וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממיס הלבבות

רוויטל מדר

10.8.2010 / 11:11

גזרות מחמיאות ונוחות מבדים רכים, הם הצהרת הכוונות של הארטברייקר, מותג בייסיק ישראלי. חבל רק שהקטלוג לא משקף את הנעשה בחנות

"פריטי בייסיק מסוג זה הינם מצרך חיוני במדינה כמו שלנו, היכן שכפכפי האצבע הם הנעל הלאומית", אומרת המעצבת אורי פישרמן, למותג הארטברייקר, כשאני תוהה על הבחירה שלה לפתוח סטודיו שיעצב וייצר דווקא בגדי בייסיק. בעיקרון היא צודקת. במקום שבו בגדי הבית הם בגדי החוץ, ושקוד לבוש הוא מילה שמאחוריה לא עומד דבר, יש מקום לעצב גזרות פשוטות, נוחות ונקיות. גם כשמדובר ב"בגדי נוחות", הצרכן הישראלי הממוצע אוהב להרגיש שמאחורי הפריט שהוא רכש יש עבודה, או "קטע". אם לא, הוא ממש לא מתכוון להוציא שם הרבה מאוד כספים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיץ 2010 של הארטברייקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

השאלה בנוגע לבחירתה של פישרמן בקו הזה, עוברת לדיונים על תפיסת חיים וראיית עולם. מצד אחד פישרמן טוענת ש"ההחלטה להקים מותג קז'ואל פרימיום נבעה מנטייתי האישית לסוג זה של בגדים, אשר נותן פתרון איכותי ומפנק אך עם זאת קולי ולא מתאמץ", יחד עם זאת היא מבהירה מהר מאוד שאופי ההחלטה לא נוגעת רק בסגנון הלבוש שלה. "הבחירה שלי לעשות קו נקי בוודאי נובעת מהסתכלות כזו על העולם, לא לקחת את עצמנו ברצינות אבל להתייחס ברצינות למה שלקחנו על עצמנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צבעים שקטים חודרים עמוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשפט זה פישרמן מסכמת את תכלית הפשטות. הפשטות קשורה תמיד בחומרי הגלם שמרכיבים אותה, וחובתו של כל מותג שנשען עליה, היא להגיש את הפריט המוכר בבד האיכותי והנעים ביותר שניתן להעלות על הדעת. פישרמן בת ה-39 בדרך לשם והדרך שלה מעניינת. לאחר סיום לימודיה בשנקר ב-1995, היא עשתה סטאז' בלונדון במרקס אנד ספנסר ולאחר מכן עבדה ב"סטודיו נועה" ברשפון למעלה מעשור. סטודיו שידוע בעבודות המרובות דיטיילים שלו - הכי רחוק שאפשר מהבייסיק של הארטברייקר.

המותג שלה הוקם ב-2006 עם עזיבתה את סטודיו נועה, אך גם שם ניכרת עבודה איטית, שהובילה לפתיחת החנות רק בתום ארבע שנים. פישרמן מודה שהיא חששה מפתיחת מותג בייסיק איכותי בארץ, "כשפתחתי את המותג הייתי בטוחה שבישראל זה בלתי אפשרי למצוא חומרים טובים, אך עם הזמן גיליתי שעלי רק לדעת בדיוק מה אני רוצה, כי את בעיות הייצור ניתן לפתור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכנסיים שלא מפחדים מחגורה עם גומי/מערכת וואלה!, צילום מסך

פתיחת החנות הגיעה רק אחרי שהמותג כבר רכש קהל לקוחות, עם פריטים נבחרים שחוזרים על עצמם בכל קולקציה, בוורסיות שונות. ביניהם בולטת טישירט עם כיס, שמעוטר ביהלום סוורובסקי, ושמבדיל את הטי הפשוטה והנעימה מכל יתר הפריטים שנופלים לקטגוריה הזו. פישרמן מספרת ש"בדרך כלל הן נמכרות בצבעים לבן, אפור וכחול מעושן. אך הקיץ, לדוגמה, הוספנו תכלת אייס, סגול פסטלי וירוק ליים עדין. מבחינתנו זהו המשחק שאנחנו עושים עם הפריטים הבסיסיים שלנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צבעי הפסטל נותרו מחוץ לקטלוג/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקולקציה בולטת נוכחותם של הפסטלים, שהינם חלק בלתי נפרד מהעונה הנוכחית, והם מבטאים את הרצון של פישרמן להתייחס למגמות של הקיץ. אך הבעיה בחיבור בין הפסטלים לקולקציה הנוכחית, נובעת מכך שפריטים רבים נראים כמו בגדי שינה, לאחר שנצבעו בסגול בהיר וחיוור, או בצבע ליים. נראה כי דווקא משום שפישרמן מנסה לייצר נוחות שיכולה להתלוות למראה לבוש, עליה להיזהר מכל קונוטציה שתשייך את הפריטים הללו לחדר המיטות המפנק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בייסיק שמשתלב במגמות עונתיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביחס לעובדה הזו, אי אפשר שלא לתהות על כך שפריטי הפסטל נעדרים מהקטלוג. למעשה, דפדפוף בקטלוג וביקור בחנות, יוצרים שני דימויים שונים של המותג. הבגדים בחנות לא תמיד מבהירים שמדובר בפריטים שמיועדים לרחוב והנוכחות הפסטלית הופכת אותם לתמימים, ומשווה להם מראה ילדותי קמעה.

לעומת החנות, צבעי הקטלוג הם בעיקר לבן, אפור ובז'. במובן זה המהוגנות שלהם בולטת לעין, אך בו זמנית יש משהו בצילומים הללו, שמזכירים את עבודת העיצוב המוכרת לכולנו מבוטיקים רבים בעיר. דרך הקטלוג, כתב היד של פישרמן, שבולט בחנות, מתמסמס לחלוטין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקטלוג והחנות מציגים את המותג באור שונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התוצאה הסופית מבלבלת. יכול להיות שמעבר להחלטה לייצר בייסיק, יש לעמוד גם על הלך הרוח של המותג, נושא שכרגע הולך לאיבוד בין הניסיון לשלב טרנדים עונתיים, בקטלוג שמדבר בשפה מוכרת המשותפת לכולם. נכון לרגע, טוב היה לו הארטברייקר היו מצליחים להעביר את האיכויות שלהם, שנטועות בטקסטיל ובגזרות, לתוך האידיאולוגיה הפנימית של שובר הלבבות.

מחירים: חולצות וגופיות 229-375 שקלים; שמלות 329-590 שקלים; מכנסיים 375-550 שקלים.

Heartbreaker. דיזנגוף 203, תל אביב. טלפון: 03-5220131.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully