וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרל לאגרפלד יעצב למייסיס

לירוי שופן

24.11.2010 / 18:18

מעצב האופנה המפורסם בעולם, שגורם למליוני נערות להמשיך ולחלום על שאנל, יעצב קולקציית קפסולה עבור הכלבו מייסיס. תורים בדרך

פחות מיממה לאחר שהסתיימה בהצלחה מכירת הקולקציה שעיצב בית האופנה לנווין ל-H&M , נודע כי רשת בתי הכלבו האמריקאית מייסיס מתחילה גם היא לנקוט בשיטת קולקציות הקפסולה. היום פורסם, כי במסגרת מיזם מעצבים אורחים שתשיק מייסיס בתחילת השנה היא תחבור גם למעצב האופנה הגרמני-צרפתי קרל לאגרפלד על מנת שזה יעצב עבורה קו במהדורה מוגבלת שיימכר ב-250 הסניפים שלה. על פי המידע שנמסר, הקו של לאגרפלד, שיורכב כולו מפרטי נשים, עתיד להגיע לחנויות לקראת חודש ספטמבר הקרוב.

זהו אינו הניסיון הראשון של לאגרפלד, המחזיק בקו הנושא את שמו ובניהול האמנותי של מותגי היוקרה שאנל ופנדי, לעצב אופנה העתידה להימכר להמונים ובמחיר נמוך יחסית. במידה רבה, הוא נחשב לאחד החלוצים בתחום, שהצליחו לראות את השינויים בהרגלי הצריכה ואת השפעתה של הגלובליזציה על השכלתו של קהל ההמונים במושגי אופנה. בשנת 2004 הוא פיתח קולקציה קטנה עבור H&M, שזכתה להצלחה יוצאת דופן ברחבי העולם, ולמעשה פתחה את גל שיתופי הפעולה הפופולרי כיום בעולם האופנה. בנוסף, בחודש ספטמבר האחרון נודע כי לאגרפלד עומל על פיתוח של קו חדש, שישלב בין עקרונות של עיצוב מוקפד לבין הפצה רחבה ככל הניתן ומחיר נגיש. מתוקף העניין, הקולקציות מתוכננות להימכר באופן בלעדי דרך האינטרנט.

השילוב בין מעצבי-על לרשתות נגישות, פיזית וכלכלית, מצביע על שינוי משמעותי המתרחש בשוק האופנה, המטשטש באופן ניכר את ההבדלים והחציצה בין אופנה גבוהה לנמוכה. עבור הרשתות מדובר בהזדמנות לזכות באבק כוכבים, ובפרסום יוצא מגדר הרגיל (תהליך השיווק של הקולקציה של לנווין ל-H&M, היא דוגמא מבריקה לעניין); מנגד, מעצבים רבים שלקחו חלק במיזמים שונים מסוג זה (אפשר למנות את ריי קוואקובו, רוברטו קוואלי, סטלה מקרטני או רודרטה), העידו כי מדובר באתגר ופנייה אל קהלים שהם אינם מורגלים בהם. אלבר אלבז לדוגמה, ציין באחת ההזדמנויות שעבורו הייתה החוויה עם H&M מעין חזרה אל ספסל לימודי האופנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully