וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפר בין יום ללילה

28.4.2011 / 10:28

מיטל משעלי, מעצבת צעירה ומבטיחה, מספרת על הלימודים בשנקר ("אין לך חיים 4 שנים") ועל התכניות לצאת עם קולקציה עצמאית - ראיון

מיטל משעלי אמנם רק סיימה את לימודיה בשנקר, אבל כבר הספיקה לעורר עניין בתעשייה. המעצב המוערך ויקטור בלאיש, הסטייליסטית מזל חסון והמעצבת נועה יער הם רק חלק מהשמות עמם הספיקה משעלי לעבוד.

הפריטים שהיא מעצבת נעים על התפר של בין יום ללילה והיא משתמשת בעיקר בבדי שיפון, משי, קרפ ואורגנזה. קשת הגוונים איתה היא נהנית לעבוד, נעה בין מונוכרומאטיות לצבעוניות פסטלית בהירה ומשתלבת עם הרבה טקסטורות, חומרים והדפסים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: נועה איזנשטט/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל למרות הוורסטיליות, משעלי מקפידה לשמור על קו נקי ועל עדינות. "אני לא עושה גלאם, אבל גם לא פיור קזו'אל. אני עושה קז'ואל עם טוויסט של בגדי ערב", היא מפרטת. היא גם לא מאמינה בטרנדים, האני-מאמין שלה דבק בבגדים שנשארים רלוונטיים גם אחרי שנתיים-שלוש. בהתאם, את הקהל האידיאלי שלה היא מתארת בתור כזה ש"לא רודף טרנדים אלא יודע להעריך פריט". נכון לכרגע היא נהנית להלביש נשים בגילאי עשרים עד אמצע השלושים, אבל בעתיד תשמח לעצב עבור נשים שחצו את הארבעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: נועה איזנשטט/מערכת וואלה!, צילום מסך

את ההשראה שלה היא שואבת מצילום, חומר ומטקסטיל. טקסטורות מרתקות אותה ולמעשה תהליך העבודה שלה מתחיל בסוג של מחקר. "כל קונספט שאני מתחילה לעבוד עליו, מונע מצילום או מחומר. זה יכול להיות כל חומר שהוא - מבד מאוד בסיסי ועד משהו שאני מוצאת ברחוב". משעלי אוהבת לקחת את החומר, לקלף ולפרק אותו עד שהיא מגיעה לרובד הכי גולמי שלו, לגרעין. "צילום של פרח היה ההשראה לפרויקט הגמר שלי, למשל. הצילום לקוח מספר מדהים של צלם איטלקי, שמכיל צילומים של פרחים בזום אין מטורף, עד כדי כך שקשה לזהות שמדובר בפרחים", היא נפעמת. משעלי פירקה את הפרח לאלמנטים וטקסטורות בצורה יצירתית במיוחד. אחד הפריטים הבולטים שעיצבה בפרויקט, הוא בגד שהקצוות שלו עשויים לק. "כל הקצה של הבד עשוי שכבות של לק שעברו גלגולים. התוצאה ממש הזכירה פרח נבול. זו הייתה עבודה מאוד קשה, אבל בסוף זה יצא בגד היסטרי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: נועה איזנשטט/מערכת וואלה!, צילום מסך

כרגע אין בידיה של משעלי קולקציה משל עצמה, והיא עובדת אצל המעצבת נועה יער. יחד מעצבות השתיים בגדי נשים וילדים. במקביל לעבודתה היומיומית, היא מתמקדת בהכנת הקרקע לקולקציית הביכורים שלה ובאיסוף מקורות השראה. "אני מעדיפה כרגע לצבור ניסיון וידע, ואת כל החלקים של הפאזל עד שאני שתהיה לי את הנישה של 'אני'", היא מנמקת ומעריכה כי נוכל למצוא את עיצוביה בחנויות כבר שנה הקרובה. "קשה פה. יש הרבה מעצבים טובים שקשה להם. יש הרבה תחרות והרבה מבחר... זה מפחיד אותי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: נועה איזנשטט/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלמנט התחרות ההולך יד ביד עם עולם האופנה, מתחיל כמובן על ספסל הלימודים. על חוויית הלימודים בשנקר מספרת משעלי ברגשות מעורבים. "אף פעם לא הייתי הפייבוריטית", היא מעידה על עצמה, אך מדגישה כי תמיד נחשבה לאחת הסטודנטיות שנחשבו חזקות מבחינת עבודה טכנית. בסופו של דבר היא למדה להעריך את עצמה ולהאמין כי אין דבר העומד בפני הרצון. "מדובר בחוויה לא קלה בלשון המעטה", היא מהססת, "זו מסגרת מאוד תובענית שמצריכה הרבה ויתורים. אפשר לומר שאין לך חיים במשך ארבע שנים, בעיקר בשנתיים הראשונות. רוב הסטודנטים לא עובדים, קשה מאוד לנהל זוגיות או לשמור על קשר עם המשפחה. התחרות בין הסטודנטים תמיד קיימת, היא לעתים בולטת יותר ולעתים פחות. "בין כל אלה, מצאתי חברות לחיים, אמנם בודדות אך מיוחדות".

למרות התלאות משעלי רוצה להעביר מסר מרגיע לסטודנטים בתור אחת שיודעת ומדגישה שמדובר בשלב מבגר ומחשל בחיים. "בהתחלה קצת קשה לראות את האור כי הכל חדש ושונה אך לאט לאט מתרגלים לאווירה ואיכשהו הכל מסתדר והופך לשגרתי", היא מפשטת ושופכת אור אופטימי, "אני יכולה לומר שלמדתי המון על עצמי, על החולשות שלי ברגעים הפחות קלים וכן על החוזקות והרגעים היפים שהזכירו לי למכה כל זה היה שווה את זה".

מבין המעצבים הישראליים הוותיקים משעלי חולקת הערכה מיוחדת עבור הקולגה יער. כבוד מיוחד נרשם מצידה גם עבור המעצבות הישראליות שרון ברונשר ולילך אלגרבלי, אבל קודם כל משעלי מסירה את הכובע בפני המעצב ויקטור בלאיש. השניים עבדו צמוד בתקופת הסטאז' שלה, ואת המעצב היא מתארת: "הוא מדהים. הוא מאוד מזכיר אותי- עובד מהבטן והקרביים וחש את החומר". היא התנסתה בסטיילינג כאשר עבדה עם חברתה הטובה, הסטייליסטית מזל חסון. השתיים הלבישו את הקאסט של "הדוגמניות", את שירי מימון ועשו לא מעט הפקות אופנה יחדיו.



דוגמנית: אל מיכאלוב לפאשן
צילום: נועה איזנשטט
סטיילינג: אנה קרפונוב
איפור: ליאת בן שמשון
שיער: לירון שמואל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully