וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

TNT העתיקו מ-H&M?

לירוי שופן

28.3.2010 / 19:48

באחת מתמונות קמפיין הסתיו של H&M נראית דוגמנית מופתעת. אולי היא פשוט הייתה המומה לראות מישהי דומה לה על טישירט של TNT

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעולם האופנה אפשר להיתקל לעיתים בצירופי מקרים מדהימים, שלא הטרנד הוא בהכרח האחראי להם. זהו לא סוד שרשתות מעתיקות ממעצבי על, מעצבי-על ממעצבי-על אחרים, ובקיצור, תעשייה שלמה המבוססת על מאות מליוני בגדים בשנה, לא מאפשרת להתחקות אחר הקוקייה או הביצים שלה. אבל לפעמים צירוף המקרים מוזר באופן יוצא דופן.

לפני יותר מחצי שנה שוחרר קמפיין סתיו-חורף 2009 של H&M, ובו מככבת הדוגמנית סשה פיבוברובה. אחת מתמונות הקמפיין - שצולם על ידי זה ששמו נישא ברבים היום, טרי ריצ'רדסון - הייתה צילום פנים, בו נראית הדוגמנית כשהיא אוחזת בלחייה במעין הבעה, הקרובה פחות או יותר, לדמות בציור "הצעקה".

בימים אלו ממש, מציגה TNT את קולקציית הקיץ החדשה שלה, תוך ניסיון למיני-מיתוג מחדש עם הסלוגן "get dirty". באחת מתמונות הקטלוג מוצגת דוגמנית כשהיא לבושה בחולצת טי לבנה ועליה מעין ציור-רישום של פני אישה האוחזת בלחייה, כשעל שיערה מעין אזניים ארוכות. התבוננות שנייה בציור, תוך התעלמות מהתוספת הארנבית, מגלה דמיון בוטה לצילום המדובר כאן של H&M. אי אפשר שלא לשאול, האם TNT עשתה את הבלתי יאומן וביססה את הציור שלה, בתוספת מספר שינויים, על צילום הקמפיין של הרשת השבדית?

לדברי אלדד לוי, ארט דירקטור במשרד פרסום ואיש תקשורת חזותית שבחן את הדברים, סביר להניח שיש קשר בין הציור של TNT לצילום של H&M. "בדרך כלל מפיקים איורים מצילומים, ולא נוהגים בדרך הפוכה, שהיא כמעט בלתי אפשרית. מה גם, שאפשר למצוא בין שני האובייקטים את אותם קווי מתאר: קימורי השיער של הדוגמנית, זווית הפה והשיניים, הרווח בין הזרת לכף היד ימנית ואפילו את הדרך שבה שורש כף היד הימנית נכנס קלות לתוך שקע היד השמאלית של הדוגמנית. להוציא את תוספת ציור הכובע, מדובר בדמיון שקשה מאוד להסביר כתוצאה של מקריות".

אם החשדות אכן בעלי בסיס, נראה כי זו הפעם הראשונה בהיסטוריה בה קמפיין של חברה אחת הופך לגרפיקה של חברה אחרת. מבחינת רשת האופנה TNT יכול להיות שמדובר באחד מן השניים: מקריות קוסמית או טיפשות בלתי נסבלת, כי איזו חברת אופנה תשתמש בקמפיין של חברת אופנה מתחרה כבסיס לאחד העיצובים שלה?

ממשרד יחסי הציבור של TNT נמסר: "אמנם אנו מברכים על כניסתה של רשת H&M לישראל, אך איננו רואים כל קשר ולו הקל ביותר בין חולצת הטי הסופר מגניבה שלנו, לבין המודעה שלהם. אנחנו בטוחים שהרבה צעירות שאוהבות אופנה שימחו לרכוש אותה במחיר 89.99 שקלים בחנויותינו ברחבי הארץ".

את תגובת H&M לא היה ניתן להשיג עד לרגע עליית הכתבה לאוויר.

  • עוד באותו נושא:
  • tnt
  • H&M

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully