וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסוף השובל

סטלה מקרטני או ויקטוריה בקהאם? הממלכה הבריטית ממשיכה לנחש מי יעצב את שמלת הכלה של קייט מידלטון בחתונתה עם הנסיך וויליאם שתתקיים בסוף החודש

קייט מידלטון והנסיך וויליאם מבקרים בתחנת סירות ההצלה  Trearddur Bay RNLI. Chris Jackson, GettyImages
שמרנית וזהירה. מידלטון בהופעה ציבורית רשמית עם הנסיך שלה בפברואר השנה/GettyImages, Chris Jackson

האביב הזה הוא ללא ספק אביב החתונה המלכותית של יורש העצר הבריטי וויליאם ואהובתו קייטי. אירוע כזה, המתרחש אחת למספר עשורים, מעסיק את האומה הבריטית כולה, החל מילדי הגן ועד דאונינג 10 ומעורר עניין גם מחוץ לגבולות המדינה, עד רמת הפרטים הקטנים ביותר, כמו ציפוי העוגה החגיגית (ובמקרה הזה, שתי עוגות).

אך במרכז המהומה, כמובן, שמלת הכלה. החתונה עומדת להתקיים בקרוב, ב-29 באפריל, אבל באופן מפתיע למדי, עד כה לא ידועה זהות המעצב/ת. בית המלוכה מצליח באופן מרשים, במיוחד לאור העיתונות המקומית האגרסיבית, להסתיר כל מידע בעניין הזה. הסיבות לכך, ככל הנראה, נובעות מחשש להטרדה העלולה לפגוע בעבודה על השמלה או יצירת יחסי ציבור מוגזמים למותג או למעצב, על חשבון הכלה, והרי כלה מלכותית בשום אופן לא תשמש כפרזנטורית מקדמת מכירות. מעניין לציין שאף אחד מן הצהובונים הבריטים הידועים ביכולות תחקיר רכילותי גבוהות, לא הצליח עד כה למצוא קצה חוט שיוביל לפתרון התעלומה. המסתורין והסקרנות בכל הנוגע לשמלה שתיכנס להיסטוריה, תקבע טרנדים ותהפוך את מעצבה לשם מוכר, הולידו ים של ספקולציות.

קייט מידלטון בחתונת לורה פרקר בואלס, בתה של קמילה הדוכסית מקורנוול ואשת הנסיך צ'רלס, 6 במאי, 2006. AP
מסורת עם חיוך. מידלטון בחתונה משפחתית, מאי 2006/AP

ניחוש מספר 1 - ברוס אולדפילד, המעצב של הנסיכה דיאנה והמלכה נור

בינואר השנה עלה שמו של מעצב אופנת הקוטור הבריטי ברוס אולדפילד כמי שעשוי להיות מעצב השמלה. אולדפילד הידוע בקולקציות ביגוד לאירועים, מעצב לפי הזמנה מאז 1978. מבין לקוחותיו כוכבות הוליוודיות ותיקות כמו פיי דאנווי, דיאנה רוס, ברברה סטרייסנד, אנג'ליקה יוסטון ומלני גריפית ועכשוויות יותר כמו סיינה מילר, טיילור סוויפט וקלי ברוק. כמו כן, וחשוב יותר, שיתוף הפעולה שלו עם דיאנה מאז 1980, נור מלכת ירדן לשעבר וראניה מלכת ירדן, תרם לניסיונו בעיצוב אופנה המותאמת לצורכיהן הדקדקניים של נשות מלוכה, הנתונות לבחינה קפדנית של התקשורת.

בצילומי פפראצי שהתפרסמו לפני מספר חודשים בצהובון הבריטי 'ניוז אוף דה וורלד', נראו אימה של מידלטון, קרול, ואחותה הצעירה פיפה, בחנותו של אולדפילד באזור נייטסברידג' היוקרתי בלונדון. לטענת העיתון, מדובר ב"רמז גדול" מצד משפחת הכלה לגבי המעצב שעומד מאחורי שמלת הכלולות המלכותית. עד כה, מכל מקום, לא נמסר כל אישור לדברים. מצד שני, גם לא פורסמה כל הכחשה, מה שמשאיר את אולדפילד עדיין כשחקן מרכזי בפולמוס השמלה-של-קייט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קייט מידלטון מגיעה לדיסקו צדקה בלונדון, 17 בספטמבר, 2009. AP
האם היא תגלה תעוזה גם בבחירת שמלת הכלה? מידלטון בדיסקו צדקה, ספטמבר 2009/AP

ניחוש מספר 2 - ויקטוריה בקהאם

בפברואר דיווחה התקשורת הבריטית שוויקטוריה בקהאם שלחה למאורסת המלכותית מזוודה מלאה בשמלות מקולקציית אביב/קיץ 2011 שלה. העיצובים של פוש-ספייס שהפכה למעצבת אופנה מבוססת, התאפיינו בקו מודרני-קלסי, פונקציונליות עם סגנון, קווים זורמים ומחמיאים, צבעים עזים, חומרים איכותיים וחייטות אנגלית משובחת. הביגוד מיועד, כך דווח, לירח הדבש של הכלה הטרייה, כמו גם לאירועים וביקורים רשמיים, בעיקר בשעות היום. קשר קייט-ויקטוריה הוליד שמועות שמדובר בשיתוף פעולה הכולל גם עיצוב שמלת חתונה. מכל מקום, כיוון שבקהאם לא מנוסה בעיצוב ליין קוטור לפי הזמנה ובוודאי שלא בעיצוב שמלות כלה, לא בטוח שהיא המעמבת הנבחרת, אך מסכת ההשערות נמשכה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אופנת רשתות זה בסדר גמור. מידלטון בשמלת הרשת הבריטית Reiss בתצלום אירוסים רשמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניחוש מספר 3 - שרה ברטון, היורשת של אלכסנדר מקווין

בחודש שעבר, מספר אתרי ומדורי אופנה נחשבים (אלו של הגארדיאן, הטלגרף וסטייליסט, למשל) קבעו שקיימת סבירות גבוהה שקייט מידלטון תהפוך לנסיכה קתרין בשמלה שתעצב עבורה שרה ברטון, מעצבת בית האופנה אלכסנדר מקווין.

ההצהרה נתפסה ברצינות על רקע רעיון המחווה הייצוגית-ממלכתית של מידלטון למעצב הבריטי הנחשב והאהוב, שהתאבד במפתיע לפני כשנתיים והותיר את עולם האופנה המום. עם זאת, הקביעה מתעלמת מטעמה השמרני למדי של הכלה. בשום שלב בחייה הציבוריים עד כה, מילדטון לא הראתה חיבה לאופנה פרוגרסיבית או דרמתית בנוסח מה שנעשה במקווין. השילוב בין חייטות אנגלית לקוטור צרפתי נכון יותר לכמה מן האוהדות הידועות של המותג, כמו ליידי גאגא או ריהאנה.

גם לוק מקוויני פרקטי ופחות דרמטי, כמו שהציגו בעבר קייט בלנשט או שרה ג'סיקה פרקר, הוא רחוק ממה שמצופה ממלכת אנגליה לעתיד, ומידלטון, פקחית שכמותה, יודעת זאת. מכל מקום, הכחשה רשמית מאת דובר מטעם אלכסנדר מקווין שיצאה לפני כחודש, החזירה את כלל הסקרנים חזרה לנקודת ההתחלה המתסכלת.

הנסיכה דיאנה והנסיך צ'רלס ביום חתונתם בקתדרלת סיינט פול בלונדון, 29 ביולי 1981. AP
שמלת קצפת גדושת פפיונים. הנסיכה דיאנה בחתונתה לנסיך צ'רלס, יולי 1981/AP

ניחוש מספר 4 - סטלה מקרטני וכל השאר (כולם בריטים כמובן)

שמות אפשריים נוספים הם סטלה מקרטני (העומדת מאחורי שמלת הכלה של מדונה וסקרלט ג'והנסון), ג'ני פקהאם (שמנוסה בעיצובי שטיח אדום זוהרים ומבין לקוחותיה ג'ניפר לופז, קמרון דיאז וביונסה), איסה (דניאלה איסה הלאייל, חביבה על מידלטון והשמלה הכחולה שהיא לבשה בעת ההודעה הרשמית לתקשורת על האירוסים הייתה בעיצובה), פיליפה ליפלי (מלבישת מגישות טל' בריטיות הנוטה לעיצוב פשוט ומעודן), אמנדה ווייקלי (שהלבישה את הנסיכה דיאנה ופופולרית בקרב ראניה מלכת ירדן וכוכבות הולוודיות כמו שרליז ת'רון ודמי מור), סטיוארט פארווין (מעצב שמלות כלה ומלביש רשמי של המלכה אליזבט מאז 2007), אליזבט עמנואל (שעיצבה יחד עם בעלה לשעבר דיויד את שמלת החתונה של הנסיכה דיאנה).

השחקנית האמריקאית גרייס קלי והנסיך רנייה ה-3 ביום חתונתם במונקו, 19 באפריל 1956. Joseph McKeown, GettyImages
אלגנטיות מאופקת עם תחרה ומשי. גרייס קלי בחתונתה לנסיך רנייה ה-3 ממונקו, אפריל 1956/GettyImages, Joseph McKeown

דרכה של קייט מידלטון אל תוך משפחת המלוכה לא הייתה קצרה. לאחר שמונה שנות דייטינג ארוכות, שבהן הסטטוס שלה לא היה יותר מ'גירלפרנד', הצעירה הסבלנית, שאף כונתה בציניות על ידי התקשורת הבריטית "Waity Katy", זכתה בגביע הקדוש, או יותר נכון בכתר. היא התארסה לנסיך חלומותיה, שהוא גם גיבור חלומותיהן של נערות רבות בממלכה. עם זאת, לפניה לא מעט קשיים והראשון שבהם הוא בחירת שמלת החתונה הנכונה, ולא בגלל שאין לה מושג או טעם. מאז אירוסיה וכניסתה הרשמית למשפחת המלוכה, כללי המשחק השתנו. טעויות נוסח שמלה קצרה מדי, ארוכה משי, דודתית, חושפנית, שקופה, פומפוזית, לא מרשימה, לא מחמיאה, לא הולמת את האירוע, או סתם לא יפה, לא יתקבלו בעין יפה או סלחנות ויגררו ביקורות העלולות להיות גם מרושעות. היא ללא ספק מודעת לכל זאת ושואפת להתחיל טוב, מה שאומר להיות הכלה היפיפייה שכל העולם מצפה ממנה שתהייה. ללא ספק, השמלה לא תהייה שמלת סטרפלס או שמלה קצרה, אבל מה כן היא תהייה? האם מידלטון תבחר בסגנון שמלת הקצפת התפוחה וגדושת הפפיונים של דיאנה, בסגנון שמלת התחרה והמשי המאופקת-קלסית-מעודנת של הנסיכה גרייס, בסגנון מקורי, רב תעוזה ודמיון, או בסגנון שמרני-מסורתי חסר אדג'? בעוד זמן לא רב נדע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully