וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטי אופנה בערוץ 8

לירוי שופן

21.6.2010 / 18:53

כקונטרה לשידורי המונדיאל יוקרנו סרטי אופנה דוקומנטרים בכל ערב ב-22:00 למשך שבוע

יש לא מעט שעדיין חושבים כי בעולם פועלים שני כוחות מנוגדים: אלו המעדיפים כדורגל ואחרים שמעדיפים אופנה. הפעם אחראי לקביעה המשונה הזו דווקא ערוץ 8 הליברלי בדרך כלל, שהכריז על לוח שידורים המהווה אלטרנטיבה למונדיאל ומציע במקומו לצפות בסרטי אופנה דוקומנטרים.

בכל יום במהלך השבוע הנוכחי בשעה 22:00 מקרין הערוץ סרט תיעודי בנושא אופנה של חברת ההפקות ARTE. ארבעה מתוך הסרטים שייכים לפרויקט המסקרן "היום שלפני" - בכל אחד מהם מלווה המצלמה מעצב על ביממה שלפני תצוגת האופנה העונתית שלו, כשהמסקנות העיקריות העולות בסופו של כל סרט הן שהפקת תצוגה היא כאוס מוחלט וכל הזוהר הוא אשליה השמורה למסלול בלבד.

מאחורי הקלעים מתגלה לעיני הצופים הדרמה: חמש דקות לפני העלייה למסלול, מתמודד ז'אן פול גוטייה עם שמלות שאינן מוכנות; בית האופנה של סוניה ריקל חווה כל תקלה אפשרית במסגרת ארגון תצוגה המציינת 40 שנות פעילות ובית האופנה הניו יורקי "פרואנזה סקולר" מתאר מה עושים כאשר צריך לצבוע את כל האקססוריז מחום לשחור, עשרים שעות לפני האירוע.

הסרט האחרון, שיוקרן ביום חמישי (24 ביוני) הוא סרט דוקומנטרי על צמד המעצבים ההולנדי האייקוני ויקטור ורולף, הסובב סביב מסע השיווק של הבושם הראשון שהשיקו, "פלאוורבומב", בשנת 2005. בין פגישות עם עיתונאים, לאנשי פיתוח מחברת לוריאל המייצרים את הבושם ועד הקמת תצוגת אופנה עונתית וגרנדיוזית, נחשפות התחבטויות אמיתיות בכל הקשור לאופן בו שואפים השניים למתג את עצמם. נראה שהעניין המהותי בסרט הוא דווקא בדברים שאינם מדוברים בו בצורה ישירה, ובעיקר, עד כמה ההכרעה בין המסחרי ליצירתי, אצל מעצבים אקסצנטריים כל כך, היא חמקמקה, מעורפלת וגובה מחיר.

ערוץ 8. סרטי אופנה דוקומנטרים. 20-25 ביוני 22:00, ערוץ 8

  • עוד באותו נושא:
  • אופנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully