וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הלוגו של שאנל

אלה פופקו, מילאנו

7.9.2010 / 9:24

המעצב מתן גורי מפסל שמלות הוט קוטור לנשות מילאנו ומנסה לשכנע אתכם שיוקרתיות לא קשורה למותג, אלא לסגנון האישי

הרבה מוסדות ללימוד אופנה יש במילאנו: אוניברסיטה אחת, לפחות חמישה בתי ספר לאופנה, ועוד הרבה קורסי העשרה ולימודי תעודה מסוגים שונים. עם כל כך הרבה היצע אבל מעט מאוד הזדמנויות למעצבים צעירים ומחסור במעסיקים שמוכנים להעסיק שוליות תמורת תשלום, לא קל להצליח בעיר הגדולה. בשביל זה צריך להכיר את האנשים הנכונים, להיות מאוד עשיר או פשוט להיות בנאדם מיוחד - כזה הוא מתן גורי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורי, טורקי שנולד לאם ישראלית, מתגורר במילאנו מזה שש שנים. לפני שנתיים קיבל תואר ראשון באופנה מאוניברסיטת פוליטקניקו די מילאנו, אחרי שבפרוייקט הגמר שלו, שעסק בשילוב בין אופנה לאדריכלות, יצר מעילים בהשראת אדריכלות טורקית ביזנטית. המעילים מעוטרים בקישוטים המזכירים בצורותיהם את החלונות הגבוהים והצרים של המסגדים בטורקיה, עם אלמנטים דקורטיביים בכתפיים הבנויים בצורות כיפות. בטנת המעיל עשויה ריבועי בד קטנים בהשראת הוויטראז'ים המעטרים את חלונות המסגדים מבפנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משם המשיך גורי לתואר שני, אותו הוא מסיים בימים אלה ממש. בשנה האחרונה הוא עבד על התזה לעבודת הגמר שלו, שעוסקת בעל זמניות של האופנה. הוא ניסה למצוא אלמנטים, צורות וחומרים שיכולים להיות אופנתיים, ללא שום קשר לזמן או המקום בו הם מיושמים. הוא עובד בשיתוף עם החברה האיטלקית "סטון איילנד", המתמחה בהלבשת גברים וחקר את תחום הטקסטיל. הוא הצליח להמציא סוג בד חדש מחוזק באבקת שיש, שייחודו הוא בכך שהוא בעל "זיכרון" ויכולת לשמור על צורות לאורך זמן. עם החומר הזה הוא בנה קולקציית מעילי גברים, שהוצגה בחודש יולי בפוליטקניקו די מילאנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נחישותו של מתן, 25, האסרטיביות והקסם האישי שלו, הביאו אותו לפתוח בוטיק שמלות במילאנו הנושא את שמו, בו הוא עובד על קולקציית בתפירה עילית. בסטודיו הפרוש על פני שתי קומות הוא עובד, מארח ומציג. בקומה התחתונה, ספת קטיפה עתיקה, שולחן כתיבה ישן, רהיטי עץ וציורים במוטיבים צרפתיים, המעניקים רקע לתצוגת השמלות מקולקציית הקוטור הראשונה שלו - "בין דפי השיר". השמלות עשויות ממשי סאטן ותחרה, מגיעות בגזרות נשפכות, עם משחקי קיפולים ותיפורים שגורמים לרצות לקחת את הבגד ליד, להפוך את הבד ולנסות להבין איך בדיוק הוא עשה את זה. את השמלות מעטרים טקסטים בצרפתית בכתב יד והצבעים הם של קפה הפוך וקרואסון.

בקומה העליונה נמצא חדר העבודה שלו, קטן וצפוף אך מסודר ללא דופי, כולל פינת אירוח קטנה. בתקופה בה עבד על הקולקציה, היה מבלה גורי מתן יממות שלמות בסטודיו, מבלי לצאת ממנו, על מנת לסיים את הקולקציה בזמן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באיזו תכיפות אתה מגיע לארץ ומה הבילוי האהוב עליך?

"אני מגיע לארץ פעמיים-שלוש בשנה ואוהב לעשות קניות בשנקין בתל אביב, לאכול בארקפה (הבראוניז שלהם מעולים, ממש כמו שאני מכין, והסלטים שלהם מאוד טעימים). כדי להירגע אני הולך לחופי הרצליה. בדרך כלל בערב אני סחוט והדבר האחרון שבא לי זה לצאת לבלות".

מה אתה חושב על הנשים הישראליות?

"הן מרתקות. יש להן עיניים יפות, זה גם תלוי במוצא שלהן. אני מוצא אותן יותר טבעיות, יותר אמיתיות ביחס לנשים האירופאיות, לעתים מעט גחמניות, אולי בגלל החום, ולחלקן יש טעמים מעט חזקים מדי בשבילי".

מה היית מייעץ להן לשיפור הסגנון?

"אני חושב שסגנון הוא משהו שנוצר. אפשר לאהוב אותו או לא, אבל אי אפשר לשפר אותו. בישראל, בעיקר בחודשי הקיץ, יש סגנון לבוש אחיד, כאילו כולם בדרך לחוף הים, גם בתשע בערב. אין תחושה של עיר במובן המטרופולין של המילה, אלא של עיר קיט, חופשה. אני חושב שהאקלים הישראלי תורם הרבה לתחושה הזו. כשאני מגיע לארץ גם אני נכנס למוד הזה ומרגיש כמו ישראלי לכל דבר. הייתי רוצה להיות מסוגל להתלבש ככה כל הזמן, גם במילאנו, וחושב שככה צריך לחיות. בכל מקרה, אני חושב שבנאדם צריך להביע את עצמו דרך הבגדים שהוא לובש, בלי להתחייב לטרנדים, לדעתי הרבה מהטרנדים האחרונים מוגזמים מדי, הנעליים, צבעי הלקים הזרחניים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר הפתיחה החגיגית של הסטודיו החדש לפני כחודשיים, הציג גורי את הקולקציה במרכז תרבות צרפת במילאנו, שנמצא בפאלאצו דלה סטלינה (לא לפני שקיבל מחמאות מקונסול צרפת שביקר בתצוגה), ושילב את השמלות שלו עם יצירות אמנות מודרניות אשר התכתבו באסתטיקה שלהן עם השמלות. בנוסף הוא הציג את השמלות בתצוגה בשיתוף גלריית אמנות מודרנית "סנטו פיקארה" שנמצאת באותו בניין בו שוכן הסטודיו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על קצה המזלג, מה הפילוסופיית העבודה שלך?

"אני חושב שבימינו יוקרת המוצר אותו אתה רוכש, נמדדת על ידי המותג אליו הוא שייך. זה כבר לא המוצר שנותן את היוקרה אלא השיווק והניהול שלו. היום אפשר למצוא תיקי קנבס פשוטים שמגיעים למחירים מטורפים, רק כי הם נושאים מותג מסויים. אני מנסה לשנות את זה, לתת יוקרה לשמלות שלי דרך האיכות והייחודיות שלהן".

עם איזה סוגי טקסטיל אתה אוהב לעבוד? באיזה צבעים?

"כל הסיבים הטבעיים, לא משנה באיזה עיבוד, בעיקר ב'צבעים לא צבעים': בז', אפרפר, צבעי הקפה, השוקולד וצבעי החלב".

מי היא בשבילך האשה האלגנטית?

"ג'קי קנדי".

אשה מרתקת?

"מרלין מונרו".

פאם פטאל?

"ברבי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתן גורי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מה הלאה? בימים אלה סטודיו מתן גורי עובד על קולקציית קיץ 2011 שלו שתוצג בנובמבר הקרוב. בינתיים יוצרו שתי שמלות ג'רזי עם אלמנט מאחת משמלות הקוטור שלו, קיפול האוריגמי בדקולטה שהופך את השמלה למעניינת במיוחד.

מחירים: 900-3,800 יורו על פי הזמנה אישית.

אתר האינטרנט של מתן גורי עדיין בשלבי בניה, בינתיים הושלם רק החלק באיטלקית בכתובת matthangori.it.

Maison Matthan Gori, via Nerino, 3, Milano

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מתן גורי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully