וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור אצל יפנים חדי עין

הדס צוקר

9.3.2010 / 12:19

הדס צוקר, המעצבת יחד עם אחותה עינב ל'רוס אווטה', יצאה לראות את הבגדים של המותג בטוקיו, וחזרה עם המלצות לשופינג מטורף

בשביל שמלה יפה אני מוכנה לחתור בסירת קיאקים עד לסרילנקה. ואני בטוחה שכל מי שצעיף מפוצץ בסטייל, חשוב לה יותר מהסדרי השלום עם הפלסטינים, מהנהנת עכשיו בהזדהות, בעודה מגניבה עוד ליטוף לנעלי הוינטג' שלרגליה או לתיק הקלאץ' העסיסי שלמענו היא הקריבה שכר דירה של חודשיים.

התמזל מזלי ומקצוע עיצוב האופנה שבחרתי לעצמי (או שבחר בי – אם אנחנו ברגע של ניו אייג') מזמן אותי לפעמים לשכיות החמדה האופנתיות המרתקות בעולם. לסרילנקה עוד לא הגעתי, אבל את מסע האופנה שלי ליפן אזכור לפחות עד שהסקיני ייצא מהאופנה (סתם, עוד הרבה יותר זמן).

מכונית המיני שנת 69. השילדה מעץ. הדס צוקר
מפלסת הדרך. מיני 69 בחניה יפנית/הדס צוקר

ליפן נסעתי כדי לראות מקרוב איך נמכרים הבגדים של רוס אווטה בחנויות של המדינה הביזארית הזאת, שהסטייל דומיננטי בה יותר מישו ובודהה ביחד. בדרך כלל בחינה של העיצובים שלנו בחנויות זרות, הוא תהליך שדורש סיבולת של מסע כומתה וריכוז של מבחן פסיכומטרי. אבל במקרה הזה של טוקיו, זה הרגיש לי יותר כמו ביקור במפעל לייצור קרמבואים פלוס טעימות חופשיות.

אין כמו היפנים חדי העין כקהל שייתן משוב על הקולקציה. הם קומפקטיים ונעימים למראה, רוחשים אהבה והערכה אינסופיות לחומרים איכותיים וכשזה מגיע לדברים שהם לובשים – הם רציניים פחד, כאילו הם בוחנים רכישת כליה. כשמעצב מבקר בחנות ביפן שבה מוכרים את מוצריו, הוא זוכה ליחס נינטי - מוכרות מצחקקות נדחפות להצטלם איתך וקונים שולפים עטים לחתימות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השחקנית היפנית maki horikita בשמלה של רוס אווטה בצילום מתוך העיתון Dramatic TV life/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנשי האופנה המקומיים איתם נפגשתי הצביעו על הדגמים שיתפסו לדעתם בשוק אופנת המעצבים ביפן וכחלק מתהליך סקירת השוק ביקרנו יחד בחנויות שמחזיקות את הבגדים שעיצבנו, כדי "להרגיש את השטח".

המסע בעקבות המותג, חשף אותי לכמה וכמה מהחנויות המעניינות ביותר ביפן, שעצם הביקור בהן היווה חוויה תרבותית בפני עצמה, עוד לפני שמודדים בכלל את הבגדים. את הארכיטקטורה והשימוש בחלל צריך ללמד בחוגים מתקדמים לאדריכלות ואת תשומת הלב לפרטים – גדולים כקטנים - מן הראוי להנחיל לכל בעל מלאכה שרוצה להיות משהו בעולם הזה. חזות החנויות מרהיבה ומסקרנת (לדוגמה חנות במרתף של 4 קומות באדמה באווירת פאנק מחתרתית, שרק חפירתה עלתה 40 מיליון דולר) והיא תמיד בעלת נושא או סיפור כלשהו. פנים החנויות בדרך כלל נקי ומינימליסטי, אך יחד עם זאת מדושן ועשיר. והכל זועק איכות וסטייל.

יצאנו לדרך עם במיני מיינור מודל 69 (שילדה מעץ, יבוא אישי מלונדון) וביקרנו בכל נקודת האופנה המגניבות ביותר בטוקיו, כולל הפסקות אוכל יפני אותנטי (התפריט כלל דגי ים נדירים מיובשים, ביצי דגים שלוקות - גרסת הסורבה המקומית, צדפות בגודל המבורגר וגלידה מפולי סויה לקינוח).

ואם גם אתם עומדים להגיע לטוקיו:

הדס מצחחקת עם חברות בטוקיו. הדס צוקר
הדס צוקר מצחקקת עם מעריצות מקומיות/הדס צוקר

ANGLOBAL

רשת חנויות יפנית, איכותית ומובחרת, הכוללת 14 חנויות ברחבי יפן בערים אוסקה, קובה קיוטו וטוקיו. בטוקיו ממוקם אחד הסניפים היפים והמקסימים ביותר בסמוך לשדרה המפורסמת אומוטסנדו, המאכלסת את חנויות הדגל של המעצבים המפורסמים בעולם (רלף לורן, לואי ויטון, דולצ'ה וגבאנה).

החנות מאופיינת בקונספט נקי ומתוחכם, בגדים יקרים להחריד של מיטב המעצבים (פיליפ לים, האני וואי, רפטו, גולדן גוס וקו בייסיק של הרשת עצמה) סקאלת הצבעים בחנות היא מונוכרומטית, נעה בין אפורים לחומים ירקרקים וכחולים, העיצוב נקי ומאופק – מדובר באסופת חומרים איכותיים כמו משי, קשמיר, סריגי צמר מחבקים ואריגי פשתן נינוחים. החנות מציעה קולקציית נשים וגברים ופריטים רבים שהם יוניסקס. בנוסף אפשר למצוא בחנות גם קולקציית סבונים ומוצרי טיפוח ממותגים.

ANGLOBAL SHOP OMOTESANDO 4-10-5 JINGUMAE SHIBUYA-KU TOKYO Japan 15-0001

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ANGLOBAL/מערכת וואלה!, צילום מסך

LOVELESS

אחת החנויות הקוליות והמחתרתיות שאפשר למצוא בטוקיו. ממוקמת באיומה, שהוא הרובע היוקרתי והמפונפן ביותר בעיר. לאב לס שוכנת בין חנות הדגל דמוית יהלום ענק של פראדה, לחנות המדהימה של קום דה גרסון שנראית כמו אקווריום ענק בזכות קירות הפלסטיק הכחולים והמעוגלים שלה. ממול חנות הדגל ההורסת של קארטייה שבנויה מכלונסאות זכוכית עם אבן.

LOVELESS עצמה ממוקמת במערה תת קרקעית, כאשר הכניסה אליה כרוכה בירידה תלולה בחדר מדרגות
חשוך מקושט בגרפיטי. החלל שמתגלה, מרהיב חשוך וקמאי – בעל קירות אבן, מלא עצים ירוקים ושנדלייר ענק. בחנות 4 קומות, כולל בר וחנות ספרים, ובמרתף אפשר למצוא את הקו נחשק של רף סימונס והלמוט לאנג ואגף וינטג' מדהים של לואי ויטון וגוצ'י.
בעיצוב החנות הושקע סכום צנוע של 40 מיליון דולר , והיא נחשבת הוא לאחד הבוטיקים המעניינים בעולם.

3-17-11 Minami-Aoyama Minato-Ku Tokyo, Japan 107-0062

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בין הבוטיקים המעניינים בעולם. LOVELESS/מערכת וואלה!, צילום מסך

EPOCA

חנות קטנה וזוהרת ברובע גינזה העשיר והמדושן, אחת מני 7 חנויות שמונה רשת היוקרה הזו. החנות הינה קוביית בטון קטנה בעלת חלון ראווה, שדרכו נכנסים לחלל צפוף ומרשים, עמוס מותגים יוקרתיים כדוגמת דיאן וון פרסטנברג, איסה לונדון, פארוש ופילוסופי.

הקומה התחתונה מכילה תכשיטים ומשקפי שמש של מותגים מעולים וצוות המוכרות היפניות מקסים, מלא שיק וצחקוק. בקומה העליונה מוצגים למכירה שמלות ערב ופרטי הוט קוטור של ממש של חברות איטלקיות מובחרות כמו אלברטה פרטי, מארני, מוסקינו. עוד בחנות: ליין פרטי השזור באבנים, רקמת חרוזים מדהימות, שיפונים ובדי משי מזילי ריר.

2-5-1 Marunouchi, Maranouchi 2-chome building 1st Floor, Chiyoda-ku, Tokyo

LE CIEL BLUE

החנות בעלת השם הצרפתי, ממוקמת ברובע גינזה והיא מתפרשת על שתי קומות רחבות שמשדרות קור פלורסנטי מרשים. אופי הבגדים הוא אוונגרדי ונועז והצבע השולט, כיאה לאופי הרוקיסטי של החנות, הוא שחור. בחנות שתולים גופי תאורה בקומפוזיציות מעניינות וקוביות לבנות ענקיות שמחלקות את החלל בחנות. היא כוללת מותגים נורבגיים ומעצבי אינדי צעירים ונועזים, שלועגים למיינסטרים ומביאים בשורות חדשות.

B1 Frame Jinnanzaka 1-18-2 Jinnan Shibuya-ku, TOKYO,

LE CIEL BLUE בטוקיו. הדס צוקר
מותגים נורבגיים ומעצבי אינדי צעירים ונועזים. LE CIEL BLUE/הדס צוקר

OPAQUE

בחנות מערבית לכאורה, שמזכירה את חנויות הכלבו היוקרתיות בשדרות מדיסון בניו יורק וידידותית לחובבי המיינסטרים שבינינו. היא מתפרשת על שטח ענק בשדרה היוקרתית ברובע גינזה והיא משדרת חדוות קניות לא מתחכמת, לאוהבי התכל'ס. בחנות נמכרים קולקציות של מעצבים יפנים מקומיים לצד מותגים אירופאיים כמו פול אנד ג'ו,פיליפ לים, סי ביי קלואה, וגם מוצרי טיפוח וקוסמטיקה משובחים.

3-5-8 Ginza, Chiyoda-ku 104-0061

החנות OPAQUE בטוקיו. הדס צוקר
למי שאוהב שופינג תכל'ס. OPAQUE/הדס צוקר

OIOI- DEPARTMENT STORE

גם זו חנות שמכוונת יותר לשופריות מן המערב. מדובר בכלבו יוקרתי במיוחד שמציע חווית קניות כוללת – בקומה הרביעית יש גם מסעדות מכל הסוגים (מאינדונזית ועד פסטות) שפונות לתיירים. הכלבו בנוי בשיטת חנות בתוך חנות, בהן ניתן לרכוש בגדים, מוצרי טיפוח, נעליים ואקססוריז. לצד מותגי על כמו לנווין, ויויאן ווסטווד וברברי, מוצעים גם בגדי חברות קז'ואל אמריקאיות ואקססוריז.

בחנות SPICK AND SPAN שבתוך הכלבו נדהמתי לגלות שאחד הפריטים שלנו – סוודר גדול מימדים בעל דוגמת צמות עבותות – תלוי לראווה בפרזנטציה. אחרי שנרגעתי מההתרגשות, רכשתי במקום שמלת משי בצהוב-שוקינג של מארני. עכשיו אני מחכה לקבל איזה פרס בינלאומי כדי ללכת איתה לטקס. לתשומת ליבם של חבר השופטים ב-FCDA.

01City 1-21-3 Jinnan Shibuya-ku 150-0041 TOKYO

סריג של רוס אווטה בחנות NOBLE HR בטוקיו. הדס צוקר
ה-סוודר הישראלי מוצג ב-SPICK AND SPAN . גאוותנו/הדס צוקר

T-SQUARE

חנות חדשה הממוקמת בקניון צעיר וסופר יוקרתי ב'רופונגי הילס', אחד הרובעים המגניבים בטוקיו. מלבד השכנים השווים (חנויות של מארני, וויה באס סטופ), החנות עצמה מציעה את ליין תיקי היוקרה KOOBA, פריטים של ג'ודי ארנולד האמריקאית, ואנמי וורבקה הבלגית שהייתה מורת דרכו של מרטין מרג'יאלה בפיתוח ליין הסריגים היוקרתיים שלו.

המלצה אקסטרה: בקומת הכניסה של הקניון יש מסעדת שף מעולה, שבה צולים הסועדים את הארוחה על אבנים לוהטות.
.
Tokyo midtown complex, 9-chome Akasaka Minato-ku

חנות T Squer בטוקיו. הדס צוקר
שוכנת באחד הרובעים המגניבים של טוקיו. T-SQUARE/הדס צוקר

וזו רק דגימה מגן העדן הסטייליסטי המכונה טוקיו, ובין הנקודות המוזכרות אפשר למצוא עוד הרבה אוצרות אופנתיים. זול זה בטוח לא, אבל אם אופנה יקרה לליבכם, ואתם יכולים קצת להשקיע, זה שווה, כי מדובר בחוויה משכרת חושים. וזכרו: אסור לעשן ברחוב, לא בגלל שלמישהו אכפת מהריאות שלכם, רק מבדלים לא אסתטיים על המדרכות. יחי אלוהי הסטייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully