וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה זה הוט קוטור?

תמר מרקוביץ'

3.6.2010 / 8:12

גם הסטייליסטית תמר מרקוביץ' לא הבינה פעם באופנה. עכשיו היא ממליצה לכם על ספרים, מגזינים ואתר אחד שיהפכו גם אתכם למביני עניין

פעם, לפני הרבה שנים, התעניינתי בלימודי אופנה. שתי ידיים שמאליות וחוש טכני שואף לאפס, הובילו אותי למסקנה המהירה ששנקריסטית אני לא אהיה, ושממילא אמות משעמום על שולחן השרטוט, אפילו אם איכשהו אצליח לעמוד במבחני הקבלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הספר 100 contemporary fashion designers בהוצאת TACHEN/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהון להון הגעתי לקורס סטיילינג, במסגרת לימודי החוץ של שנקר, עם אפס ידע בנושא. לא ידעתי מי זו ויויאן ווסטווד או אלכסנדר מקווין, לא היה לי מושג ירוק מה זה מגזין I-D וטרי ריצ'רדסון נראה לי כפורנוגרפיה צרופה. הקורס הזריז פתח לי את התאבון וגילה לי עולם עצום ומלא רבדים שלא הייתי מודעת לקיומו כלל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריכת הספר 100 contemporary fashion designers בהוצאת TACHEN/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרבה מים זרמו בנהר הפרטי שלי, ובעיקר הרבה מידע. נוכח רגשי הנחיתות שלי שנבעו מכך שלא למדתי מעולם אופנה באופן פורמלי, ובהיותי האדם המרובע והדידקטי שהנני, התעקשתי בכל דרך לרכוש ידע באופן עצמאי. כדי להבין מעט יותר טוב את העולם הזה, וכדי שלא אמצא את עצמי במצב בו אני ניצבת הלומה מול מונחים, מושגים ואושיות אופנה, שכל התעשייה מכירה, חוץ ממני, יצאתי למסע חיפוש קדחתני אחר מקורות ידע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריכת הספר Contemporary Lingerie Design מאת Katie dominy/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעבר לשיטוט בבלוגים (חשוב ביותר! מעורר השראה) ומעבר לחשיפה אקראית למגזינים מקומיים ואתרי אופנה שונים, אני מאמינה בשילוש הקדוש: ספרות מקצועית, מגזינים מחו"ל ואתר האופנה סטייל.קום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Art&design ספרים במתחם התחנה בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחרונה נפתחה חנות חדשה של צומת ספרים במתחם התחנה בתל אביב, Art&design ספרים, שפשוט עשתה לי טוב על הלב. בסביבה האסתטית של מתחם הבילוי החדש בעיר, קמה לה החנות הנפלאה הזו, המכילה אוצרות של ממש לתאבי הידע שהינם גם חובבי אסטתיקה ואמנות.

בחנות אפשר למצוא מעל 3,000 ספרים המוקדשים לאמנות ועיצוב בלבד, על תחומיו ורבדיו השונים. במסגרת האוצרות מצאתי את ספר עיצוב הלנז'רי המקסים ומעורר ההשראה, contemporary Lingerie Design, הכולל 192 עמודים של קולקציות הלבשה תחתונה של מעצבים שונים, מוכרים יותר או פחות, עם רישומים שונים ואינפורמציה מעניינת אודות עיצוב הלבשה תחתונה. הספר מכיל 300 איורים, ובהם מציג את דרך העבודה והחשיבה של כל אחד מהמעצבים, הרישומים הראשונים לעיצוב הקולקציה, לוח ההשראות וכמובן הצילומים של הבגדים. כסטייליסטית שמאמינה שהכל מתחיל מהלבשה התחתונה מיהרתי לאמץ אותו לחיקי תמורת 199 שקלים.

אוצר אמיתי אחר, שנאלצתי לזנוח מאחור משיקולי תקציב, (יום אחד הוא עוד יפאר את שולחן הסלון שלי), הוא המהדורה החדשה והמיוחדת של אוסף צילומיו של הצלם האגדי הלמוט ניוטון. האלבום, לבן בוהק ונפלא, מגיע עם סטנד מיוחד (ונובורישי משהו), שאולי יעזור לכם לשלוף 749 שקלים מארנקכם. קחו בחשבון ששיטוט אקראי במספר חנויות ספרים ברשת, כולל באמזון, העלה הכי המהדורה עם הסטנד אזלה מהמלאי.

מעבר לזה, תוכלו למצוא ספרים המציגים את המעצבים הסינים המבטיחים, המעצבים האירופאים החדשים, את אופנת הרחוב המרגשת ביותר ועוד שפע אינפורציה אופנתית שאפילו לא ידעתם שכדאי לכם לצרוך.וכמובן גם ספרים בתחומי האמנות, הצילום, עיצוב חלל, עיצוב פנים ועיצוב חלונות ראווה ועוד.

להשלמת התענוג לסניף צמוד בית קפה חמוד למדי, שמתאים למי שרוצה לשנות את סביבת העבודה הקבועה שלו, או בדיוק מחפש אחת (מומלץ רק באמצע השבוע, בשישי-שבת המתחם המוני ביותר).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוסף צילומיו של הלמוט ניוטון עם סטנד אלגנטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעולם הירחונים שבסנטר אפשר למצוא את כל מגזיני העיצוב המובילים כשבדרך כלל גם תאריכי הוצאתם עדכניים. חשוב לזכור שמגזינים כמו ווג למשל, יוצאים חודש לפני התאריך המוטבע על הגיליון, כלומר, את גיליון חודש יוני, תוכלו למצוא במקומות שונים כבר באמצע מאי.

הסטייליסט המתחיל יוכל ליצור לעצמו ארכיון גליונות מכובד, אם יקנה מהדורות ישנות של מגזינים אלמותיים. אופנה, בניגוד למקובל לחשוב, היא ממש לא רק אוסף של טרנדים כי אם תרבות. בגישה כזו תוכלו למצוא אוצרות של ממש ב-30%-80% הנחה.

אם אתם חובבי אופנת מסלולים וטרנדיים עתידיים, תוכלו לרכוש את ה"בוק-מודה" ב-350 שקלים או את הקולקציונה ב-320 שקלים, שפשוט מלאים בתמונות של כל מסלולי התצוגות מהעונה האחרונה. מכיוון שמדובר בסיקור טרנדים עונתיים בלבד, לא מומלץ לקנות חוברות מעונות ישנות, למרות מחירן המפתה.

את המגזינים אפשר לרכוש דרך הדוכן שבסנטר או דרך האתר. המקום גם מאפשר לחתום על מנוי למגזין האהוב עליכם דרכם. יחד עם זאת, לפני שאתם חותמים על מנוי דרך עולם הירחונים, כדאי לבדוק האם לא משתלם יותר לעשות אותו דרך מחלקת המנויים של המגזין, מי מבין השניים יכל להעניק הנחה והאם המנוי כולל מוספי בונוס (שלעתים אינם מגיעים במנוי דרך מתווך מהסוג הזה).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בוק מודה קיץ 2009/מערכת וואלה!, צילום מסך

Style.com

זהו האתר היחידי שעליו אני ממליצה במסגרת הספרות המקוונת המקצועית הנגישה והחינמית. האתר מעלה את כל התצוגות של כל המעצבים בזמן אמת, במהלך שבועות האופנה. אפשר למצוא בו ארכיון מפואר ביותר של כל מעצב, תקריבי פרטים (איפור/ שיער/ אקססוריז, גימורים) בין אם בתצוגות הפרט-א-פורטה ובין אם בקוטור.

באתר, בהיותו בן מקוון של מגזין ווג, ניתן ניתוח טרנדים מדי עונה, והמלצות שונות, אך המלצתי למתעניין השאפתן היא לנתח בעצמו את הקולקציות ולהבין מה שיבין. האתר מאפשר הצצה בזמן אמת על המתרחש כעת בעולם האופנה והארכיון מספק גם את העבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully