וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נייר או צלופן?

לירוי שופן

6.7.2010 / 14:53

במסגרת שבוע אופנת ההוט קוטור פתחו בדיור חממה והעלו על המסלול דוגמניות שיעשו לכם חשק לשלוח זר פרחים

רויטרס

אתמול נפתח בפריז שבוע האופנה העילית לחורף 2011, שבניגוד לשבועות האופנה "הרגילים", מתמקד בעיצובים המורכבים בעבודת יד ומתומחרים בעשרות אלפי יורו. התצוגה של דיור הייתה מהראשונות בסבב של כ-20 מציגים, ונחשבת באופן מסורתי לאחת הפרזנטציות המרכזיות, ובהתאם, מעוררת ציפייה ותשומת לב נרחבים מצד התקשורת ורוכשים פוטנציאלים.

לעומת העונה הקודמת, בה שיחק ג'ון גאליאנו, מעצב קו הנשים של דיור, עם רעיון רומנטי-קינקי וחצוף של סייסות וכובעי צילנדר בריטיים, העונה הזו הוא נכנע להשראת טבע שהזכירה יותר מכל צמחים אקזוטיים טורפים.

פלטה מטורפת של צבעים חסרי מנוחה, מצהוב עמוק וכתום ועד סגולים בוערים, שימשה בסיס לקולקציה המעוררת, שעסקה רובה ככולה בטקסטורות. בדים שקופים נשזרו אחד על השני בשכבות רבות, יצרו אשליה של רכות ותנודה בגוון, כמחקים את מנעד הבשלתו של הפרח, ופיתוחים קטנטנים של רקמה או מרבצי צבע המחישו את עוצמם של עלי כותרת צבעוניים. השיא גולם בשמלה אחרת, אדירה בנוכחותה, שנראתה כמורכבת משתי שמלות, שחורה ועזה על גבי צהבהבה ומוכתמת, מעוררת קרבה מענגת לפרחי 'אמנון ותמר".

אפילו הדוגמניות עצמן סוגננו כזרים עמוסים, כאשר ראשן נעטף בצלופן שקוף קשור בסרט, המזכיר את דרך אריזתם של עציצי מתנה בחנויות צמחים מהסוג הנכון. הבמה התיאטרלית, והתפאורה, שימשו רקע מתבקש עבור גאליאנו, שלא עמד בפיתוי ויצא לקהל לבוש, אולי, כגנן.

הכוח האנרגטי שעטף את התצוגה של דיור, שהייתה מעט פחות לבישה מבעבר אך יצירתית פי כמה, מתאים לאווירה האופפת את תעשיית הקוטור בכלל. לאחר שהמשבר הכלכלי האחרון כמעט וקבר את התחום כולו, בהעדר משקיעים המוכנים לקנות יצירות יקרות כל כך, ניכרים לאחרונה בשטח סימני התאוששות. בשאנל דיווחו על עלייה של 20%-30% בהזמנות בגדי הקוטור מהתצוגה האחרונה של קרל לגארפלד, וניכרת חזרתם של לקוחות אמריקאים ורוסים, כמו גם משווקים מתפתחים כסין או המזרח התיכון.

"קיבלנו כל כך הרבה הזמנות, שאנחנו לא בטוחים שאנו יכולים לספק אותן" אמר סידני טולדנו, נשיא כריסטיאן דיור, ל-wwd.com על קולקציית ההוט-קוטור של קיץ 2010, וסביר כי הוא אופטימי מאוד לגבי היקף מכירתה של הקולקציה שהוצגה אתמול. גם מבית האופנה של גוטייה מסרו ליומון האופנה על "החלמה מדהימה" של האופנה העילית. האם בניגוד לכל הציפיות, שניבו את דעיכתו של אופנה ב"בישול איטי", יוכרז בקרוב הרנסנס של התחום הנחשק? כמקובל באופנה, ולנוכח עלייתן המסיבית של הרשתות הזולות והייצור ההומני, אפשר שמהפכת-נגד כזו היא פשוט הכרחית.

צילום: רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully