וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנביאה

לירוי שופן

7.5.2010 / 10:47

נערת פין-אפ או עקרת בית סליזית? ביונסה חורכת את המסך בקליפ חדש לשיר why don't you love me שמדגים מהי אישה אמיתית בהחלט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביונסה כנערת 'פין-אפ' תפוחת חמוקיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"למה אתה לא אוהב אותי?" חוזרת-שואלת ביונסה בזעם עשרות פעמים במהלך השיר הנושא את אותו השם why don't you love , וכמו שממחיש הקליפ המלווה, היא גם משתדלת להניע באוויר את כל הסיבות האפשריות שיבהירו לאותו אהוב עלום עד כמה התשובה שלו אינו נכונה. ויש לו הרבה מה להפסיד - הסרטון המוזיקלי, ששוחרר שלשום וגרר תגובות קיצון בתקשורת, מציג את הזמרת כנערת 'פין-אפ' תפוחת חמוקיים, סליזית על גבול הפורנו-הטרנסג'נדרי המוחצן בחזותו, המככבת תחת מספר דמויות שכולן אישה אחת. מעין תמהיל סבוך ודביק שנע בין נערת פרברים אמריקאית, קריקטורה של דוגמנית שנות הארבעים בטי פייג' או אשת-זוהר של שנות החמישים, שכולן מאוגדות תחת השם B.B. Homemaker.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל זה רחוק מלהיות רק שיר פופ קליט. אולי בהשפעתה של ליידי גאגא, ששכללה את הקשר שבין עולם המוזיקה לאופנה, הקליפ החדש הוא עליית מדרגה, אולי אף תפנית, בכל הקשור לסטייל של ביונסה. בעזרת שכבות של סגנון מחושב ונועז מאי פעם ומיניות בווליום שאין רגילים בעוצמתו, היא הופכת את הסרטון הקצר לאתר התרחשות קולנועי שישנה את ההתייחסות ליפה והראוי. הוא אולי לא אוהב אותה, אבל בקרוב מאוד גם זה הולך להשתנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקליפ החדש הוא עליית מדרגה, אולי אף תפנית, בכל הקשור לסטייל של הזמרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא עוד תלבושות כמושות שאימה? מעצבת לה או אקספרימנטים אקסטרה-מופרכים וחסרי אחיזה במציאות פרי מוחו של ת'יירי מוגלר. הטראש המהוקצע, הטוטאלי, שמפגינה ביונסה בקליפ הוא חלק בלתי נפרד מהתנודות שעוברת האופנה בזמן הנוכחי, אולי אף לוקח חלק בקידומה של אג'נדה רלוונטית. בדיוק כמו פראדה, מרק ג'ייקובס ואחרים לקראת עונת סתיו 2010, הגוף הנשי הנוכח חוזר למרכז הבמה, מזמן התענגות על קימוריו הבולטים, על עסיסיותו הניגרת. ביונסה, כפי שאפשר להתרשם בקלות, היא הייצוג המושלם של האישה הזו, ואין זה מפתיע שהפריטים אותם היא לובשת, מייצרים אותה, משרטטים את צלליתה?.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא עוד תלבושות כמושות שאמה? מעצבת לה או אקספרימנטים אקסטרה-מופרכים פרי מוחו של ת'יירי מוגלר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביונסה מנצלת את כוחה של האופנה לחלוטין. כמו נביאה הקשובה לרוחות הרגע, זו הדרך שלה לפרוץ את גבולות עצמה, לממש מודל של נשיות תובענית, כפי שלא הצליחה לעשות בדמות הקודמת אותה גילמה, סשה. מחוך פרחוני (דולצ'ה וגבאנה?), מכנסונים גבוהי-מותניים, עגילים וטבעות כבדים ומצטלצלים, אטיטיוד המוני, וולגרי בכוונה, מסרבים להתכנס תחת משטר מאופק ושדוף. חשבנו שאישה גברית בכריות כתפיים בולטות או בחליפה היא האישה החזקה? הקליפ הזה, שנדרש בכוונה לחזור אחורה בזמן, מערער לנו את כל יסודות היופי של העת האחרונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשבנו שאישה גברית בכריות כתפיים בולטות או בחליפה היא האישה החזקה?/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אטיטיוד המוני/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • ביונסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully