וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטייליסט של ליידי גאגא קיבל בית אופנה

לירוי שופן

13.9.2010 / 16:58

ניקולה פורמיקטי, אחד הסטייליסטים העסוקים והמפורסמים בעולם, קיבל את משרת המנהל האמנותי של בית האופנה אייטיזי תיירי מוגלר

בית האופנה הצרפתי תיירי מוגלר, הודיע היום (שני) לפנות בוקר על מינויו של סטייליסט העל ניקולה פורמיקטי למנהל האמנותי. פורמיקטי (33) עובד באופן הדוק עם זמרת הפופ ליידי גאגא, ואחראי במידה רב לסגנונה האקסצנטרי, כפי שהוא משתקף בקליפים ובהפקות אופנה. הוא ידוע היטב בחוגי האופנה ומשמש בין היתר כיועץ ועורך במגזינים V, ארינה, ווג הום יפן והארפרס באזר ועובד באופן תדיר עם צלמים ידועי שם כטרי ריצ'רדסון וניק נייט. פורמיקטי נחשב כיוצר אסתטיקה תובענית ועוקצנית, כשהוא מטשטש את הגבולות בין דמיון ומציאות, בין טעם טוב לטראש, ועבודותיו מכילות תמיד מימד נרחב של מיניות בוטה. אחד הפרויקטים האחרונים שלו, סדרת צילומים של ליידי גאגא, זכתה לביקורות קשות לאחר שהלביש אותה בפיסות בשר חי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליידי גאגא ב"באד רומאנס". הקול שלה, הסגנון של פורמיקטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

המינוי החדש נועד להביא למהפך בבית האופנה תיירי מוגלר. מאז ימי הזוהר של מוגלר בשנות ה-80, בו הציג המעצב חזון פוטוריסטי של נשים חזקות ואופנה המבוססת על חומרים סינתטיים ובוהקים וצלליות נוקשות, לא שוחזרה ההצלחה שהעמידה אותו בשורה אחת עם המעצבים החשובים של העשור. בזכות קו בשמים מצליח בשנות ה-90 (ובראשם אנג'ל, אחד הבשמים הנמכרים בהיסטוריה) שרד המעצב בתודעה הציבורית, אולם קו האופנה נחל כישלון ונסגר, כאשר הזיכיון לקו הגברים נמכר לחברה חיצונית בתחילת שנות ה-2000. לפני כשנתיים בית האופנה, שנותר ממוקד בבישום, השיק מחדש את קו הנשים, בעזרתה של המעצבת רוזמרי רודריגז. מוגלר עצמו אף עיצב את תלבושות המופע I AM של ביונסה. שני המהלכים הביאו פרסום מסוים ותהודה תקשורתית, אך לא הביאו להשפעה יוצאת דופן בעולם האופנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפקת אופנה של פורמיקטי למגזין V/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקולקציה הראשונה עליה יהיה חתום פורמיקטי עתידה להיחשף במהלך שבוע האופנה לחורף 2011-12. כמנהל אמנותי פורמיקטי עתיד להיות אחראי על כל הפן הוויזואלי של בית האופנה - החל מהקולקציות עצמן ועד לאביזרים המשלימים, מודעות הפרסומת והתקשורת החזותית. תחתיו מונו שני מעצבי אופנה בעלי רזומה מפותח – סבסטיאן פינייה, לשעבר מבלנסיאגה, יהיה אחראי על קו הנשים; ורומיין קרימר, החתום על לייבל רדיקלי הנושא את שמו, יעצב את אופנת הגברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully