וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה שלא טועים

6.12.2010 / 8:30

העיניים מלוכסנות, עצמות הלחיים גבוהות והקופה רושמת - בוני צ'ן, דוגמנית סינית ניו יורקית, היא חלק מגל הדוגמניות האסייתיות השוטף את התעשייה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמוד בוני צ'ן באתר סוכנות Next/מערכת וואלה!, צילום מסך

בספטמבר השנה הצהיר הניו יורק טיימס שמודעות תעשיית האופנה לחשיבות הגוברת של שווקים באסיה (סין, טייוואן ודרום קוריאה), ממצבת מעצבים כמו אלכסנגר וונג, פיליפ לים, ג'ייסון וו וריצ'רד צ'אי כ"עתיד האופנה". העניין שמגלים בתי אופנה יוקרתיים בשווקים אלו מובילה גם לעלייה בביקוש לדוגמניות אסייאתיות שנראות יותר ויותר בהפקות אופנה אדיטוריאליות, תצוגות וקמפיינים פרסומיים. החודש פרסם הווג האמריקאי הפקה עשירה, Asia Major, שצילם סטיבן מייזל עם שמונה דוגמניות אסייתיות שהן, לפי המגזין, “מגדירות מחדש את תפיסות מסורתיות של יופי?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בוני צ'ן שלישית מימין בגליון דצמבר של הווג האמריקאי החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבין גל הדוגמניות האסייתיות המבוקשות היום בתעשייה, בוני צ'ן (20), סינית-ניו יורקית יפיפיה ילידת ננצינג, בירת מחוז ג'יאנגסו בסין, המתנשאת לגובה של 178 סנטימטרים. קריירת הדוגמנות של צ'ן החלה בגיל 16 לאחר שהגיעה לגמר בתחרות לוק של סוכנות עלית מודלס בפריז. בתחילת הדרך היא לא אהבה את העבודה כי לא הבינה את עולם האופנה ופרשה מרצון למען לימודי פסיכולוגיה ושיווק באוניברסיטת פנסילבניה כסטודנטית זרה. אבל בזמן הלימודים היא התוודעה ל-Dzine2Show, אגודה של האוניברסיטה המעניקה לסטודנטים הזדמנויות בתחום האופנה והעיצוב. היא התנדבה לשמש כמאפרת באחד מאירועי האגודה ואחר כך הוזמנה גם לדגמן. היא נהנתה מכל שיתופי הפעולה עם Dzine2Show ויצרה קשרים שהובילו אותה חזרה לדוגמנות מקצועית, אם כי השילוב בין לימודים לעבודה לא תמיד היה קל ולעתים מצאה את עצמה מתלבטת בין דוגמנות לקמפיין גדול לבחינות אמצע סמסטר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
בוני צ'ן בתצוגת אביב 2011 של Vivienne Tam בניו יורק, ספטמבר 2010. GettyImages
בתצוגת אביב 2011 של ויויאן טאם בניו יורק, ספטמבר 2010/GettyImages

בסופו של דבר היא הצליחה לסיים את הלימודים בהצלחה והיום היא חתומה בסוכנת Next המייצגת, בין היתר, גם את אניה רוביק, קרלי קלוס, אבי לי קרשאו וקתרין מקניל. היא נעה על קו ניו יורק, הונג קונג ובייג'ינג, מטופפת על מסלולי מעצבי על כמו מרק ג''ייקובס, מוניק לולייה ולואי ויטון ומצטלמת לקמפיינים גלובליים כמו בנטון סתיו/חורף 2010 ואביב/קיץ 2011 של קנת קול. עוד היא השתתפה בהפקות יוקרה דוגמת A Long Story שצילם דניאל ג'קסון לגיליון ספטמבר של ווג סין השנה וכמובן ההפקה המדוברת של החודש עם הדוגמניות האסייתיות בווג האמריקאי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בהפקת A Long Story בגליון ספטמבר 2010 של ווג סין/מערכת וואלה!, צילום מסך
בוני צ'ן בגיליון ספטמבר 2010 של ווג סין. GettyImages
בהפקת A Long Story בגליון ספטמבר 2010 של ווג סין/GettyImages

בראיון מהחודש לאתר הלייף סטייל של אוניברסיטת פנסילבניה The Walk היא אמרה שדוגמנות עבורה היא לא עבודה קלה וזוהרת, אלא עיסוק שבו עליה להשתפר כל הזמן. השתתפות בהפקות אופנה וקמפיינים כרוכה בהמתנות ממושעות, עמידה של שעות בעקבים גבוהים, עבודה מול מצלמה בבגד ים בחורף ובמעילים בקיץ, לוקיישנים משונים, איפור כבד ונזקי שיער. במסגרת העבודה על קמפיין קנת קול בו השתתפה לאחרונה אשר חמשת ימי צילומיו נערכו בלינקולן סנטר בניו יורק, היא השכימה כל יום בחמש וחצי, לקחה את הרכבת מבית דודתה בקווינס למנהטן והגיעה לסט הצילומים בשבע ליום עבודה של 12 שעות.

בוני צ'ן בתצוגת אביב 2011 של לואי ויטון בפריז, אוקטובר 2010. GettyImages
בתצוגת אביב 2011 של לואי ויטון בפריז, אוקטובר 2010/GettyImages
בוני צ'ן בתצוגת אביב 2011 של לואי ויטון בפריז, אוקטובר 2010. GettyImages
בתצוגת אביב 2011 של לואי ויטון בפריז, אוקטובר 2010/GettyImages

עם זאת, החלק האהוב עליה בדוגמנות הוא שאף פעם לא משעמם כי תמיד פוגשים אנשים שונים, הולכים למקומות שונים ומעורבים בפרויקטים שונים. היא לומדת הרבה מן האנשים סביבה, במיוחד כיצד הם בונים את המותגים שלהם. היא גם יודעת שלא כל אחת יכולה לדגמן ולשם כך נדרשים פנים, גוף, גובה, פרסונה וסטייל.

בוני צ'ן בתצוגת אביב 2011 של מוניק לולייה בניו יורק, ספטמבר 2010. GettyImages
בתצוגת אביב 2011 של מוניק לולייה, ספטמבר 2010/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמוד הבית של אתרה הרשמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

היא אוהבת את ניו יורק והחיים בתפוח הגדול הם השראה יומיומית עבורה. כשהיא לא עובדת היא נוהגת לקום מאוחר, לתרגל יוגה, לבקר במוזיאונים וחנויות ספרים ולבלות עם חבריה שרבים מהם מעצבי אופנה. מדי פעם היא אף כותבת מאמרים למגזיני אפנה שונים מזווית ראייתה כדוגמנית. אם היא לא הייתה דוגמנית, היא הייתה כתבת אופנה או עובדת בתחום שיווק בבית אופנה כלשהו. יום אחד בעתיד היא מקווה שיהיה לה מותג אופנה משל עצמה, משהו שהיא שואפת לעשות כבר זמן רב כדוגמנית ובתה של תופרת. בין לבין היא גם מוצאת זמן לתחזק אתר רשמי הכולל תמונות רבות ובלוג עדכני (בסינית).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully