וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארש המלחמה

לירוי שופן

17.5.2010 / 15:43

45 מעצבים מזמינים אתכם לארוע אופנה חדש. בראיון עם המארגנים בררנו במה הוא שונה מיריד המעצבים המסורתי ולמה לעזעזל הכניסה עולה 15 שקלים

במהלך חג השבועות יתקיים במתחם קסטיאל בתל אביב יריד חדש בשם Dress code, שיאגד כ-45 מעצבי אופנה וינסה לחתור תחת ההגמוניות של אירוע מעצבי העיר המסורתי שהתקיים השנה בפעם ה-30 במרכז הירידים. כזכור, לפני מספר חודשים, בסמוך לפתיחת אירוע מעצבי העיר האחרון, פרסם עיתון "הארץ" כתבת רוחב על המעצבים שבחרו לא להשתתף בו שוב. חלק מהסיבות שעלו בכתבה נגעו ליוקר שטח התצוגה, האחרות לאופיו המסחרי. לאור העובדה שחלק מהמשתתפים ב-Dress code הם מעצבים שנטשו את הפלטפורמה המקבילה או שמעולם לא הציגו בשוק אופנה דומה, יש שעלולים לראות במהלך החדש הכרזת מלחמה.

"זו לא הייתה הכוונה" אומר ספי גולן, מפיק האירוע ומבעלי מועדון ברזילי, לשאלה האם היה כאן רצון לכונן אופזיציה נגדית. "אתה יכול לדבר עם המעצבים ויש להם את הסיבות שלהם [להשתתף באירוע], עבור חלק המחיר היה יקר מדי או שלא יכלו לעמוד ברף ההנחות הנדרש".

אפשר לכנות אתכם האנדרדוג של המעצבים העצמאים?

"לא האנדרדוג, אלא אלטרנטיבה שראויה לתחום. יריד המעצבים קיים כבר 16 שנה, וכמו שנדהמתי מהאירוע הזה, גם אני מתכוון להדהים".

שיטת המכירה של ירידים ושווקי אופנה הפכה להיות אחת משיטות הגרילה הפופלריות ביותר בשנים האחרונות. הדבר שהתחיל כמכירות חתרניות בפינות נידחות גדל לתופעה לאומית, ושווקי אופנה כבר אינם מתבצרים רק בתל אביב.

בתקופה בה כמעט בכל חודש אחד מתקיים שוק אופנה כלשהו, (אקססוריז, בגדים או שמלות כלה), עולה השאלה האם מדובר בנוסחה מנצחת, היוצרת מעין קרקס אאוטלט נודד, או שמדובר בשיטת שיווק מתוחכמת שאינה עולה תמיד בקנה אחד עם צרכי הלקוחות. אחת הטענות החוזרות מצד הצרכנים כנגד אירועים מסוג כזה, קשורה לעובדה כי בסופו של דבר הפריטים האטרקטיביים נעדרים ממנו. לעיתים קרובות ניתן למצוא סחורת עודפים השייכת לעונות קודמות או מנגד עיצובים פשוטים יותר שיוצרו במיוחד עבור האירוע.

בשל נטייתם של האירועים האלו להפוך מחתרניים למסחריים יתר על המידה, נפגעת הייחודיות שלהם ומדירה מהם שועלי אופנה מהם. בירידים רבים יש כפילות משתתפים המציעים שוב ושוב את אותן מציאות ומנגד - הצורך של מעצבים קטנים לעמוד בביקוש עלול לגרום לירידה משמעותית באיכות הגימור והעיצוב של המוצר, ובכך לפגום באחד היתרונות המשמעותיים של המעצבים ביחס לרשתות האופנה.

גם כאן מנסה ההפקה של ה-Dress code להבטיח מציאות אחרת. "הכל דגמים מהחנויות, לא מעונות קודמות", אומר גולן, אך סביר שמתוך הבנה כי אירועי הנחות הם דרך ממוקדת להניע סחורות הוא מסייג. "אפשרנו למעצבים לשים מספר פריטים מצומצם בהנחות גדולות יותר מעונות קודמות. מעבר לכך, כל עיצוב הדוכנים אמור להיות מינימלי, לא עשרות פריטים".

לאיזו חוויה שונה אפשר לצפות באירוע?

"יש לנו 45 מעצבים שכל אחד מהם טוב בתחומו, לעומת אירוע מעצבי העיר שמונה 140. הרעיון הוא לקיים את האירוע בסמוך לתחילת העונה, ולהעניק בין 15%-30% הנחה".

למה הכניסה עולה 15 שקלים?

"מבחינתי כניסה לא צריכה לעלות כלום. אבל ההכרעה היא בין לעשות אירוע מגניב ובין לא לעשות כלום, שאירוע מגניב הוא אירוע שיש בו תוכן, כמו תערוכת האופנה של רוז'י בן יוסף שתערך במקום ואיגודם של המעצבים. אם לא גובים כניסה, אז האירוע לא יכול להתקיים. המטרה שלנו היא שאנשים לא ישלמו, והצלחנו לעשות את זה בטי מרקט בהרצליה תחת חסות, שלא זמינה לכל אירוע".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מכיוונם של המעצבים, כמה עולה אצלך דוכן?

"אני לא מפחד לומר את המחירים. הפעם הזו, שהיא הראשונה, ספגנו את בעצמנו את המחיר, ואני יכול לומר לך שהוא יעלה בעתיד. מדובר בין 1,000 ל-3,700 שקלים, תלוי בסוג הדוכן וגודלו. המחיר הוא סמלי, ובמידה והיריד יהיה מוצלח המחיר יעלה גג ל-6,000 שקלים".

יש לכם כוונה לגדול למימדים של ארוע מעצבי העיר?

"לא נראה לי שהכיוון הוא מרכז הירידים. הדרס קוד נמצא אצלנו בראש כבר שנה וחצי וחיכינו למצוא מקום שישקף אותו... העיצוב יהיה גם מינימלי, לא עשרות פריטים על כל דוכן. זה יהיה מסוגנן".

איפה ומתי

ביו 45 המעצבים המשתתפים עלמה, רוס אובטה, מיז'ון רוז, רובי סטאר, .ANNA K, קרן ומיכל, עידו רקנטי, פיו פיו, מאיה בש, איתי מינץ, Jerry, KARIN A ושיין, אשר יעניקו 15%-30% הנחה על קולקציות הקיץ.

בארוע תוצג תערוכה של בגדי "משכית" ורוז'י בן יוסף ויוצע למכירה הספר 'אופנה ישראלית מקומית ,1960-1985', שהכנסותיו מיועדות למלגות לימודים לשנקר.

יום שלישי 18 במאי: 10:00-18:00
יום רביעי 19 במאי: 10:00-21:00

מתחם קסטיאל, אלפסי 36, תל אביב

כניסה: 15 שקלים

  • עוד באותו נושא:
  • מכירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully