וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האימפריה מכה שנית

12.2.2011 / 11:14

לרגל שבוע האופנה של לונדון שייחל ב-18 בפברואר, קטפנו שש שושנים אנגליות, שיש להן פוטנציאל להיות קייט מוס או נעמי קמפבל הבאות

לא מעט מנציגות בריטניה הגדולה לתעשיית הדוגמנות הבינלאומית היו לדוגמניות על מוכרות ופופולריות. למעשה, טוויגי, דוגמנית, שחקנית וזמרת שגם בגיל 61 לא מראה סימני האטה וממשיכה לדגמן בקמפיינים פרסומיים שונים, נחשבת לסופרמודל הראשונה, והיא כמובן בריטית. בשנות ה-90 והעשור הראשון של המילניום השני בלטו קייט מוס ונעמי קמפבל, חברות שפניהן המוכרות מקדמות באופן מוכח מכירות של כל דבר, כולל מגזינים ומוצרי צריכה שהם מעבר לסיפוקים ההכרחיים. מאוחר יותר, שיגרה הממלכה את אגנס דין הוורסטילית, לילי דונלדסון הבובתית, שתי הג'ינג'יות לילי קול הדוגמנית-שחקנית-פילנתרופית וקארן אלסון המוזיקלית. בגזרת כהות העור, ג'ורדן דון, בריטית-אפריקאית ארוכת רגליים כבר ביססה את מקומה בצמרת התעשייה.

גם העשור השני של שנות האלפיים מסתמן, כמו אלו שלפניו, כעשור של דוגמניות שמדברות אנגלית כשפת אם עם מבטא בריטי מסוג כלשהו. סקירת היצע הניו פייס בקרב דוגמניוות בריטיות צעירות בסוכנויות המרכזיות מגלה שככל הנראה יש תחליפים מוצלחים למדי לדוגמניות העל הבריטיות המוכרות והעסוקות. האימפריה הגדולה אי פעם אולי פסקה מלהתקיים לפני כמה עשרות שנים, אבל על מסלולי שבועות האופנה ובעמודי מגזיני אופנה, בריטניה שולטת שוב!

רוזי הנטינגטון וואייטלי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוזי הנטינגטון וואייטלי על שער גיליון הווג הבריטי, מרץ 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

כחולת העיניים ועבת השפתיים בת ה-23 ידועה בעיקר בסטטוס דוגמנית ויקטוריה סיקרט שלה, כפני ברברי וכחברתו של השחקן הבריטי ג'ייסון סטטהאם (המשלח, הג'וב האיטלקי). אבל נראה שביולי הקרוב, עם יציאת הסרט 'רובוטריקים 3', בו היא מחליפה את מייגן פוקס, היא תהפוך לשם ידוע הרבה יותר. מדוגמנית לשחקנית, מסלול לא יוצא דופן בקריירה המקצועית של דוגמנית מצליחה, אבל ג'וב-החלום המקורי של רוזי היה דווקא להלביש דוגמניות בתצוגות, לא לטופף בעצמה על מסלולי מותגי יוקרה. למה? כי היא אף פעם לא החשיבה את עצמה יפה מספיק! בקרוב יגיע לדוכנים גיליון מרץ של הווג הבריטי בו היא מופיעה על השער בתמונה המסבירה במבט חטוף למה היא אחת הדוגמניות הבריטיות המבוקשות היום.

אדן קלארק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אדן קלארק על שער גיליון ווג יוון, אוגוסט 2009/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד שהתגלתה בפסטיבל מוזיקה ב-2007, אדן קלארק, ילידת האי הבריטי ווייט שבתעלת למאנש ניהלה חיים אנונימיים. אבל רק מספר חודשים לאחר שהוחתמה בסוכנות One, כחולת העיניים וארוכת השיער כבר נבחרה להשתתף בתצוגת ספטמבר של ברברי במילאנו. שנת 2008 כבר הייתה שנה של תעסוקה מרובה ועד ספטמבר, מעצבים כבר התחילו ללהק אותה זמן רב מראש לתצוגותיהם. שער גיליון אוגוסט 2009 של הווג היווני היה שער ווג הראשון שלה. בת ה-21 עסוקה בימים אלו בעבודה אינטנסיבית על תצוגות עונת סתיו 2011.

אליס גיב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אליס גיב על שער בגיליון דצמבר 2009 של מגזין Metal/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם הופעות בקמפיינים של ברברי, אלכסנדר מקווין ו-D&G מאחוריה, לא פלא שאליס גיב היא פנים מוכרות במולדתה וגם נחשבת למי שתחליף את לילי קול כג'ינג'ית הבריטית בצמרת התעשייה. בתחילת התיכון, לאחר שחברות אמרו לה תקופה ארוכה שהיא יכולה להצליח כדוגמנית, אביה הרופא לקח אותה לבקשתה לסבב סוכנויות בלונדון. סוכנות Premiere, הראשונה בסבב, החתימה אותה מיידית. היום, בגיל 19, היא נחשבת למבוקשת בתצוגות וצילומים, גם מעבר למולדתה. בעונת אביב 2011, למשל, היא נראתה בתצוגות שמות ידועים כמו פרואנצה שולר, רודרטה ומארק ג'ייקובס.בזכות ההקפדה על עבודה רק בערבים, סופי שבוע וחגים היא הצליחה לסיים את התיכון בהצלחה. כמי שאיבדה את אימה בגיל 4 לסרטן שד, אליס קשורה מאוד לאביה ואחותה ולכן הנסיעות הכרוכות בעבודתה של דוגמנית מבוקשת הם, מבחינתה, המינוס המרכזי בעיסוק הזה. אם נדמה שיש לה חן מיוחד בכל הנוגע לטיפוף על המסלול, זה לא מקרי. אליס היא גם רקדנית בלט מוכשרת.

טלי לנוקס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טלי לנוקס בקמפיין קדם סתיו 2011 של Acne/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז שהצגנו בפניכם את טלי לנוקס באוגוסט שנה שעברה, הקריירה של בת ה-18 הלונדונית עם השם הנוצץ והסבתא החולונית, התפתחה בכיוון הנכון. בתה של אנני לנוקס (ושל האקס, איש העסקים הישראלי-לונדוני אורי פרוכטמן) חתמה את עונת אביב/קיץ 2011 בהצלחה ורשמה לזכותה הופעות בתצוגות יוקרה כמו פראדה, רוברטו קוואלי, מיו מיו, מיזוני, כריסטופר קיין, וברברי. גם את השנה היא פתחה באופן מרשים עם ליהוקה לקמפיינים הפרסומיים של עונת קדם-סתיו של אקנה וקיץ 2011 של קלאב מונקו. נראה שהדוגמנית המבטיחה שנוהגת לפשוט על הארון של אימה בחיפוש אחר פריטי וינטג' ולאכול דים סאם בנוטינג היל בדרכה להגשים את כל חלומותיה, כולל לכתוב שירה, לראות את ילדיה גדלים ולעצב אופנה.

אימוג'ן מוריס קלארק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אימוג'ן מוריס קלארק בגיליון מרץ 2010 של מגזין ווג איטליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממש כמו השם יוצא הדופן שלה, גם הלוק של אימוג'ן ייחודי ויוצא דופן. עם שיער חום ארוך, עור חרסינה, עיניים גדולות חומות-ירוקות, דקיקות מעודנת ופנים מלאות הבעה שמזכירות לפעמים דיוקנאות נשים תקופתיים, בת ה-18 מבוקשת לעבודת מסלול ומשתתפת ברציפות בתצוגות שבועות האופנה מאז עונת אביב/קיץ 2009. היא נוהגת לקחת את אימה לנסיעות עבודה ונהנית מתמיכת חברים ומשפחה בכל הנוגע לקריירת הדוגמנות. גם בגזרת דוגמנות צילום היא קצרה לא מעט הצלחות והרזומה המרשים שלה כולל קמפיינים פרסומיים לג'וסי קוטור, טופשופ, דולצ'ה וגבאנה, מקס עזריה, סוניה ריקל וג'יל סטיוארט. בתחילת דרכה לפני שנתיים לא ממש היה לה מושג מעולם האופנה, ולמעשה היא קנתה לראשונה גיליון של הווג הבריטי זמן קצר לאחר שהתגלתה. היום כבר יש לה אוסף גדול של גליונות עבר של המגזין בבית הוריה. היום היא גם יודעת לומר שטבילת האש בתעשייה בגיל מוקדם חישלה וביגרה אותה והיא הייתה רוצה בעתיד הלא רחוק לנסות להגשים חלום ולהיות שחקנית.

בטי אדאוול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בטי אדאוול על שער גיליון 4 של מגזין Arise/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבריטית-ניגרית בת ה-19 עם העיניים החתוליות ועור המוקה התגלתה לפני שנתיים על ידי סוכן Scout 1 בזמן קניות עם אימה בדרך טוטנהם קורט, מרחובות הקניות המרכזיים בלונדון. עד כה היא עבדה רק בשתי עונות, אבל כבר תפסה את עיני עורכי אופנה ומותגים משפיעים כמו עמנואל אונגרו ואיסי מיאקי. עבודת דוגמנות צילום בולטת שלה הייתה קטלוג שמלות הערב של לנווין ל-H&M שהושק בנובמבר שנה שעברה. בימים אלו היא שוהה בניו יורק במה שהוא למעשה ההתנסות הראשונה שלה בשבוע האופנה של התפוח הגדול. עם זאת, נראה שגם הפעם, כמו תמיד, בטי שעדיין מתגוורת עם אימה בלונדון, תשמח לחזור הביתה לסקייטבורד ולגיטרה שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully