וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליזבת טיילור - הסטייל שיחיה לנצח

אייקון הסטייל, שנודעה בזכות השיער השחור הגלי, העיניים הסגולות, הטעם האופנתי האקלקטי והיהלומים היקרים, מתה בגיל 79

אגדת הקולנוע הבריטית-אמריקאית אליזבת טיילור הלכה היום לעולמה בגיל 79. לפי הודעה רשמית מטעם דוברה, טיילור מתה במרכז הרפואי סידרס-סיני בלוס אנג'לס מוקפת בארבעת ילדיה לאחר חודשים של הסלמה במצבה הבריאותי. זוכת האוסקר, אחת השחקניות המפורסמות והפופולריות במאה הקודמת תיזכר לא רק בזכות קריירה שהתפרסה על מספר עשורים, אלא גם בזכות סגנון הוליוודי זוהר שבא לידי ביטוי בסרטים כמו "קליאופטרה", "חתולה על גג פח לוהט", "לפתע בקיץ שעבר", "מי מפחד מווירג'יניה וולף" ואחרים. במהלך שנות ה-60, עשור בו הייתה נשואה לשחקן ריצ'ארד ברטון, אחד משבעת בעליה (לו נישאה פעמיים), היא נודעה בסגנון אלגנטי-בוהו-שיקי שהיה רק שלה ושימש כהשראה לאופנאים רבים אותו זמן. היא הוציאה כסף רב על ביגוד ואבזור, אבל בעיקר הייתה לה חולשה ליהלומים יקרי ערך. ככל הידוע, ברשותה אוסף תכשיטי יהלומים רחב הכולל פריטים נדירים, עתיקים ובעיקר יקרים מאוד.

טיילור לא הייתה זרה לעולם הלייף הסטייל. אופנה עדכנית, כמתבקש, הייתה תמיד לנגד עיניה. שיערה היה בדרך כלל באורך הכתפיים או קצת קצר יותר, אבל לגבי הגוון היא בדרך כלל התמידה. כמעט תמיד נראתה באותו שחור עורבני שהשתלב מצוין עם העיניים. ואילו עיניים! סגול-כחול נדיר שמהיום אנחנו יודעים שלא נראה יותר.

בגדיה היו לרוב בעלי צלליות פסליות-נשיות-קלאסיות עם החצנה של צבעים עזים שנדמה שהיו ביטוי לחיים סוערים; פרסום ופופולריות מילדות, אהבות גדולות, מאבק במחלות ואלכוהוליזם. בין כל אלו, היא לא שכחה אף פעם את השיק האליזבתני-הוליוודי המוכר. גם בשנותיה האחרונות, כשלא ממש נשאר הרבה מאליזבת טיילור של פעם, היא לא ויתרה על זוהר הכוכבים שלה. לא אחת היא נראתה על כיסא הגלגלים שלה עונדת כמה מתכשיטיה האהובים, עם ליפסטיק ומניקור באדום הוליוודי. היא גם הייתה אחת הסלבריטאיות הראשונות שהשיקו בושם על שמן. "יהלומים לבנים", הבושם שהשיקה לפני כ-25 שנה, הוא היום אחד הבשמים הנמכרים ביותר בארצות הברית.

אחד האימג'ים הזכורים ביותר של של טיילור, שככל הנראה יישאר חקוק בזיכרון לנצח, הוא של אליזבת הצעירה בסרט "לפתע בקיץ שעבר" (1959) טובלת בים בבגד ים שלם לבן מרופד חזה. דגם קלאסי המתאים לכל גזרה ובמיוחד לגזרה עגולת חמוקיים וסקסית, כמו של טיילור בצעירותה. אליזבת שככל הנראה נזכור לנצח.

אליזבט טיילור. GettyImages
אייקון אופנה בלתי נשכח/GettyImages
אליזבט טיילור. AP
חוג הסילון. עם בעל מספר 5 ו-6 ריצ'ארד ברטון/AP
ריצ'ארד ברטון ואליזבת טיילור בסרט קליאופטרה, 1963. imdb
שמלות מפוסלות, אייליינר וצללית ירוקה-כחולה. בתפקיד הראשי לצד ברטון בסרט 'קליאופטרה', 1963/imdb
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יהלומים עם כל דבר. במודעת פרסום לבושם על שמה "יהלומים לבנים"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלאם הוליוודי. בסרט 'מקום תחת השמש', 1951/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סקסית וחשקנית בשמלת מחוך. עם פול ניומן בסרט 'חתולה על גג פח לוהט', 1958/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סגנון החוואית הדרומית. עם רוק הדסון בסרט 'ענק', 1956/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוק איקוני מונצח בפופ ארט. בעבודה הידועה של אנדי וורהול, 1962/מערכת וואלה!, צילום מסך
אליזבט טיילור. AP
סטייל גם בשנותיה האחרונות/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully