה'יוטיליטי' העכשווית, הקושרת בין מראה טבעי ונינוח של נערת-ס?פר לרמזים של פרקטיקה צבאית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
געגועים ללוק המחויט של העונה הקודמת? סאקס 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמלות שטופות ורכות עשויות תערובת של דנים וליוסל הנקשרות בחגורה בקו האגן, טוניקות מכובסות מעוטרות קרושה, סריגים דקיקים במחשוף נדיב, והחיבה העיקשת למכנסי הרמון במפשעה מדלדלת (גם בגרסת מכנסיים קצרים), עדיין מככבים בלב הקולקציה. הכל, גם אם מטופל מאוד, הפך יומיומי עוד יותר מכרגיל, ומורגשת היעדרותו של הסגנון המחויט והמוצלח מן העונה הקודמת.

המסקנה היא שסאקס מנסה להתמודד עם המציאות האופנתית על ידי זיגזוג בין שני קצוות. מצד אחד, היא רשת השומרת על פרופיל של מותג 'פרימיום' ייחודי, המבדיל אותה מהרשתות על ידי עיצוב מחושב, מעמיק ושימוש בחומרים יקרים יותר, מצד שני, היא פונה לשוק חו"ל ולפיתוח של קווים נוספים. גדילה, שעלולה לגרום לה לחדד את ההבדל בינה לבין אחרות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משי בעל ברק אטום, בגווני זית עמוקים, שממנו נגזרו מכנסי שרוואל או גופיות רפויות ופריכות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפעמים, הגברת הווליום המאפיינת את הקולקציה הנוכחית מחדדת את האג'נדה העיצובית של סאקס, המקדמת גרסאות סקסיות ונשיות, לפריטים מוכרים. כזו היא קבוצה עשויה משי בעל ברק אטום, בגווני זית עמוקים, שממנו נגזרו מכנסי שרוואל או גופיות רפויות ופריכות, המפיחה רוח מפתה. אבל לפעמים הווליום הגבוה עושה בדיוק ההפך. אין לטעות – ה'קז'ואל לקשרי' של סאקס אינו אחד שקט במיוחד, ודואג לנפנף בכל הפרמטרים ההופכים אותו לסמל סטטוס בעל דיטיילים מודגשים. אלו הם בגדים שיש בהם הצלבה חוזרת ונשנית בין אופנה שורשית לאופנה מוחצנת, בהעדפה ברור לקטגוריה השנייה. באופן הזה, המגמה העונתית אולי מחוברת לטבע ולרגשות מועצמים, אך כל אלו הופכים תחת ביצוע אגרסיבי למלאכותיים, באופן הדומה להשפעתם של כתמי אקונומיקה על ג'ינס. במילים אחרות, הווליום הגבוה מתברר פעמים רבות כטיפול יתר, המשמש מעין כיסוי לכותרת 'בגדים המעוצבים היטב'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפשעה הנופלת. קבוצת הג'ינסים/מערכת וואלה!, צילום מסך

קבוצת הג'ינסים, שדגמיה זכו לשמות יומרניים של ציירים מפורסמים (מפיקאסו ועד ואן גוך), רחוקה מלהיות קלאסית או אוונגרדית. שילוב של מותניים נמוכים, רגל צרה ומפשעה נופלת בדגם אחד, או קרעים יחד עם השפרצות צבע ברוטאליות וניטים בדגם אחר, ממחישים היטב את דחיקתו של התחכום. עומס דומה מאפיין אוסף פריטים העשויים בבסיסם בד לבן שעבר טכניקת צביעה מוחשית מדי, שגרמה למכנסיים קצרים להיראות כמתבוססים בצבע, ולגופיות ג'רזי פשוטות, לסוכריות קמופלאז' ורודות וזרחניות.

החיבה היתרה למראה הבד הלא אחיד במרקמו, העשוי והנגוע, שאמור לחקות את תכונותיו של הזמן על בגד, משקפת התערבות אנושית המנסה להוכיח כתב יד עיצובי משמעותי. אך האמת היא, שבסאקס עדיין פועלים בכמעט אותה נוסחא, וכשהם מנסים לשנות אותה, או לחזק אותה, זה לא נעשה תמיד במקום הנכון ונדרשת לעיתים התפתחות גדולה יותר בסגנון. סאקס אולי לא מכירים בכך בעצמם, אבל הם מהווים סוג של אלטרנטיבה. וככזו, היא חייבת להשתנות כל הזמן כדי לממש עצמה. גיבוב של צבעים או כביסות מיותרות ונוספות לחולצה, כאשר הבסיס נשאר כל כך דומה, הוא לא תמיד הפתרון הנכון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחירים

בייסיק טופ: 96-178 שקלים; סריגים: 188-268 שקלים; מכנסיים קצרים: 220-238 שקלים; חצאית 184 שקלים; מכנסיים ארוכים 368-398 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully