וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין תור בתא המדידה

טל דרורי

17.10.2010 / 14:40

אתר האופנה belleandsue.co.il שנפתח לפני כחודש, הוא הישראלי הראשון שמציע שופינג אונליין וגרם לנו להרהר למה רכישות אינטרנט מקומיות לא ממש התפתחו פה

לפני כחודש עלה אתר חדש לרשת הישראלית belleandsue.co.il, המאפשר לנשים בארץ לרכוש דרך האינטרנט פריטים של מותגים ומעצבים שונים, ביניהם הלסינקי, שרלוט רונסון ו-Cheap Monday. העובדה שאתר כזה עולה לרשת הישראלית לראשונה באיחור כה לא אלגנטי, בסוף שנת 2010, במדינה שבה זמן הבילוי הממוצע ברשת הוא מהגבוהים בעולם, הביאה אותנו להרהר מדוע לא הפנמנו את טרנד קניות האופנה ברשת?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעלי ג'אז משולבות תחרה של House of Harlow מתך האתר belleandsue.co.il ב-820 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עידן המסחר האלקטרוני החל בשלהי שנות ה-90, והקדים את זמנו בעיקר כי רוחב הפס האינטרנטי או יותר נכון צרות הפס, הביא לגלישה איטית והפך את חווית הקנייה לארוכה ומייגעת. עשור אחד מאוחר יותר, וכל חנות ובית אופנה בעולם המערבי המכבדים את עצמם, מציעים את מרכולתם למקליקים.

בצורה לא מפתיעה, נשים הן הכוח המניע העיקרי של רכישות האופנה באינטרנט. אפשר להשתעשע ולומר שמדובר בתשובה הנשית והמעודנת יותר לפורנו הגברי - גם אם היד שלך לא נמצאת בתחתונים, יש תחושה של משהו מעט אסור בשיטוטים האלו, שהופכים מהר מאוד לממכרים. ואם את גולשת באזור האסור לבדך, סביר שתמצאי את עצמך מסתכלת מידי פעם מעבר לכתף, כדי לוודא שאף אחד לא רואה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכנסיים של Eryn Brinie מתוך האתר belleandsue.co.il ב-590 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזמן שרשתות הבגדים הישראליות ממשיכות להיאחז במנטרה השחוקה של 'קניות באינטרנט גורמות לאיבוד חווית הקנייה ומחסלות את יכולת מישוש הבגד', המקבילות בחו"ל הפכו את חסרונות הקנייה הווירטואלית ליתרון דווקא. יזמים רבים בוחרים לפתוח את חנויותיהם אך ורק ברשת ולא באופן פיזי ברחוב או בקניון, הדוגמה הטובה ביותר היא אתר אסוס www.asos.com אתר האופנה המקוונת הפעיל ביותר באנגליה, עם 1.2 מיליון משתמשים. אסוס מציע ממשק שמאגד בתוכו מאות מותגים (כמו אקנה, מיו מיו ואדידס) זאת מעבר למותג הבית המציע חלופות במחירים תחרותיים ועשרות אלפי פריטים, שבחוויית חיפוש רגלית היו מעייפים גם את הנלהבת שבפשיניסטות. יש משהו בשופינג ביתי מול המחשב, שהופך את החיפוש אחר הפריט המושלם לנוח, אינטואיטיבי ומהנה יותר. אפשרויות הניווט הן אינסופיות דרך צבעים, מעצבים, מידות מחירים ומה לא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סריג של צ'יפ מאנדיי – חורף 2011. 430 שקלים מ-belleandsue.co.il/מערכת וואלה!, צילום מסך

החנויות הווירטואליות משמשות לא רק כנקודת מסחר, אלא גם כמוקד מידע בכל הקשור לאופנה. רבים מהאתרים מעוצבים כמגזינים דיגיטליים והם רוויים בתכנים אופנתיים, אפשרויות סטיילינג, טרנדים והשראה. האפליקציות השונות רק הולכות ומשתכללות ובכל אתר ממוצע ניתן כיום לראות את הפריטים ב-360 מעלות, ברזולוציות שממחישות את הטקסטורה כמעט עד כדי מגע.

גם האינטרקציה החברתית, שיש שיאמרו שהיא המימד החסר ביותר בחוויות הקנייה הווירטואלית, מקבלת ביטוי ברשת. אתרים בריטיים כמו זה של ברברי, טופ שופ ואסוס, הם בעלי מספרי העוקבים הגדולים ביותר במדיה החברתית. ברברי מושך מיליון מעריצי פייסבוק, 22 אלף עוקבי טוויטר ו-2,000 רשומי יו טיוב. מחקרים מראים ש-50% מהקונים ברשת קוראים ביקורות של משתמשים אחרים, כש-16% מושפעים מהן בהחלטת הקנייה. נוכחות המותגים בפייסבוק או בטוויטר מאפשרת יידוע ספונטני ומתמשך של הלקוחות בכל הנחה טקטית, מבצע מפתה או פריט חדש ומעלה את מפלס האימפולס של הרכישה לרמות חדשות.

אם בכל סיבוב שופינג אתם מרגישים שהמוכרת נושפת בעורפכם ("זה מה זה יפה עלייך"), ואם המדידה בבית גילתה לכם שהמראה מצמצמת ההיקפים בחנות העלתה מצג שווא, זכיתם בהחלט בתמריץ נוסף לרכישה ברשת. מדידת הבגדים שהזמנתם באינטרנט נעשית בבית בזמן החופשי, מכל זווית ותאורה אפשרית ובשילוב עם דברים שכבר קיימים בארון, כך שהסיכוי לקבל החלטה אופנתית נכונה, גדל. כל זאת מתאפשר בזכות מדיניות ההחזרים האלגנטית של האתרים הללו, המעניקה ללקוח אפשרות של החזר כספי במידה והפריט אינו מתאים, ללא הגבלה וללא תשלום המשלוח. התנהגות אסוסית מקובלת, היא להזמין שלוש מידות מפריט בהנחה שאחת מהן תתאים בול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיק לפטופ של Thoma Paul מתוך האתר belleandsue.co.il ב-379 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהקשר הישראלי יתכן כי זהו אחד החסמים שמעכבים את התפתחות הקניות ברשת הישראלית - בתי העסק חוששים 'לצאת פראיירים' ולאפשר מתן החזר כספי מלא עבור פריטים שלא אהבתם. כנראה שאין דבר מרתיע מחוצפת הצרכן הישראלי והכושר שלו למצוא פירצות בנוהל החלפת המוצרים. ייתכן גם כי במדינה שבמרחק 20 דקות נסיעה לכל כיוון תוכל למצוא את עצמך בקניון או מרכז מסחרי, אין צורך אמיתי במקבילות וירטואליות לרשתות הגדולות.

אך כאן נכנס אלמנט חשוב והוא יכולתו המופלאה של האינטרנט לתת קול לזרמים הנישתיים יותר והמבוססים פחות, למשל מעצבים מתחילים שאינם יכולים למכור בחנות משלהם אך עדיין רוצים לייצר לעצמם זהות עיצובית וקשר עם הלקוחות - אתר עם מחסן ושירות משלוחים יוכל לאפשר להם חשיפה בהוצאה יחסית קטנה. לא פחות חשובים הם כל אותם אלו שחיים את חייהם מעבר למדינת תל אביב, ושכמהים לאופנה מעניינת אך מסתפקים במותגי אמצע הדרך, כי כיכר מסריק בשבילם היא 3 שעות נסיעה לכיוון אחד. ואם כל זה לא משכנע, זה הזמן לשלוף את הקלף האחרון והוא האפשרות האבסולוטית והקולקטיבית לא לצאת מהבית בגלי החום של הקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully