וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסטרו תקנה את גאפ ומנגו בישראל?

מאת עדי דברת-מזריץ

28.9.2010 / 6:49

לדברי מקורבים גבי רוטר, מבעלי קסטרו, נמצא במשא ומתן לרכישת הרשתות גאפ, מנגו וג'י-סטאר. בקסטרו מכחישים

חברת קסטרו נמצאת במשא ומתן לרכישת הרשתות גאפ, מנגו וג'י-סטאר - כך מסרו ל-themarker מקורבים למשא ומתן. גבי רוטר, מנכ"ל משותף ומבעלי חברת האופנה קסטרו, נפגש, לדברי המקורבים, עם נציגי בעלת הזיכיון של הרשתות בישראל, קבוצת אלביט של מוטי זיסר.

לדברי אחד המקורבים, המגעים מתקדמים ובאלביט מעוניינים מאוד בעסקה ומחכים לתשובה הסופית של רוטר. לפי הערכות, סכום העסקה המדובר הוא כ-50 מיליון שקל, אף שבתחילה ביקשו באלביט כ-100 מיליון שקל.

קסטרו מפעילה 132 חנויות בישראל ו-36 חנויות בחו"ל. הרצון של אלביט למכור את פעילות האופנה שלה נובע ככל הנראה מכך שאינה מצליחה להיפטר מהחובות שמסבה לה חטיבת המסחר והקמעונות, הכוללת את הרשתות גאפ, מנגו וג'י-סטאר.

ברבעון הראשון של 2010 הפסידה אלביט 135 מיליון שקל, לעומת רווח של 20 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. מדובר ברבעון רביעי ברציפות של הפסדים, שבמהלכם ייצרה החברה הפסד של כ-650 מיליון שקל.

אמנם הכנסות החברה בתחום הפעילות הקמעונית הכפילו את עצמם לעומת הרבעון המקביל ל-42 מיליון שקל, בעקבות פתיחת חנויות גאפ בישראל ושיפור במכירות רשת מנגו. ואולם תחום זה עדיין מייצר יותר הוצאות מהכנסות, וגרר הפסד תפעולי של 8 מיליון שקל ברבעון.

גאפ ישראל מפעילה ארבע חנויות - בקניון עזריאלי בתל אביב, בקניון ארנה בהרצליה פיתוח, בשדרות ממילא בירושלים ובקניון מול הים באילת. במתחמי הקניות מספרים כי הם מרוצים מהפדיונות של חנויות גאפ, אבל אלביט זכתה לביקורת בענף בשל החלטותיה לפתוח חנויות במיקומים פחות אטרקטיביים, בעבור הקלות בשכר דירה ומימון בניית החנות. כך, כשהחליטה לפתוח את החנות הראשונה של גאפ בירושלים ולא בתל אביב וכשבחרה לפתוח חנות גאפ בקניון ארנה.

לאחרונה פרשו מתפקידם מנהלת גאפ ישראל, חגית לניאדו, והמשנה למנכ"ל אלביט מסחר וקמעונות, שי עמיר. בנוסף לגאפ, מחזיקה אלביט בזיכיון של רשת האופנה הספרדית מנגו, המפעילה בישראל 26 חנויות, שאותה רכשה ב-2005 תמורת 3.8 מיליון דולר, ובמותג הג'ינסים ההולנדי היוקרתי ג'י-סטאר (g-star), המפעיל שתי חנויות בישראל.

פותחים חנויות במיקומים מוזרים

מקורות בענף סבורים כי ביכולתו של רוטר להעלות את רשתות האופנה של אלביט מסחר וקמעונות על דרך המלך. "הוא כלכלן ומנהל מספר אחת, ואם ישנה את הקניינות וההתנהלות מול מנגו וגאפ העולמיות ואת המחירים הגבוהים מאוד שמשלמים כיום על סחורה, הוא יגרום להן להצליח", אמר בכיר בתחום האופנה. "יש להם מותגים טובים ומצליחים, אבל יש להם בעיה בהתנהלות - מיקומים מוזרים, תנאים מסחריים לא טובים מול הקניונים והחלטות פוליטיות מלמעלה", טוען אבי מלכה, הבעלים של רשתות האופנה ml וג'אמפ. לדבריו, על אף שמדובר במותגים מוצלחים, יש בעיה בהחזקת זיכיון למותגים בינלאומיים. "הרשתות הבינלאומיות לא הוכיחו את עצמן בשנה האחרונה. שכר הדירה בישראל גבוה לעומת הפדיון, וגם הוצאות האחזקה והתפעול הן גבוהות. לכן צריך רווחים גבוהים ומי שמפעיל מותג ומשלם גם אחוזים לחברה העולמית לא נשאר עם מספיק רווח. עוד לא ראיתי חברה שהיא זכיינית של מותגים בינלאומיים באופנה שעושה כסף בישראל. בסוף כל המותגים האלה יתמזגו לתוך גופים גדולים", הוסיף מלכה. אם תרכוש קסטרו את הרשתות, היא תצטרף למגמה המתגברת של בעלי רשתות אופנה ישראליות שבמקביל למלחמה מול הרשתות הבינלאומיות גם מביאים לישראל רשתות בינלאומיות.

כך, הראל ויזל, הבעלים של רשת פוקס, שקיבל את הזיכיון לרשת אמריקן איגל האמריקאית, וגם רשתות המנסות להביא לישראל את forever21, כמו קבוצת סקאל וקבוצת המשביר לצרכן.

בקסטרו מכחישים את השמועות

קסטרו לא נהגה עד היום לרכוש רשתות, אך באחרונה החלה לחרוג ממנהגה וניהלה משא ומתן לרכישת רשת מוצרי התינוקות שילב. לכך מצטרפת עזיבתו של בנם של בעלי קסטרו, אריאל רוטר, את חברת ההשקעות בראשית, שבה עבד עד לפני כמה חודשים, לטובת תפקיד בקסטרו, שבמסגרתו הוא אחראי על מציאת השקעות לחברה וניהולן.

אמנם קסטרו ממשיכה להציג שיפורים בפעילות שלה בישראל, על אף התחרות הגוברת עקב כניסתן של רשתות בינלאומיות לשוק, אך הפעילות הבינלאומית שלה הסבה לה עד כה הפסדים.

מדו"חות החברה למחצית הראשונה של 2010 עולה כי הרווח הנקי שלה ברבעון השני ירד ב-40% לכדי 6 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת 10.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי למחצית התכווץ בכ-60% והסתכם ב-13.5 מיליון שקל. זאת גם בעקבות הכנסה חד פעמית של 22 מיליון שקל ב-2009, עקב הגדלת אחזקות בחברה של קסטרו בגרמניה ולאור גידול בהוצאות המכירה והשיווק. הרווח התפעולי של קסטרו במחצית 2010 ירד מ-17.3% ל-8%.

במכירות בישראל קסטרו הציגה עלייה של 11.4% בחציון הראשון, כאשר המכירות הסתכמו ב-292.2 מיליון שקל. גם הרווחיות הגולמית בפעילות בישראל השתפרה ב-2010 לעומת 2009.

מקסטרו נמסר בתגובה: "אין דברים בגו". מקבוצת אלביט נמסר כי "מדובר במחזור של שמועה שאנחנו רוצים למכור את הפעילות - שאין לה שחר. החברה מאוד מרוצה מתוצאות הפעילות הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully