וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי השמלה

20.4.2011 / 18:30

רק קצת יותר משבוע עד לחתונת הנסיך וויליאם וקייט מידלטון וזהות מעצב שמלת הכלה עדיין עלומה. לפי ספקולציה אחרונה, מדובר בסופי קרנסטון, מעצבת אנונימית עם השפעה ספרדית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזוג המלכותי בתמונת אירוסים רשמית/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוויקטוריה בקהאם ועד ברוס אולדפילד, כמעט כל מעצב או בית אופנה בריטי הוזכר בנקודה מסוימת כבחירתה של הכלה המלכותית קייט מידלטון לעיצוב שמלת חתונתה. השבוע עלה שם נוסף - סופי קרנסטון, מעצבת בריטית שייסדה לפני 9 שנים את המותג ליבלולה-סטודיו (Libélula studio). לפי דיווחים שונים בתקשורת הבריטית והאמריקאית, קרנסטון היא הזוכה הגדולה בפרויקט מסלול של חייה - המרוץ האתגרי לעיצוב שמלת הכלולות של מלכת אנגליה לעתיד.

הלונדונית בת ה-34 שמחזיקה חנות בצ'לסי, רובע הבוהמיינים במערב לונדון, וסטודיו בספרד, עבדה בעבר עבור אלכסנדר מקווין. משמעות השם ליבלולה בספרדית, אגב, הוא: שפירית. בינואר האחרון, מידלטון נראתה בשמלה של המותג בעת שהתארחה בחתונת חברים. השמלה, למעשה שמלת-מעיל מקטיפה שחורה עם אבזם "יהלומי" שולבה בהצלחה עם "כובע דיילות" אלכסוני, עקבי זמש וקלאץ' בגוון יין בורגונדי. אביה של קרנסטון ג'יימס הוא איכר במחוז החקלאי נורפולק במזרח אנגליה. אימה מרי, עקרת בית, אמרה ל'טלגרף' הבריטי: "אני בטוחה שזה לא נכון, קייט מידלטון לבשה בתחילת השנה במקרה שמלה של סופי ואחר כך ראינו ששמה צץ בבורסת הימורי מעצב השמלה ביחס של 16 ל-1".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגמי סופי קרנסטון ל'ליבלולה'. מצד שמאל הדגם שלבשה מידלטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרנסטון צעירה ולא ממש ידועה, אך לא חסרת ניסיון. ב-1999 היא זכתה בפרס מעצב השנה בשבוע האופנה הלונדוני של בוגרי בתי הספר לאופנה ומיד אחר כך נשכרה לעבודה על ידי בית האופנה של אלכסנדר מקווין. מספר שנים אחר כך היא עברה לאנדלוסיה, חבל בדרום ספרד, כדי ללמוד פלמנקו, תשוקה ישנה שלה. כאן, ב-2002, היא גם ייסדה את בית האופנה הפרטי שלה וקראה לו, כאמור, 'ליבלולה' על שם השפירית אשר הצבעים עזים המעטרים את גופה משמשים אותה כאזהרה, הסוואה והטעיית טורפים. הצבעים העזים הללו כמו גם הזמן שבילתה בעיירת הנופש הספרדית קוסטה דה לה לוז היו להשראה עבור המעצבת הצעירה. סקירה של דגמי קולקציות סתיו ואביב 2011 המותגים באתר המותג משקפים פה ושם השפעות אופנת פלמנקו מסורתית; גווני אדום, ריבוי קפלים, כתמים, נקודות, חריזה ופרחים. עם הזמן, התגבש גרעין נאמן של המותג, הכולל, בין היתר, גם את סופר מודל שנות ה-80 ג'רי הול, הסופרת-עיתונאית סיליה וורדן, כוכבת סדרת 'הארי פוטר' אמה ווטסון, ובנוסף למידלטון עצמה, גם את אימה קרול אחותה הצעירה פיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השפעות אופנת פלמנקו מסורתית. שניים מדגמי אביב 2011 של סופי קרנסטון ל'ליבלולה'/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעניין לציין שאמה ווטסון (20) התבטאה במגזין 'פיפל' בשבוע שעבר בעניין פסטיבל החתונה המלכותית באופן מרים גבה: "זה חייב להיות לחץ גדול מאוד. אני מקווה שהיא [מידלטון] נהנית מזה. נערה מסכנה". סוג של אמירה שלא ברור אם מקורה בסימפטיה אמיתית או רחמנות על מי שנכנסת מרצון לחיים ציבוריים ייצוגיים תובעניים.

עוד אנקדוטה מעניינת בעניין ליבלולה-מידלטון היא העובדה ששמו של אחד מן המסוקים הראשונים שהומצאו הוא 'שפירית ספרדייה' (Libélula española), דגם מ-1924 שתכנן מהנדס ספרדי. הקשר, למי שלא בקיא בכל הנוגע לעיסוקם של בני משפחת המלוכה הבריטית, הוא שהנסיך וויליאם, החתן המיועד, הוא טייס מסוקי חילוץ והצלה בחיל האוויר המלכותי.

: הנסיך וויליאם וחברתו קייט מידלטון לאחר טקס קבלת כנפי הטיס של הנסיך בבסיס חיל האוויר המלכותי (RAF) בקרנוול, אנגליה, 11 אפריל 2008. Paul Ellis, AP
טייס מסוקים. וויליאם וקייט, אפריל 2008/AP, Paul Ellis

מכל מקום, קייט מידלטון, או יותר נכון מיס קתרין מידלטון כפי שהתבקשו גופי התקשורת לכנותה לאחר אירוסיה ליורש העצר, עדיין מתעקשת לשמור את זהות מעצב שמלתה עד ליום החתונה ביום שישי, 29 באפריל. המשמעות היא שגם אם התקשורת מדייקת באחת מהשערותיה הרבות, לא יינתן כל אישור רשמי לכך. בלוג החדשות האמריקאי 'הפינגטון פוסט' קבע שקרנסטון היא ללא כל ספק המעצבת הנבחרת ושארמון סיינט ג'יימס, אחד ממשכני משפחת המלוכה הבריטית המשמש לאירועים רשמיים וכמרכז אדמיניסטרטיבי, החליט לא להכריז כל כך רשמית על מנת "להגן על קרנסטון ומשפחתה מסקרנות התקשורת ככל האפשר ולאפשר לה להשלים את החופש בעבודה על השמלה ללא כל לחץ והסחות דעת".

מה שאינו מוטל בספק הוא מיקום ההכנות הכלה לקראת הטקס. בהתאם לאישור רשמי של ארמון בקינגהאם, את הלילה האחרון בחייה כרווקה, מידלטון תבלה במלון 'גורינג' הלונדוני. על פי דיווח של ה'סאן' הבריטי, המלון שופץ בהשקעה של 240,00 דולרים על מנת להתאים את קומתו העליונה לצורכי האורחת המלכותית וצוותה. כאן, מרחק של רק מספר דקות נסיעה ממנזר ווסטמיניסטר, שם ייערך טקס החתונה, תתלבש, תסתרק ותתאפר הכלה לקראת הטקס בסיועם של אנשי מקצוע מיומנים, כולל המעצב העלום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כאן היא תתלבש. מלון היוקרה גורינג בלונדון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully