וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגלגל מסתובב, אבל ירדנה נשארת

גלי רבינק

31.3.2011 / 22:47

האם היא ממחזרת פריטים ומה כל כך שווה בעתי שולברג? ירדנה זיו המעצבת הראשית של הוניגמן ב-20 השנה האחרונות בראיון קיץ

ירדנה זיו. נמרוד סונדרס
כבר 23 שנה. ירדנה זיו/נמרוד סונדרס

בעולם בו אנחנו מזפזפים את עצמנו לדעת, מרצדים, משדרגים, משנים מקום, לפעמים גם משנים מזל ומגלים שהאופנה של לפני יומיים זה כל כך העונה שעברה, ירדנה זיו (58) מצליחה לתפוס את משבצת המעצבת הראשית של הוניגמן כבר 23 שנים.

אחרי שסיימה את בית הספר לאמנות של מכון אבני והבינה שמציור קשה להתפרנס, בחרה זיו ללמוד אופנה בשנקר ועבדה שבע שנים כמעצבת במותג העבר 'ראש אינדיאני'. בדיוק כשחשבה לנסות את מזלה ולנגוס בתפוח הניו יורקי הגיע הטלפון ההוא, לפני 23 שנים, ששינה את התוכניות וגרם לה לעשות יו טרן ולהישאר בארץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שניהם ביחד עושים עבודה נהדרת ולמרות הפרש הגילים". סנדי בר ועתי שולברג/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך ממציאים את עצמך בכל פעם מחדש?

"אנחנו צוות של מעצבים שמזינים אחד את השני, נוסעים הרבה, מתעדכנים וסופגים. אבל המעצבים היום הם חצי פקידים. פעם התאמצנו הרבה יותר, האינפורמציה לא הוגשה מן המוכן באינטרנט. היינו נוסעים פעם או פעמיים בשנה לראות את ה'הוקוס פוקוס' שקוראים לו פריז, פה ושם הגיעו ז'ורנלים ופעם בשבוע הייתה מגיעה מכולה עם בדים לנחלת בנימין וכל המעצבים היו מתקבצים שם. הקולקציה הייתה יותר מצומצמת, הכל היה יותר פשוט, אבל גם יותר יצרתי ונועז. היום נדרש ממעצב להיות מתוחכם ולדעת לקרוא נכון את מפת האופנה העולמית ואילו לפני שני עשורים, בגלל שהיינו פחות חשופים ומודעים, היה ניסיון להמציא את הגלגל ויותר התפרענו מבחינת צבעים, הדפסים ופרופורציות."

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היום המעצבים חצי פקידים, פעם התפרענו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהו השלב האהוב עלייך ביצירת קולקציה חדשה?

"התהליך עצמו. תהליך הייצור מכריח אותך לחשוב לרוחב. החולצה מיוצרת בהודו, הסריג בטיוואן והמכנסיים בסין. אחרי שהכל נכנס לריבועים במחשב, מקבלים את ה'טיוטה' של הבגד, באיכות גרועה ובצבעים שאינם הצבעים הסופיים, על מנת לאשר ולתת אור ירוק. זה מצריך ניסיון, ריכוז ודימיון לדעת איך תיראה התוצאה הסופית וכיצד תשתלב בקולקציה. ואז באמצע הדרך, מקבלים את הבגד בצבעים שאיחלת ובבד האיכותי שבחרת וזו תחושה נהדרת. כאילו לקחת יתומים מכל העולם ואיחדת אותם למשפחה אחת, לקולקציה שמתחילה לרקום עור וגידים."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין המצאות וחידושים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש פריט שאת "ממחזרת", בשינויים קלים, כי הוא תמיד נכון?

"מראה שנות ה-50. פעם הן נקראו שמלות מרלין מונרו והיום הן השמלות של מד מן. אבל זו אותה התקופה ואותו סטייל מוקפד. זהו לוק שמיחזרתי בכמה סיבובים, אבל קצת אחרת. כל פעם הפרופורציות והבדים משתנים והופכים לעשירים יותר. ניתן לומר שהגלגל מסתובב כמה פעמים. אין המצאות וחידושים, רק ליטושים ואיכות שמשתנה."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין צורך להפליג בשבחה". סנדי בר/מערכת וואלה!, צילום מסך

איזה ערך מוסף מביאים איתם הפרזנטורים החדשים עתי שולברג וסנדי בר?

"עתי הוא הכוכב. הוא ה'איט בוי' של היום. כמעט ולא יח"צנו באופן אקטיבי את הוניגמן גברים והבאז והעניין שנוצר סביב עתי שם את הוניגמן על המפה וחשף אותנו לקהל הגברי. וסנדי היא סנדי, אין צורך להפליג בשבחה. היא ענוגה, בשלה ומקרינה משהו לא מתאמץ אופנתית. שניהם ביחד עושים עבודה נהדרת ולמרות הפרש הגילים, יש ביניהם כימיה טובה שעוברת מסך."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צבעי החול והאבן הם הדבר הבא/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטרנד שיכבוש את העונה, על מה את מניחה את הז'יטונים שלך?

"סקאלת צבעי החול והאבן. השחור יתפוס את החלק האחורי של המלתחה ויפנה את מקומו לצבעי האדמה. בקיץ הישראלי המיוזע שכולם נראים בו מרוטים, ברמודה עד אמצע הירך בצבע אבן חאקי נותנת תחושה קצת אירופאית, קז'ואל נעים ולביש. זהו בסיס שמתחבר יפה לוורדרדים, שמנת, תחרה עדינה ולמעשה עובד עם הכל".

טווח מחירים:
נשים:
חולצות: 99-249 שקלים; גופיות: 39-189 שקלים; מכנסיים: 99-399 שקלים; שמלות: 139-299 שקלים

גברים:
חולצות: 79-219 שקלים; מכנסיים: 149-299 שקלים; ז'קטים: 299-499 שקלים

ניתן להשיג בחנויות הרשת ובקניון עזריאלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully