וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבע האור

19.7.2010 / 17:51

סמנתה האריס, אוסטרלית ממוצא אבוריג'יני, הפכה כנגד כל הסיכויים לשם החם של תעשיית האופנה וכבשה את הפסגה הנחשקת - השער של ווג

בשבוע האופנה האחרון של סידני בלטה דוגמנית כהת-עור בשם סמנתה האריס בין המון בלונדיניות, וגרפה כל תשומת לב אפשרית. אך האמת היא, שיפה ככל שתהיה, העניין הרב סביבה נגע לא רק לסגנונה האקזוטי. האריס, בעלת מוצא אבוריג'יני, הפכה לסמל ניצחון על גזענות, ששיאו הוא הופעתה על שער מגזין ווג אוסטרליה ביוני האחרון.

סמנתה האריס בפסטיבל לוריאל במלבורן. Stefan Gosatti, GettyImages
סמנתה האריס בפסיטבל לוריאל במאי 2010/GettyImages, Stefan Gosatti

ההיסטוריה שלה בעולם היופי ארוכה ופתלתלה. האריס, החוגגת 20 שנים החודש, החלה להשתתף בתחרויות יופי מגיל 6. משפחתה ידעה מחסור והוריה לא תמיד הצליחו לממן ביגוד חדש עבורה כמו שהיה לילדות אחרות באותן תחרויות. במקום זאת, אמה? הייתה קונה לה שמלות בחנויות יד שנייה, מכבסת ומגהצת.

קריירת הדוגמנות שלה החלה בגיל 13 לאחר שהצליחה בתחרות הפנים החדשות שערך המגזין האוסטרלי Girlfriend. בעקבות הזכיה, היא אמנם הוחתמה בסוכנות הדוגמנות Chic Models, אבל בתעשיית דוגמנות הידועה בהומוגניות ידועה לשמצה, דרכה של דוגמנית כהת-עור אינה קלה. מסופר שלא פעם האריס נתקלה בהתעלמות מוחלטת שמקורה בהעדפה גורפת של דוגמניות לבנות. בעניין זה היא אמרה בחודש שעבר ל"אינדיפנדנט" הבריטי: "העברתי את כל ילדותי בניסיון להבין למה צריך שיער בלונדיני ועיניים כחולות על מנת להצליח בתחרויות דוגמנות, אז אני גאה שעם המראה שלי הצלחתי לעשות משהו. המורשת האבוריג'ינית שלי חשובה לי מאוד והייתי רוצה להיות מודל לחיקוי עבור נערות אבוריג'יניות".

סמנתה האריס על מסלול תצוגת קיץ 2010 של ליטל ג'ו. GettyImages
על המסלול של ליטל ג'ו בשבוע האופנה של סידני. האריס/GettyImages

אבל הייתה זו רק שאלה של זמן עד שתפרוץ. בהדרגה ועם הרבה שאפתנות ואמון עצמי, האריס הצליחה לקחת חלק בהפקות עבור מגזיני האופנה "מארי קלייר" ו"ניילון", וגם לעבוד בניו יורק, לונדון, ניו זילנד וטהיטי. לא היה אפשר להתעלם מגובה של 180 סנטימטרים, עיני שקד ושפתיים שנראו כאילו הרגע נעקצו על ידי דבורה. לראייה, צלם ווג הקבוע פטריק דמרשלייה הטיס אותה לניו יורק לאחרונה לחצי יום צילומים עבור המגזין גלאמור, ואף דווח שבתי האופנה היוקרתיים פראדה ובלנסיאגה מחזרים אחריה.

סמנתה האריס על מסלול תצוגת קיץ 2010 של ג'ייסון ברונדסון. Stefan Gosatti, GettyImages
האריס על המסלול של ג'יימסון ברונדסון בשבוע האופנה של סידני/GettyImages, Stefan Gosatti

ההשיגים האלה הם לא דבר של מה בכך, לדוגמנית בכלל ולהאריס בפרט. ההתרגשות מהצלחתה קשורה אל מעמדם החברתי הרעוע של האבוריג'ינים באוסטרליה. האבוריג'ינים הם התושבים המקוריים של אוסטרליה, שעד אמצע המאה ה- 20 כלל לא נחשבו לאזרחים אוסטרלים. רק בשנות ה- 80 נאסרה סופית בחקיקה הפרדתם, אך עד היום, למרות השיח הפוליטי, הם מודרים חברתית. אמה של האריס שייכת לדור הגנוב, ילדים אבוריג'ינים שבין השנים 1900-1972 הועברו ממשפחותיהם בחסות החוק למשפחות אחרות, על מנת שיחיו את חייהם כלבנים.

סמנתה האריס עם עורכת ווג אוסטרליה, מאי 2010. GettyImages
האריס עם עורכת ווג אוסטרליה/GettyImages

כאמור, ביוני השנה, לראשונה בקריירה שלה, האריס הופיעה על שער הווג האוסטרלי, אולי מסמנת בכך את נצחונה המוחץ. אחרי הכל, זוהי בסך הכל הפעם השנייה שאבוריג'ינית מככבת על שער המגזין. הופעתה של הדוגמנית בשמלת פוצ'י צהובה ומרהיבה הוא הישג מקצועי שהיא סימנה לפני זמן רב. עורכת המגזין קריסטי קלמנטס אמרה ל- AP: "עקבנו אחרי הקריירה של סמנתה מספר שנים והרגשנו שהגיעה השעה שלה עבור שער בווג. לא הייתה לנו כוונה להצהיר הצהרה פוליטית עם סם. היא פשוט יפייפיה. אנחנו גאים בה ושמחנו לצרף אותה לשורת הדוגמניות שהופיעו על השער הזה בחודשים האחרונים כמו אבי לי, קת'רין מקניל, ניקול טרופינו, ועוד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על שער גליון יוני של ווג אוסטרליה. האריס/מערכת וואלה!, צילום מסך

במטרה להזניק את הקריירה שלה גם בארה"ב, האריס מתכננת מעבר לניו-יורק בסוף השנה. בינתיים היא במולדתה, פותחת תצוגות אופנה, מתכננת לעצמה מסיבת יום הולדת ובעיקר מהווה מקור גאווה למיעוט האבוריג'יני.

הדוגמנית סמנתה האריס על מסלול תצוגת קיץ 2010 של קרלה ספטיק. Mark Metcalfe, GettyImages
על מסלול התצוגה של קרלה ספטיק לקיץ 2010. האריס/GettyImages, Mark Metcalfe

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully