וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 חנויות חובה בפריז

רוויטל מדר

17.4.2011 / 8:00

הן לא יושבות על השדרות הכי יוקרתיות ובכל זאת מציגות את האופי של העיר הזו בצורה הכי טובה - 4 חנויות חובה בפריז

פיליפ זורזטו - בוטיק נעליים

מעצב הנעליים פיליפ זורזטו. התחיל את דרכו כפרסומאי, עד שנתקל במקרה בשרטוטי נעליים גבריות של סבו, והבין שהוא במקצוע הלא נכון. הנעליים של זורזטו מיוצרות בעבודת יד, וביחס לשוק הפריזאי מדובר במותג מאוד קטן. העיצובים, הן לנשים והן לגברים, נשענים על גזרת גבריות קלאסיות. בעונות האחרונות ההעדפה הזו משחקת לטובתו של זורזטו, שכן נעלי האוקספורד שהוא משכלל בכל עונה מעט יותר, נמצאות בכל פינה. ההבדלים בין הדגמים המופלאים נעוץ בקטנות, אם בהארכת החלק הקדמי, ואם בטקסטורות ובצבעים. מילות המפתח הן מינימליזם וקלאסיות, קצת כמו סיכום מתומצת מאוד של פריז, לצד מחיקה מוחלטת של ההבדלים בין נעליים נשיות לגבריות.

Philippe Zorzetto
106 rue Vieille de Temple
75003 Paris

ניתן להזמין גם באינטרנט דרך האתר www.philippezorzetto.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגמים לנשים ולגברים של פיליפ זורזטו/מערכת וואלה!, צילום מסך

קופסה יפה – חנות יד שנייה

חנות הווינטג' ובגדי יד שנייה הקופסה היפה Pretty Box, ממוקמת ברובע המארה של העיר והיא מהווה קונטרה לשני הקצוות שמהם מורכבות חנויות הווינטג' של פריז: החנויות שלא באמת מציעות סחורה שמישהו מעוניין בה, ומאידך החנויות הרציניות מאוד, שדורשות ממון וגם סבלנות ומזל, שכן הן נשענות על אוסף מצומצם למדי.

לעומת אלה, הקופסה היפה מכיל פריטים החל משנות ה-20 ועד לשנות ה-80, לגברים ולנשים. האוסף המתחדש מצליח להבליט את מגמות העונה (ז'קט נייבי קצר ומעיל ניילון מנומר), אך גם לשמור על רוח עצמאית, ולתת לשמות המוצגים לבצבץ במידה, כך שטווח המחירים נותר הגיוני למדי רוב הזמן.

Pretty Box
46, rue de Saintonge
75003 Paris

אתר החנות http://www.prettybox.fr/blog/

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טווח המחירים נותר הגיוני למדי רוב הזמן. pretty box/מערכת וואלה!, צילום מסך

Pring – מעצבת נעליים

פרינג הוא שמה הפרטי של מעצבת הנעליים שפועלת בפריז, רקדנית ועיתונאית תרבות לשעבר, ממוצא תאילנדי-אמריקאי. הבוטיק שלה במעלה המארה, מציע נעליים ותיקים בעיצובה, בעיצובים שלא מפחדים מהצבעוני והנוצץ, ולרוב מעדיפים להשאיר את הפרקטי והפשוט מחוץ לתמונה. בקולקציה האחרונה שלה היא שמה דגש מיוחד על עבודה עם עורות של דגים, ששולבו במגפוני אוקספורד ובנעלי עקב שמזכירות את עידן הדיסקו.

החנות נפתחה השנה ובתוך הקלאסיקה הפריזאית, היא מופת של צבע, עם וילון חוטים אדום, הרבה ורוד פוקסיה, ופרוות סינתטיות. זה נשמע רע, אבל למעשה זה מצליח להיות מושלם וחלומי, כמו הנעליים של פרינג, שגורמות לסחרור מתמשך, מבלי לוותר על הסקס אפיל והתחכום.

Pring
29 ru Charlot
75003

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערבות של פריז, זהו שמו של המותג הצרפתי Les Praries de Paris. המותג שהוקם בשנת 2002, מעצב קולקציות נשים, גברים וילדים, המשלבות גם אקססוריז ונעליים. כולם באיכות מאוד גבוהה, ובמחירים לא כל כך קלים לעיכול. בשנת 2008 נפתחה חנות המותג ברובע המארה, גם כן בחלק העליון והשקט יותר שלו. חלון הראווה הרחב והריק שמביט לרחוב, מעלה סימני שאלה באשר לפשר החלל שעומד מאחורי הויטרינות. בספטמבר האחרון הוצגו על דלפקי התצוגה של חלון הראווה שני זוגות גרביים, ושני תיקים, לצד זוג נעליים אחד. מאחוריהם, בחלל שקירותיו נצבעו בשחור, נראתה מכונת צילום ישנה, ספה ברוח שנות ה-70', וכמה עבודות אמנות שנתלו על הקיר.

מי שנכנס פנימה, והמשיך לקומה התחתונה, גילה שהגיע לחנות הבגדים של המותג הקלאסי והנקי, שיודע מהו הקו הנכון של הז'קט המושלם, ומושך אליו בקלות הן את האמהות והן את בנותיהן. החלל התחתון, בשונה מהעליון, נשען כולו על גווני שמנת, עם ספה ארוכה ונטולת משענות שעומדת באמצע החלל הראשי. משני צידיה המתלים, כאשר חדר נוסף ובו כורסא שממשיכה את הלך הרוח של הקומה העליונה, ניצבת בודדה, למי שרוצה למדוד נעליים בגפו.

החלל העליון משתנה תדיר, אך גם מעבר לאטרקציה שהוא מהווה, ולמשחק של החנות שמסתירה את היותה חנות, הקולקציה של המותג (בסניף זה מוצגת רק קולקציית הנשים) ממכרת, למרות שהמשיכה אליה כמעט לא מובנת. בפריז האימום של המותג הפך לשם דבר, והוא משתנה לטובת מגמות העונה, כשההבדל העיקרי בין עונה לעונה נשען על הצבעים והטקסטורות.

Les Praries de Paris
rue Debelleyme 23
75003 Paris

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אטלייר של כפפות בעבודת יד - מארי באייר

בצרפת, כמו בצרפת, כל דבר מתפתח למקצוע בעל כבוד, שלו מאסטרים שבראשם הסודות של התחום ובידיהם הטכניקה שאינה ניתנת להחלפה. בתוך עולם שבו לכל דבר יש מקום של כבוד, אין סיבה שגם הכפפות לא יזכו למאסטר משלהן. למעשה, בצרפת לכפפות יש מאסטרים, ורובם ככולם מקורם במילו (Millau) הקטנה, שנודעת באמנות הכפפה שלה. בעבר לא היתה בעיה לשווק כפפות בעבודת יד, שכן התעשייה לא הצליחה להציע כל כך הרבה אופנה מהירה. היום המצב השתנה, והכפפות ששירתו חלק ניכר מהאוכלוסייה נותרו בעיקר באופנת הקוטור, שיכולה להרשות אותן לעצמה, בזכות קומץ מעריצים שמבינים את ההבדל בין כפפה המונית לכפפה שנתפרה למידות גופך.

אחד מבתי האופנה לייצור הכפפות שעליהן מדובר הוא Lavabre Cadet, שנוסד בשנת 1946, והיום הוא חלק מאיגוד הסדנאות הגדול של צרפת, התומך בבעלי מקצוע. Lavabre שייכת כיום למארי באייר והחנות ממוקמת במתחם הפאלאס רויאל והיא למעשה בוטיק קטן שאוסף הכפפות המשתנה תדיר שלו מצליח לאתגר את מושג הכפפה (אם בסקאלת הצבעים ואם בגזרות של הכפפות) והוא מציג לקהל שוחר אופנה ועשיר את בית האופנה שהיה קרוב לסופו עד לפני עשר שנים.

Galerie Boutique Mary Beyer
32-33, Galerie Montpensier
Jardins du Palais Royal
75001 Paris

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully