וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואי ויטון חשודים בהטעיית צרכנים

לירוי שופן

31.5.2010 / 9:12

פרסומות של לואי ויטון מתארות תפירת תיקים בעבודת יד. הסוכנות לתקני הפרסום הבריטית חושבת שזה לא כל כך תואם את המציאות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תופרת, על מי את עובדת? מתוך הקמפיין הפסול של לואי ויטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות הטון המהוגן שנוקט בו בית האופנה לואי ויטון, דווקא הוא מצא עצמו במרכז פרובוקציה פרסומית. ה"דיילי מייל" הבריטי, עיתון חדשות יומי, פירסם כי הסוכנות לתקני הפרסום בבריטניה נוקטת בהליכים להורדת מודעות קמפיין של ויטון במדינה, בשל הטעיית צרכנים. תצלומי המריבה מתעדים תופרת המשחילה חוט פשתן מרוח בשעוות דבורים ואחת אחרת המכינה ארנק, והם אמורים להמחיש את הדקדקנות והסבלנות הדרושים בהכנת המוצרים היקרים.

מתחת לצילומי הקמפיין מופיעים כיתובים המחדדים את המגע האנושי בייצור התיקים – "יש שיגידו שתיק של לואי ויטון הוא אוסף של דיטיילים. אבל עם כל כך הרבה תשומת לב לכל אחד, אנחנו צריכים לכנות אותם רק דיטיילים?"

המסר מן הפרסומת ברור. כאשר מצולמת אישה התופרת בעצמה את ידית התיק, ההנחה היא כי התיקים הנמכרים בחנויות עצמן עשויים באותו התהליך. אך לפי טענת הסוכנות וצרכנים אחרים – לרוב המוצרים של לואי ויטון, אחד מבתי האופנה היוקרתיים בעולם, אינם נתפרים ביד אלא במכונה. משום כך, הפרסומות משקפות תהליכים שאינם מתקיימים כביכול ביצירתם.

מנהלים בלואי ויטון הודו כי מכונות מעורבות בייצור התיקים, אבל הוסיפו כי הן תורמות לאיכותם. עוד ניסו להסביר כי הדוגמנים המשמשים בתמונות הונחו על ידי מומחים כיצד לבצע את תנוחת התפירה הנכונה והמדוייקת.

כנגד אומרים אנשי תקני הפרסום "משום שלא ראינו ראיות שמוכיחות עד כמה נעשים התיקים של לואי ויטון בעבודת יד, היסקנו שיש מן ההטעיה בפרסומות". על פי הדיילי מייל, התקשורת הונחתה שלא להשתמש עוד בתמונות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully