וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההבטחה מהארץ התחתונה

28.11.2010 / 8:10

ג'סיקה קלארק בת ה-17 היא דוגמא על עקבי סטילטו לעירוב תרבויות שהניב תוצאות אקזוטיות. הניו זילנדית-מאורית היא השם העולה והרותח בסצינת האופנה

ג'סיקה קלארק בתצוגת אביב/קיץ 2011 של אלי סאאב בפריז. GettyImages
בתצוגת אביב/קיץ 2011 של אלי סאאב בפריז, אוקטובר 2010/GettyImages

לניו זילנד היו הצלחות רבות בתחרויות יופי בינלאומיות, אך לא בסצינת הדוגמנות הבינלאומית. מדינת האיים ידועה בזכות נופיה המרהיבים (שגם שימשו שימשו כרקע לטרילוגיית שר הטבעות), אך מאז רייצ'ל האנטר, דוגמנית ספורט אילוסטרייטד ופלייבוי שגם התחתנה והתגרשה מרוד סטיוארט, היא לא הוציאה מתוכה פנים שהשאירו חותם בתעשייה. הצלחתה של ג'סיקה קלארק, תיכוניסטית בת 17 ממוצא מעורב-מאורי, מסמנת שינוי. בחודש שעבר היפיפייה כחולת העיניים חתמה עונת בכורה מוצלחת והיום, רק כשנתיים לאחר שהחלה את דרכה המקצועית, היא הדוגמנית הניו זילנדית המצליחה בעולם.

ג'סיקה קלארק בתצוגת אביב/קיץ 2011 של ג'וליאן מקדונלד בלונדון, ספטמבר 2010. GettyImages
בתצוגת אביב/קיץ 2011 של ג'וליאן מקדונלד בלונדון, ספטמבר 2010/GettyImages
ג'סיקה קלארק בתצוגת אביב/קיץ 2011 של אלי סאאב בפריז אוקטובר 2010. GettyImages
בתצוגת אביב/קיץ 2011 של אלי סאאב בפריז, אוקטובר 2010/GettyImages

היא גדלה בפלמרסטון נורת', העיר המרכזית באי הצפוני של ניו זילנד. את גובהה, כ-180 סנטימטרים, היא ירשה מאביה ואת עור הברונזה מאמה, שהיא בת לבני המאורים (התושבים המקוריים-פולינזים של של ניו זילנד). ביולי 2008, בהיותה בת 15, זכתה בתואר 'מיס מנוואטו עשרה' (מנוואטו הוא מחוז בדרום האי הצפוני של ניו זילנד) ובנובמבר אותה שנה הוחתמה על ידי Clyne management, סוכנות ניו זילנדית שבסיסה באוקלנד. כחודשיים אחר כך הופיעה על שער גיליון ינואר/פברואר של 'פרנקי', דו ירחון אופנה ותרבות אוסטרלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על שער גיליון ינואר/פברואר של מגזין 'פרנקי'/מערכת וואלה!, צילום מסך
ג'סיקה קלארק בתצוגת אביב/קיץ 2011 של פול סמית' בלונדון, ספטמבר. GettyImages
בתצוגת אביב/קיץ 2011 של פול סמית' בלונדון, ספטמבר 2010/GettyImages

עבודת הדוגמנות הראשונה שלה הייתה צילומי קטלוג קרוליין סילס, מעצבת סריגים מקומית. זמן קצר אחר כך היא זומנה לצילומי קמפיין קלווין קליין שנערכו באוסטרליה. "הכל מתקדם מהר עבורי, אבל אני לא מתכוונת לנוח", היא אמרה אז ל-Stuff, פורטל רשת פופולרי במולדתה, אך מגבלות גיל ומחויבויות לבית ספר מנעו ממנה נסיעות עבודה מרוחקות. השנה, כתלמידת השנה האחרונה בתיכון ולאחר ניסיון של שנתיים, היא טופפה בלא פחות מ-20 תצוגות אביב/קיץ 2010 בניו יורק, פריז, לונדון ומילאנו. בין היתר, היא השתתפה בתצוגות קלווין קליין, דולצ'ה וגבאנה, ג'יאנפרנקו פרה, סלווטורה פרגאמו, אמיליו פוצ'י, אלי סאאב, ג'וליאן מקדונלד, פול סמית' ולנווין.

ג'סיקה קלארק בהכנות לקראת תצוגת אביב/קיץ 2011 של ג'יאנפרנקו פרה במילאנו, ספטמבר 2010. GettyImages
בהכנות לפני תצוגת אביב/קיץ 2011 של ג'יאנפרנקו פרה במילאנו, ספטמבר 2010/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמוד הפרופיל שלה באתר סוכנות Clyne Managment/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגובה, שיער הדבש, האף המנומש והעירוב האקזוטי של עיניים בהירות והעור השזוף באופן טבעי מצאו להם מעריצים רבים בקרב מלהקי תצוגות, אך היא כמובן לא יכלה להיעדר יותר מדי מבית הספר והסתפקה בעבודה של לא יותר מחודש. בנוסף לסוכנות האם הניו זילנדית שלה, היא מיוצגת גם על ידי DNA בניו יורק המצייגת גם את נטליה וודיאבונה וראקל צימרמן ו-Viva בפריז ובלונדון המייצגת גם את איזבלי פונטנה וארין אוקונור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בגיליון אביב 2010 של מגזין Fashion Quarterly/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בגיליון אביב 2010 של מגזין Fashion Quarterly/מערכת וואלה!, צילום מסך

על המראה היא שומרת באמצעות התעמלות עם חברות במועדון כושר ושתיית הרבה מים ותזונה בריאה. מעצב האופנה החביב עליה הוא אלכסנדר מקווין המנוח. בעוד 10 שנים היא רוצה להיות דוגמנית על וגם בעלת תואר ברפואה או עיצוב אופנה. נכון להיום היא עדיין לא מרוויחה סכומי כסף משמעותיים, אבל מה שחשוב לה כרגע הוא צבירת ניסיון מקצועי בתחומים שהיא עדיין לא התנסתה בהם כמו צילומים לקמפיין מרכזי והפקות אדיטוריאליות יצירתיות.

ג'סיקה קלארק בהכנות לקראת תצוגת אביב/קיץ 2011 של פול סמית' בלונדון, ספטמבר 2010. GettyImages
בהכנות לפני תצוגת אביב/קיץ 2011 של פול סמית' בלונדון, ספטמבר 2010/GettyImages
ג'סיקה קלארק בתצוגת אביב 2011 של קלווין קליין בניו יורק ספטמבר 2010. GettyImages
בתצוגת אביב 2011 של קלווין קליין בניו יורק, ספטמבר 2010/GettyImages

הדבר היחיד שמפחיד אותה הוא חרטה. החשש למצוא עצמה בנקודה מסוימת בחיים ולהרגיש פספוס. החיים מבחינתה, כך היא אמרה בראיון מהחודש לבלוג The Cut של הניו-יורק מגזין, הם מתנה והיא מתכוונת למצות אותם ככל האפשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully