וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ק המרוטשת

2.10.2010 / 12:39

היפיפייה הפולנייה מוניקה יגצ'יאק, היא דוגמנית הרגע לעונת חורף 2011 - מה היא הספיקה לעשות ב-3 שנות קריירה שהחלה בגיל 13

מוניקה "ג'ק" יגצ'יאק. Chris Moore, GettyImages
מוניקה "ג'ק" יגצ'יאק/GettyImages, Chris Moore

בגיל 13, בזמן שמרבית בנות גילה עסוקות ביישור שיניים מתסכל וניסיונות היסטריים להיפטר מאקנה, מוניקה "ג'ק" יגצ'יאק, זכתה בקמפיין להרמס. היפיפייה הפולנייה, היום בת 16, לא זומנה אותו זמן לתצוגות מסלול עקב תקנות גיל ונאלצה להמתין שנתיים לעונת סתיו/חורף 2009, אז דיגמנה על המסלול עבור לא פחות מ-30 מותגים במילאנו ובניו יורק, החל מוורסצ'ה ופראדה ועד מרק ג'ייקובס וקלווין קליין (שאת תצוגתו פתחה וסגרה). עם שפתיים מושלמות, עור נטול פגמים ו-179 סנטימטרים, ג'ק היא אחת הדוגמניות שכדאי לעקוב אחריהן בעונת החורף הקרובה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בת 13 בקמפיין הרמס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקמפיין קלווין קליין לסתיו/חורף 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

היא נולדה בעיר פוזנן אשר במערב בפולין למשפחה אתלטית. אביה מאמן אתלטים ואחותה אנה קופצת למרחק וקפיצה משולשת ואף זכתה במדליית ארד באליפות אירופה לנוער באתלטיקה. היא עצמה אוהבת קפיצה לגובה וכדור עף ומדי שנה נהגה לנסוע עם הוריה ואחותה למחנה ספורט באוסטקה אשר בצפון-מערב פולין על החוף הבלטי.

היום היא חתומה בסוכנות IMG המייצגת בין היתר גם את סשה פיוורובה, קרולינה קורקובה, מירנדה קאר, ג'סיקה סתאם ואסתי גינזבורג. הודות לנטייתן של סוכנויות דוגמנות בינלאומיות לקצר את שמותיהן של דוגמניות, כמו למשל במקרה של אימאן (במקום אימאן מוחמד עבדול מג'יד), ורושקה (ורה גרפין פון לנדורף-שטיינורט), ג'יזל (ג'יזל קרולין בונדשן) או שירז (שירז טל), מוניקה יגצ'יאק הפכה להיות פשוט ג'ק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במגזין Interview, יולי 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על שער ווג יפן, מאי 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדוגמנות היא הגיעה לא במקרה, כך היא סיפרה לבלוג האופנה Pony Ryder. יום אחד בגיל 13 ועם 175 סנטימטרים כבר אז, אחותה אמרה לה "למה שלא תנסי"? היא החליטה ללכת לאודישנים בקניון מקומי. בדרך הביתה התקשרו אליה נציגי "גאגא מודלס" הסוכנות שהפכה להיות סוכנות האם שלה בפולין, ומאז הטלפון לא מפסיק לצלצל. ב-2008, כשנה לאחר הקמפיין להרמס ובהיותה בת 14, נשלחה לעבודות צילום ביפן והפכה ללהיט בהפקות אדיטוריאליות, כולל שער למגזין אל יפן. ב-2009 נבחרה לשמש כפני קלווין קליין ומיד אחר כך הופיעה בהפקות לנומרו ו-W והפכה להיות קבועה בגרסאות השונות של ווג. רק בחודש שעבר הופיעה בהפקה לווג פריז שצילם דיויד סימס. השנה חודש החוזה שלה עם קלווין קליין, מה שהפך אותה לדוגמנית השנייה בסך הכול שזכתה לחידוש חוזה ברציפות בקלווין קליין, לצד נטליה ודיאבונה.

הדוגמנית מוניקה ג'ק יגצ'יאק בתצוגת קלווין קליין, סתיו 2009. Fernanda Calfat, GettyImages
בתצוגת קלווין קליין בפברואר 2009/GettyImages, Fernanda Calfat
הדוגמנית מוניקה ג'ק יגצ'יאק בתצוגת ראלף לורן, סתיו 2009. Fernanda Calfat, GettyImages
בתצוגת רלף לורן בפברואר 2009/GettyImages, Fernanda Calfat

יחד עם הפריצה המטאורית, מתמודדת ג'ק גם עם רגעי מבוכה וטעויות של מתחילים. היא לא תמיד מצליחה לזכור את שמותיהם של אנשי המקצוע שעובדים איתה (דבר שכיח בסביבת העבודה הזאת. גל גדות סיפרה פעם שהיא קוראת לכולם "מותק" מהסיבה הזאת), הגיעה למקומות הלא הנכונים לאודישנים כי ניו יורק לא ממש הייתה מוכרת לה, וגם ברחה בריצה מעיתונאי אוסטרלי שחיכה לה מתחת לבית המלון ורדף אחריה על מנת לראיין אותה לכתבה על נערות צעירות בדוגמנות. אבל רגע מביך במיוחד היה נפילה על מסלול הרווה לדג'ר בשנה שעברה. בראיון מאוגוסט 2008 למגזין W, גילתה כי בזמן שנבחרה לקמפיין הרמס, כלל לא הכירה את בית האופנה הצרפתי הוותיק או את צלם האופנה פיטר לינדברג שצילם אותה לקמפיין. אבל בסופו של יום, גילה הצעיר וחוסר ההיכרות עם השמות הגדולים של התעשייה סייעו לה הרבה פעמים להישאר רגועה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במגזין Interview, יולי 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על שער מגזין Jalouse, יולי אוגוסט 2007/מערכת וואלה!, צילום מסך

עבור משפחתה וחברי בית הספר היא עדיין מוניקה והיא תמיד שמחה לחזור לפוזנן לאחר נסיעות עבודה. היא התראיינה כמה פעמים לגורמי תקשורת בפולין, אבל בדרך כלל מעדיפה להימנע מפרסום. היא מגדירה את עצמה כ"ילדת IMG" כיוון שהסוכנות הבינלאומית הדריכה וכיוונה אותה מתחילת דרכה ומבחינתה הם עשו עבודה מצוינת. בשבועות האופנה היא אוהבת במיוחד את המפגש וההיכרות עם מעצבים ודוגמניות. הלוקיישן האהוב עליה עד כה היה אתר צילומים אקזוטי למגזין Jalouse במלזיה, לשם התלוותה אליה אמה. להשלמת תזונה היא נוטלת ויטמינים ומינרלים מסוג C, E, B2 ואבץ. כל יום היא מנקה את עור הפנים עם Vichy tonic ומשתמשת בלחות La Roche-Posay. היא אוהבת את האיפור והבשמים של שאנל והמעצבים האהובים עליה הם אלו העקביים עם סגנונם אבל גם שומרים על עניין, כמו קלווין קליין, אלכסנדר וונג, מארני ובלמיין. היום היא עסוקה עם בית ספר ודוגמנות, אבל בעתיד כשיהיה לה קצת יותר זמן פנוי היא תשמח לעסוק בספורט ולצייר.

מוניקה "ג'ק" יגצ'יאק. Chris Moore, GettyImages
בתצוגת אמיליו פוצ'י בספטמבר 2010/GettyImages, Chris Moore

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully