וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפיע בעולם

לירוי שופן

2.5.2010 / 16:15

מרק ג'ייקובס הוא מעצב האופנה היחיד שהסתנן השנה לרשימת 100 המשפיעים של מגזין TIME. לצערו, ויקטוריה בקהאם היא זו שזכתה לכתוב על פועלו

בסוף השבוע האחרון פרסם השבועון TIME כבכל שנה את רשימת "100 המשפיעים בעולם" בגיליון מיוחד שהוקדש לפרויקט. מעצב העל מרק ג'ייקובס, המעצב הראשי של בית האופנה לואי ויטון ובעל בית אופנה על שמו, הוא מעצב האופנה היחיד שנכנס השנה לרשימה היוקרתית. לצידו, דמויות מפתח נוספות בתרבות המערבית – החל בליידי גאגא, דרך פרינס ואלטון ג'ון ועד אופרה ווינפרי.

על אף שמעצבים חשובים אחרים נפקדים מהרשימה באופן מתמיה – ובכללם אלכסנדר מקווין שהגיע לשיא השפעתו השנה, רגע לפני ששם קץ לחייו, או כריסטוף דקרנן, המנהל הקראטיבי של "בלמיין" - הבחירה בג'ייקובס משקפת היטב את השפעתו על אופנת הווה. מעבר לכך שעיצוביו נמכרים היטב ומשפיעים באופן גורף על מגמות וטרנדים, הוא גם אחד האחראים לעובדה שבית האופנה ויטון רשם רווחים ועלייה במכירות דווקא בימי המיתון. זה האחרון, הוא נתון שאין לזלזל בו.

לפי המסורת, על כל אחת מהדמויות הנבחרות, נכתב קטע קצר על ידי קולגה המפרטת את פועלו. את זה של ג'ייקובס כתבה על ויקטוריה בקהאם, שלא השמיטה ולו קלישאה אחת מהקטע הקצר. "הוא הולך אחרי ליבו, ויוצר טרנדים... הוא אינו חושש ללכת נגד הזרם, ואף פעם אינו מרגיש לחץ להתאים עצמו ולציית". אך מילא המילים השחוקות. בקהאם לא השכילה לומר דבר אחד ייחודי על המעצב המהפכני או על כתב ידו. למעשה, ניתן להמיר את שמו של ג'ייקובס בכל שם של מעצב אחר, והטקסט ישמע משכנע באותה המידה. הגאונות, לא עולה בקנה אחד עם המריעים לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully