וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומרות השער

13.12.2010 / 20:00

בחלוף שנת 2010, הגיע הזמן לבחון את הנשים שגרמו לווג להתאהב בהן ולסכם מי הופיעה הכי הרבה, מי הייתה המבוגרת ביותר ומה הן לבשו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נערת השער המנצחת. נטשה פולי על שער ווג ניפון, ספטמבר 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים אלו כשגיליונות ינואר 2011 כבר מוצעים בדוכני המכירות, הגיע הזמן לסכם שנה בכל הנוגע לשערי ווג, על כל 19 גרסאותיו הבינלאומיות. באופן לא ממש מפתיע, נראה כי בתנ"ך של האופנה, קיימת ההעדפה הברורה לפרסם על השער דוגמנית לבנה, שהיא סלב או סופרמודל, וכך כמו גם בשנה החולפת פגשנו, שוב, את אנג'לינה, שרה ג'סיקה, בלייק, גווינת, ג'יזל, קייט ונטשה.

הפנים הנפוצות ביותר על שערי ווג למיניהם ב-2010, היו של הדוגמנית נטשה פולי בת ה-25 (ששם משפחתה המלא, אגב, הוא פולבשצ'יקובה). הסופרמודל הרוסייה הופיעה יותר מכל דוגמנית או שחקנית אחרת על שערי ווג והשנה החולפה הייתה, ללא ספק, שיא מסוים בקריירה המזהירה של הבלונדינית ירוקת העיניים ומוצקת הירכיים.

באופן מפתיע צלם האופנה האחראי לרוב צילומי השער במגזינים של ווג ב-2010 הוא לא טסטינו, סורנטי או דמרשלייה, אלא דווקא שני בני הזוג ההולנדים אינז ווינדו (Inez & Vinoodh). השניים אשר נפגשו באמצע שנות ה-80 בהיותם סטודנטים לאמנות החלו כבר בשלב מוקדם של הקריירה המשותפת שלהם להציג תצלומים שעברו מניפולציות דיגיטליות והיום הם ידועים בצילום הבוחן שאלות מגדר, מיניות, מציאות, מלאכותיות וזהות, ולפעמים גם מטריד ומבלבל. בעבודתם עבור ווג התוצאות הן בדרך כלל הרבה יותר קונבנציונליות. השנה הם צילמו, בין היתר, את נטשה פולי לגיליון ספטמבר של ווג ניפון (היפני) ושער השחור לבן מרובה הכוכבות לגליון מאי של ווג פריז (הצרפתי).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רייצ'ל מקאדמס בדולצ'ה וגבאנה על שער הווג האמריקאי, ינואר 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבגדים שנראה הכי הרבה על שערי ווג השנה, היו בעיצובם של דולצ'ה וגבאנה. נראה שבית האופנה האיטלקי נוטה להתחבב על עורכות המגזינים ויועצים קרייאטיבים בהפקות אדיטוריאליות. למשל, שער גיליון ינואר של הווג האמריקאי עם השחקנית רייצ'ל מקאדמס בשמלת כתפיות פרחונית צמודה מקולקציית אביב 2010. גם קירה נייטלי לובשת שמלת שיפון מנוקדת של דולצ'ה וגבאנה על שער גיליון ינואר 2011 של ווג בריטניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שער יחיד לשחורה. האלי ברי על שער הווג האמריקאי, ספטמבר 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

בספטמבר, הופיעה על שער הווג האמריקאי זוכת האוסקר האלי ברי. הפעם האחרונה שנראו פנים כהות עור קודם לכן על שער גיליון ספטמבר, הנחשב לגיליון היוקרתי ביותר בשנה, הייתה ב-1989 עם נעמי קמפבל. ברי סיפרה שכשהוצע לה להצטלם לכתבת שער שתתפרסם בגיליון ספטמבר עב הכרס, היא לא יכלה בשום אופן לסרב כ"אישה של צבע" (woman of color). רק ב-18 אחוזים משערי כלל גיליונות ווג ב-2010 הופיעו דוגמניות או שחקניות שחורות או אסייתיות. על השאר, כאמור, כיכבו לבנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכי צעירה. דפני גרונוולד בת ה-16 על שער ווג פריז, דצמבר 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדוגמנית ההולנדית המבטיחה דפני גרונוולד בת ה-16 הייתה הצעירה ביותר שהופיעה השנה על שער ווג (לצד טום פורד) בגיליון דצמבר של ווג פריז. זוכת האוסקר הבלתי נלאית מריל סטריפ בת ה-61 הייתה המבוגרת ביותר שהופיעה על שער ווג השנה (לצד פנלופה קרוז) בגיליון מאי של ווג פריז. הגיל הממוצע של נערת השער של ווג השנה לא עלה על 27 ו מוצאה, במרבית המקרים, היה אמריקאי.

לווג הנמכר ביותר, ווג ארצות הברית, נתונים שונים. העורכת רבת ההשפעה אנה ווינטור מעדיפה חד משמעית את עבודתו של מריו טסטינו כצלם. מי שצילם לאחרונה את תמונות האירוסים הרשמיות של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון, היה אחראי השנה על לא פחות מ-10 שערי הווג האמריקאי.

שמונה מתוך כל מי שהופיעו השנה על שערי הווג האמריקאי הופיעו על שערו בעבר, מה שמוכיח מספרית את ההנחה המקובלת לפיה כל מי שהתחבבה על גברת ווינטור וזכתה בשער במגזין היוקרתי, תתנוסס עליו גם בעתיד.

הגיל הממוצע של נערות השער בווג האמריקאי, 33, הוא גבוה למדי ביחס לגיל הממוצע הכללי. על 3 שערים הופיעו דוגמניות שאינם אמריקאיות; סופרמודל (ג'יזל הברזילאית), זוכת אוסקר יפיפיה (מריון קוטיאר הצרפתייה) ומועמדת לאוסקר צעירה ומבטיחה (קארי מליגן הבריטית). רק שער אחד, כאמור, ניתן לדוגמנית שחורה, אבל זוכת אוסקר מוכרת ולמעשה, גם חצי לבנה (האלי ברי).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נטשה פולי על שער ווג רוסיה, ינואר 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully