וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעודדות

רוויטל מדר

21.10.2010 / 8:44

מירית ויינשטוק מפתיעה עם קולקציית חורף שמעלה חיוך. קחו לדוגמה את קרני הצבי שעטופים בלא פחות מ-300 פונפונים

"הפריט ההכרחי לעונה הוא כזה שיגרום לך לחייך", מצהירה המעצבת מירית ויינשטוק, ומדגימה את האג'נדה הזו היטב, בפונפונים צבעוניים המעטרים פריטים שונים בקולקציה. הם נמצאים בשמלת אורגנזה שקופה, בטי שירט אפורה וקלילה, ומלווים תכשיט ראש, שמוסיף למראה שעשוע והדר בסגנון רוסיה האהובה, כאילו שני אלה לא היוו ניגודים מעולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המקום שאליו מתנקזת רוב האופטימיות של ויינשטוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצבעוניות של עולם ההיפים משכה החורף את עיניה של ויינשטוק והביאה אותה ליצירת פריטים בעלי אופי אופנתי משעשע. פריט בולט בקולקציית חורף 2011 הוא חצאית שתפורה מכמה חתיכות בד אלכסוניות, שעברו כיווץ שנעשה בעבודת יד. הכיווצים, הצבעוניות ומראה הטלאים הרבגוני, לא מנעו מויינשטוק ליצור מהשילוב הנוכחי את אחד הפריטים הסקסיים ביותר של הקולקציה, שכן החצאית חובקת את הגוף ומדגישה היטב את המותניים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חצאית של היפים מסתירה את הפנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

את ההשראה לפריט הזה, שמפגין באופן ברור את אחד ממשחקי המחשבה שמלווים את בגדי החורף, שאבה ויינשטוק מהאוטובוסים של ההיפים משנות ה-60. אלה, על סך הצבעוניות והערב הרב של החומרים שעטפו-עיטרו אותם, יצרו בעיניה את החצאית הזו. הפריט הזה, יחד עם שמלה לבנה שעשויה גם כן מפיסות אלכסוניות, עם רצועת גומי שחורה שמחליפה את אחת הכתפיות, מצטרף לקבוצת הפריטים הצמודים והנשיים ביותר של הקולקציה. מעבר להדגשה של קימורי הגוף, הרי שבשמלת הכיווצים הלבנה, שמעוטרת בחלקה התחתון בוולן לבן, נוכח עולם ההלבשה התחתונה, שכמו מדגיש את העירום הבלתי נראה שהשמלה מייצרת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
360 מעלות של שמלת הכיווצים הלבנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד מהנושאים שמעסיקים את ויינשטוק כמעט בכל עונה, לצד ההשראה המתחלפת, הוא הפליסה. אותן מדרגות של קיפולים, שמלוות אותה מתחילת דרכה כמעצבת, וחודרות גם לקולקציית התכשיטים שלה. בהרבה מובנים ניתן לראות בכיווץ המלווה את הפריטים, סוג של התפתחות של הפליסה, בעיקר כשהוא מלווה את שמלת הטוניקה המכופתרת של הקולקציה, בעלת שרוולים שסועים ופליסה שמרכיב את חלקו העליון, אז בולט לעין הדימיון בין התלת ממדיות העמוסה של הכיווץ, לאלגנטיות של הפליסה.

הז'קט השחור של הקולקציה, שחולק עם שמלת הטוניקה את אותם השרוולים החתוכים, ושהשסע האחורי שלו ארוך מהרגיל, מוכיח סופית שויינשטוק הלכה למקומות די אוונגרדיים העונה. ביחס לאמירה הזו, שעומדת בחלל הסטודיו אל מול הז'קט היפהפה, ויינשטוק מרימה את עינה ומגיבה פשוט ב"תודה" מחוייכת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הליכה למקומות אוונגרדיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהרבה מאוד מובנים החקירה של ויינשטוק פנימית לעבודה שלה. הכיווצים הסופיים, הם עוד שלב בהתפתחות שלה, כמו גם העבודה המתפתחת על התכשיטים שלה. העונה, ברור לעין, שהם מהווים חלק אינטגרלי מהקולקציה. הם חולקים עמה את הצבעוניות המשעשעת ועושים שימוש בכל החומרים שבונים את הקולקציה. שיאה של ההרמוניה הזו נוכחת בחולצת טוניקה לבנה, שעל אחד מכפתוריה העליונים מכופתר תכשיט שעשוי בבסיסו מרצועת גומי שחורה בעלת אבני סוורובסקי שחורות. הרצועה ממשיכה מהכפתור אל עבר הצווארון ומשתלבת בתוכו. בלעדיה הפריט הזה לא היה גמור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חולצות שיפון בשילוב משי סאטן וקטיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

העבודה והחקירה, לצד הסגנון שמלווה אותה וחוסר ההתפשרות, לא מונעים מויינשטוק להביט מהצד על התעשייה שבתוכה היא פועלת. הפנייה להיפים של שנות ה-60, והשאיפה ליצור קולקציה שתעלה על הפנים חיוך, מקורם ברצינות האינסופית שמלווה את עולם האופנה. אחד מהסממנים לרצינות הזו, שויינשטוק מזכירה, הוא סבר הפנים החמור של כתבי אופנה, שהושאל באופן קבוע מפניה הקפואים של אנה ווינטור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתם וורוד עם תכשיט מלווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אך מבעד לצבעוניות העוטפת של העונה הנוכחית, ויינשטוק לא שוכחת את את הקושי בו נתקלים כיום ממעצבים שמעוניינים לשרוד "גם כלכלית וגם אנרגטית". "הטרגדיה של הזמן הנוכחי היא שדווקא במקום שבו האופנה יכולה לייצר הכי הרבה אינדיבידואליות, אצל המעצבים העכשוויים, דווקא שם הכי קשה לשרוד". אומרת ויינשטוק. היא צודקת, ולא שוכחת את המכה שהמיתון האחרון הנחית על מעצבים אינדיבידואלים כמוה. משם היא הגיעה, כאילו בקפיצה לרוחק, לרוח שמלווה את צילומי החוץ של הקטלוג שלה, היכן שהטבע והחופש מעטרים שיער מפוזר ולחיים סמוקות, לצד קרני צבי שעטופים בלא פחות מ-300 פונפונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
300 פונפונים על הראש/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחירים

שמלות ג'רזי 900-1,250 שקלים; שמלות משי ואו שמלות עם עבודת יד 3,500-6,000 שקלים; חצאיות 770-3,120 שקלים; חולצות וגופיות 830-990 שקלים; ז'קט 2,430; וסט 1,600 שקלים.

ניתן להשיג בסטודיו המעצבת, בן דוסא 23 בשוק הפשפשים, יפו, בתיאום מראש בטל' 052-8949378; רשת רזילי; בוטיק ורנר, רחוב אלפסי 33, תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully