וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבירקין של ג'יין בירקין נמכר ב-160 אלף דולר

לירוי שופן

21.4.2011 / 21:17

ג'יין בירקין, המוזה שהובילה ליצירתו של תיק הבירקין המיתולוגי של הרמס, מכרה את התיק ב-160 אלף דולר. כל הכסף יועבר לנפגעי הצונאמי ביפן

התיק הנחשק בעולם הוא גם באופן כמעט רשמי התיק היקר בעולם. בתחילת החודש הנוכחי (אפריל) העמידה ג'יין בירקין, הזמרת, השחקנית ואחת מאיקוני הסגנון של שנות ה-60, את תיק ההרמס המקורי שנוצר עבורה בשנות השמונים ('בירקין') למכירה פומבית ב-ebay לטובת קרן נפגעי רעש האדמה ביפן. אתמול דווח כי התיק, המכוסה כולו בפאצ'ים בגלל פגמי השחיקה שנוצרו בו עם השנים ושהוצא למכירה במחיר התחלתי של כ-2,000 דולרים, נמכר בסכום אסטרונומי של מעל ל-160 אלף דולרים.

אווה לנגוריה עם תיק בירקין, פסטיבל קאן, מאי 2010. Michael Buckner, GettyImages
תיק בירקין. על היד של אווה לנגוריה/GettyImages, Michael Buckner

ה'בירקין' של הרמס נחשב כאחד מסממני הסטטוס האולטימטיביים, והוא נישא בידיהן של ידועניות רבות. ויקטוריה בקהאם לדוגמה, אוחזת בכמה מהם וכך גם מעצב האופנה האיקוני מרק ג'ייקובס. לבד ממחירם הגבוה (שמטפס בקלות לסכום של כ-35 אלף דולרים), רכישתם מצריכה רשימת המתנה ארוכה העשויה להגיע למספר שנים.

כאמור, הבירקין הראשון נוצר עבור ג'יין בירקין ובמידה מסוימת גם ביוזמתה. פגישה בינה לבין מנכ"ל הרמס בטיסה ללונדון ב-1982, הובילה לשיחה על תיקים. בירקין התלוננה שאין לה תיק מתאים לנסיעה, שגם נסגר היטב. התוצאה, שהוצגה שנתיים לאחר מכן, הייתה יצירתו של תיק עור בגודל בינוני, המבוסס על עיצוב מסוף המאה ה-19. ההצלחה של הדגם הפרקטי, הייתה כמעט מיידית. הרמס, כבית אופנה המתמחה במוצרי עור יוקרתיים, נאלצו לנקוט בכמה שיטות על מנת לרסן את המכירות ולשמור על האקסקלוסיביות של המוצר.

סרז' גינזבורג וג'יין בירקין, 1969. AP
בירקין וסרז' גינזבורג/AP
ג'יין בירקין. Koichi Kamoshida, GettyImages
הכסף לנפגעי הצונאמי. ג'יין בירקין/GettyImages, Koichi Kamoshida

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully