וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביאו את המחוגה

רוויטל מדר

27.10.2010 / 12:58

בזמן שעולם האופנה הגדול שנמצא שם בחוץ, הולך על תכשיטים פומפוזיים, הגר סתת ושלי לימור החליטו ללכת על גיאומטריה שקטה

שתי מעצבות תכשיטים מקומיות, הגר סתת ושלי לימור, בעלת המותג O-Shan, משיקות החורף שתי קולקציות שאפשר להחשיב אותן כחתרניות ביחס לסגנון העולמי הרווח העונה. לעומת מעצבי העל שהחליטו לאזן העונה את הבגדים הקלאסיים והרגועים עם תכשיטים שגדלו לממדים אדירים, הפתיעו שתי המעצבות הישראליות כשפנו דווקא אל סגנון גיאומטרי קלאסי. מבחינת השתיים עונה קלאסית מובילה למקומות קלאסיים, ובעיקר מחוזות הגיאומטריה, היכן שהצורניות ברורה והניקיון הוא סוג של מלווה קבוע.

כשבאים לסקור את עבודתן, אי אפשר שלא להיזכר בעיצוביהן מהעונה שעברה ובשינוי הגישה לעומת החורף הנוכחי. בעונה הקודמת יצרה לימור קולקציה מקסימה של פרחי סיליקון בצבעי פסטל, ואילו סתת יצרה קולקציה פראית, שבה העור הזכיר להבות עשן ונצבע בצבעים שונים. ההליכה של שתיהן אל הטבע היתה ברורה ונוכחת, בחומרים ברמת ההשראות ובנושאים של הקולקציה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חורף 2011 של או-שן/מערכת וואלה!, צילום מסך

העונה, כאמור, הצהירו סתת ולימור על הגיאומטריה כמוקד ההשראה. לימור נצמדה אל צורות נקיות וחפות מקישוטים, שהמשותף לכולן הוא הבחירה בזהב. זוג עגילים, שמזכירים את סגנון הארט-דקו, מורכבים משני עיגולים שטוחים שחרוטים עליהם קווים לא זהים באורכם. פריט נוסף, שמושך לכיוון הארט-דקו, אך נצמד לצורה החלקה והחפה מקישוטים, היא שרשרת מלבנים. "העושר הצבעוני והטקסטורלי של קולקציית הקיץ שלי, התאים לעונה החמה, ולתחושתי לחורף מתאימות צורות עצורות יותר וקווים פשוטים יותר. מעין חזרה לבסיס שלי כמעצבת", מסבירה לימור את השינוי הסגנוני החד מהעונה שעברה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שרשרת המלבנים של שלי לימור לאו-שן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל מול הניקיון החד משמעי של לימור, נשענה סתת על הגיאומטרי באופן אחר, עם דגש על המסגרות של הצורות. סתת מספרת שהגיעה אל הגיאומטרי דווקא מתוך העיסוק שלה בעור. "נדרשו הרבה מאוד ניסיונות וחיבורים של חומרים וצורות, תוך כדי הניסיון לייצר הרמוניה", היא מסבירה כיצד הגיעה לעצב את התוצר הסופי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגר סתת - צורניות שהתחילה בעור/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשתי הקולקציות אפשר לזהות פערים בין הפריטים השונים שמרכיבים אותן. לימור למשל, מציינת ש"הקולקציה הנוכחית נותנת מענה גם ללקוחות היותר שמרניות שלי". פה, לדעתי, ניצבת בעיה; אולי בגלל הרצון לספק גם את רצון הלקוחות הנאמנים יותר, הפריטים העגולים-אליפטיים שלה לא מצליחים לחדש מספיק, ואילו טבעת זהב דקיקה שעליה ניצב צינור דקיק שמסתיים ביהלום, לא מצליחה לחצות את הקווים המוכרים והיותר מדי קלאסיים של עולם הצורפות כפי שאנו מכירים אותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חורף 2011 של או-שן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אצל סתת, אחד הפריטים המעניינים בקולקציה הוא שרשרת שהתליון שלה מורכב משלושה טרפזים זוויתיים, עם שרשראות דקיקות שנתלות על השרשרת המרכזית מצדו האחד של התכשיט. העיצוב הזה נראה בפריטים נוספים, והוא מסקרן ובועט לעתים, אך הוא מתמסמס כשהוא חולק את אותה הקולקציה עם שרשראות בעלות תליון שנושא ריבוע אחר, שכאילו כולא בתוכו מבעד לסורגים של עצמו צבעוניות של כחול וורוד שממשיכה את העונה שעברה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חורף 2011 של הגר סתת/מערכת וואלה!, צילום מסך

O-Shan. רחוב פינסקר 5, תל אביב
מחירים: טבעות 495-295 שקלים; צמידים 595-395 שקלים; עגילים 495-295 שקלים; שרשראות 1,495-395 שקלים

הגר סתת. רחוב בזל 37, רחוב לבונטין 13, מתחם התחנה, תל אביב; קניון גבעתיים
טווח מחירים: מחירים: 569-190 שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חורף 2011 של הגר סתת/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully