וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עולה שמלה לאוסקר

הסטייליסט ההוליוודי פיליפ בלוך מספר לאתר יאהו על הכסף שנשפך על השטיח אדום ומה עושים עם השמלה כשהטקס הגמר

בימי עונת הפרסים ההוליוודית, המלך האמיתי הוא הסטייליסט. כוכבות לחוצות שיודעות כי עליהן להיראות במיטבן ומעצבים מבתי אופנה נחשבים, שרוצים לראות את השמלות שלהם קורצות למצלמות, מחזרים אחרי הסטייליסטים שעובדים מסביב לשעון עבור לקוחותיהם וגובים עבור שרותיהם מחירים גבוהים במיוחד. וזה עוד לפני ששילמתם על השמלה והאקססוריז.

אז מה המחיר של לוק שטיח אדום מושלם לאוסקר?

הסטייליסט פיליפ בלוך, אחד הידועים והמבוקשים בהוליווד היום (מי שאחראי לסטיילינג המושלם של האלי ברי באוסקר 2002), גילה בראיון ליאהו מה העלויות:

תשלום סטייליסט: במקרה שלו מדובר ב-1,000-1,500 דולר עבור יום עבודה. בניית לוק נוצץ לאוסקר לוקחת בדרך כלל יומיים (בלוך אומר שיש סטייליסטים שטוענים ששכרם ליום עבודה הוא 5,000 דולר, אבל הוא לא מאמין להם).

שמלה: 5,000-20,000 דולר

נעליים: 700-1,000 דולר

שיער ואיפור: 2,500-5,000 דולר

תיקוני חייט: 500-1,500 דולר

תכשיטים: 100,000 אלף עד כמה מיליונים. לפי הערכת בלוך העלות הממוצעת של תכשיטים לכל כוכבת היא בערך חצי מיליון. מקרה יוצא דופן, הוא יהלום הדלעת שענדה האלי ברי באוסקר 2002 ששוויו כמה מיליונים.

בנוסף לאלו, יש הלבשה תחתונה ותיק קלאץ' קטן שברוב המקרים אין בו כלום.

הסטיילסיט פיליפ בלוך בשבוע האופנה בניו יורק, פברואר 2010. קרדיט: Katy Winn, GettyImages
הסטייליסט פיליפ בלוך/GettyImages, קרדיט: Katy Winn

בלוך שהלביש בעבר את סנדרה בולוק, סלמה הייק, דרו ברימור ורבות אחרות בהוליווד, מספר שכוכבת רואה בממוצע כ- 50 עד 100 שמלות עד שהיא מחליטה על האחת. בדרך כלל יש צורך בתיקונים, כיוון שהשמלות האלו, שעדיין לא משווקות עבור הקהל הרחב, נתפרות לרוב עבור דוגמניות דקות בגובה 180 ס"מ. שלב הנעליים מגיע לאחר ההחלטה על השמלה, כשהמותגים הפופולריים ביותר הם ג'ימי צ'ו וכריסטיאן לובוטין. ביום האירוע כמובן נעשים סידורי השיער והאיפור. אבל התכשיטים הם מה שמקפיץ את עלות הלוק המושלם לשטיח האדום.

אבל אם דאגתם לרגע מאיפה בא הכסף, אפשר להירגע, הכסף לא מגיע מחשבונו הפרטי של הטאלנט. לרוב הביגוד והאקססוריז נמסרים לכוכבים בהשאלה, ופרסום שמותיהם של המעצבים בשידור חי ובעתונות, הוא תמורה מספקת בהחלט ומבחינתם מדובר בדיל משתלם. לפעמים, הפריטים נרכשים ולא מושאלים ומי שנושא בעלויות הם האולפנים שעומדים מאחורי הסרטים. בלוך מספר על לקוחה שהייתה מועמדת למספר פרסים עבור חלקה בסרט עצמאי דל תקציב. במקרה הזה, האולפן שהעסיק אותה בפרוייקט הבא שלה הסכים לקחת על עצמו את מימון עלויות השטיח האדום בסרט שכלל אינו קשור אליו, משום שהבינו שהפרסום הטוב משתלם להם. במקרים רבים, מעצבים אינם דורשים את השמלות בחזרה ומאפשרים לכוכבות לשמור אותן. לפעמים השמלות נמכרות למטרות צדקה. השנה ארגון Clothes Off Our Back העוסק במכירות פריטי ביגוד של כוכבים למען ילדים נזקקים, יערוך מכירות פומביות לטובת סיוע לנפגעי רעש האדמה בהאיטי.

האלי ברי בטקס האוסקר ה-72, שנת 2002. Vince Bucci, GettyImages
האלי ברי בטקס האוסקר 2002/GettyImages, Vince Bucci
  • עוד באותו נושא:
  • אוסקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully