וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופי זה המצאה של מכוערים?

לירוי שופן

15.6.2010 / 16:00

בלי שיער צבוע, גבות דקות מדי או שפמים - אתר האינטרנט GAWKER חושף את רשימת הדרישות של אמריקן אפרל מעובדים חדשים

אחרי שבשנה החולפת נטען בגופי תקשורת אמריקאיים כי הרשת בוחרת את עובדיה על פי המראה החיצוני שלהם, הסאגה נמשכת. אתמול (שני) חשף אתר האינטרנט GAWKER את מה שמתואר כחלופת מיילים פנימיים בין ההנהלה לעובדים, בהם מצויינים באופן ברור קריטריוני הטיפוח על פיהם אמורים עובדי החברה לסגנן עצמם. בעוד שבמקומות עבודה רבים אחרים היו מצמצמים את הבקשה ל"שמירה על הופעה ייצוגית", לפי אתר GAWKER אמריקן אפרל טרחו ויצרו שתי רשימות מפורטות, לנשים ולגברים, ואף צרפו תמונות המחשה, אותן מתבקשים המנהלים להעביר בין העובדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי ממצאי המייל, הרשת מקדמת את "המראה הטבעי" ומתוקף כך מעדיפה עובדות המקפידות על איפור מינמלי. ההמלצה היא שלא להשתמש באייליינר נוזלי או צלליות, לשמור על מסקרה שקופה ולדאוג כי הצבעים תואמים את צבע העור. על העובדות להימנע ממריטה מוגזמת של גבות ובכל אופן עדיף מראה של גבות מלאות. בכל הקשור לשיער, יש לשמור על הגוון הטבעי שלו, ומבלי להשתעבד לטיפולים כמו פן. על התכשיטים להיות מינמליים, ללא לוגו של חברות אחרות. בנוסף, ואם מתעוררת שאלה לגבי מידת ההתאמה של התכשיט למקום העבודה, מוזמן העובד לצלם אותו לשלוח במייל להנהלה.

אצל הגברים המצב דומה, וגם הם נדרשים לשדר מראה טבעי, חסר כל חוש אינדיבידואלי. על השיער להיות נטול כמות מוגזמת של חומרים; הגברים מתבקשים שלא לצבוע את גבותיהם לצבע אחר; אסור להם להתאפר ושפמים או זקן צרפתי אינם מומלצים. בניגוד לרשימת הנשים, כאן, יש גם תוספת של סגנון הלבוש הרצוי. חוץ מההוראה להכניס חולצה לתוך המכנסיים, נאסר עליהם לנעול סניקרס אלא רק "קדס לבנות" או נעליים דומות. הבגדים אמורים להתאים להם – לא רחבים מדי או צמודים מדי, ואף מצורפת הוראה כי במידה ויש עובד שאינו לובש את בגדיו 'כראוי', על הנהלת החנות לדווח לאחראית החתומה על הדואר האלקטרוני, על מנת שתוכל לפתור את העניין במהירות האפשרית.

בעבר נטען כי שיטת הליהוק לעבודה של אמריקן אפרל, מחייבת את המועמדים לשלוח תצלומים להנהלת החברה המתעדים את כל גופם כדי שזו תתרשם מסגנונם. גם בשבוע שעבר הציג אתר האינטרט GAWKER מסמכים רשמיים מטעם החברה בהם מתואר כי התצלום חייב לתעד את כל גופו של המועמד, "מהראש ועד הבהונות".

את תגובת "אמריקן אפרל" לא היה ניתן להשיג עד לרגע פרסום הכתבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully