וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרייזי ליין: מלחמת 20 השנים

גלי רבינק

12.5.2011 / 19:27

למרות הפרש גילאים לא קטן, לא מעט מלחמות, הרבה התעקשויות והימורים שלא הוכיחו את עצמם, שתי מעצבות קרייזי ליין חוה שלמן ואנה שוורץ מצליחות מדי פעם להסכים על קולקציה אחת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שתי מעצבות, קולקציה אחת. גלית גוטמן בקרייזי ליין קיץ 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

המעצבות של 'קרייזי ליין', חוה שלמן ואנה שוורץ, הן סגסוגת אופנתית. זו מכאן, ההיא משם. דבר שלרוב רק מוסיף. על כך מעידות כמה שנים טובות שהן חולקות סקיצות, פגישות עם ספקים, חדרי מלון ועוצרות את שטף הדיבור כדי להרים טלפון לילדים לראות שהכל בסדר.

שלמן (64), למדה בבית ספר דתי. בחינת "סקר" שהשתתפה בה בכיתה ח' מצאה כי לילדה יש כישרון בדיוק לתחום בו היא רוצה להצטיין - "להיות מעצבת אופנה" - כפי שענתה על השאלה "מה את רוצה להיות כשתהיה גדולה"?המאבחנת התקשרה בהתרגשות למורה וציינה את הבינגו התעסוקתי. המורה, שהייתה אשת הרב, בעצה אחת עם אמה של הילדה החליטו להשמיט את הפרט הזה.

לאחר לימודי ספרות אנגלית ותרבות צרפת באוניברסיטה, הגיע הזמן לממש את החלום הגנוז ההוא ושלמן נרשמה ללימודי אופנה אצל אגדת האופנה, המעצבת פיני לייטרסדורף. "היו לנו את המורים הטובים ביותר בתחום וזכיתי ללמוד ממנה דיגום חופשי, הייתה לה היכולת והכישרון המופלא לקחת סמרטוט ולהפוך אותו ליצירת פאר. היא העריכה והאהבה מקוריות וחדשנות והייתה לאגדה כבר בחייה" מספרת שלמן. משם היא פקדה לא מעט נ.צ של האופנה הישראלית ביניהם ' ליידי פולגת', ' בגד עור' ו' ג'ינג'ט'. מזה 15 שנה היא מעצבת עבור ' קרייזי ליין'.

הקולגה אנה שוורץ (45), למדה וחיה אופנה. לאחר שבילדותה עיצבה באדיקות לברביות שלה גרדרובה מפנקת ועסקה באומנות וציור. היא למדה עיצוב אופנה באיטליה ועיצבה בגדי ים בצפון ארץ המגף. החיים, לפחות אלו הכוללים לידות, חיתולים ושלוש בנות החזירו אותה לארץ. בקרייזי ליין היא מעצבת כבר 7 שנים, לא כולל גיחה לחברת לוצ'י, כמעצבת ראשית, שבסיומה "חזרה הביתה" כהגדרתה, לבסיס האם, קרייזי ליין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היא אשפית של שמלות ערב סקסיות ומחמיאות". חוה על אנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך מתבצע סיעור המוחות ביניכן?

אנה: "הצלחה של קולקציה טמונה בשיתוף פעולה בצוות. במהלך הפגישות והתיאומים אנו מתחילות להתכוונן לגזרות, הבדים והצבעים שאנו רוצות בקולקציה. משרבטות, מוחקות, מתווכחות ויוצרות את הקולקציה. לא משעמם פה, הרבה אקשן והרבה זוויות לתקוף ולטפל במקביל."

חוה: "מה שמוסיף, הוא שאנחנו משלימות אחת את השנייה ושונות אחת מהשנייה וזה מתבטא בקולקציה. אני מאוד אוהבת לעבוד עם עור ונמשכת למראה המחויט ואילו את אנה אני מכנה "מלכת הסקס" היא אשפית של שמלות ערב סקסיות ומחמיאות."

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בתור בוגרת, אחרי הכל אני קצת בת 64, אני לא חושבת שלאופנה יש גיל". חוה על עצמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש גם התנגדות והתעקשות על פריטים מסוימים במהלך הרכבת הקולקציה?

אנה: "יש לנו כל הזמן מלחמות על מה יהיה הדבר הבא. לא פעם אנחנו צריכות להתעקש ולשכנע בישיבות קולקציה כי מדובר בפריט שהוא הבטחה."

חוה: "אופנה היא סוג של הימור. כדי להצליח לא די ללכת בתלם הבטוח. כך שלפעמים יש הצלחות ולפעמים ההימור לא מוכיח את עצמו ויש נפילות. אבל אם לא ננסה לא נאפשר לעצמו באמת להתפתח. לפעמים אנו צריכות לשכנע את הצוות לסמוך על החושים שלנו."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אולי מגיל מסוים 'הוט פנטס' לא נועדו עבורך". אנה על קהל נשים מגיל מסוים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלו דגשים חשובים לקהל הנשים הבוגר?

אנה: "זה לא עניין של גיל אלא מה שאת בוחרת לשדר. אז אולי מגיל מסוים "הוט פנטס" לא נועדו עבורך. אבל האופנה היום מאוד כיפית ונוחה לתרגום מאחת לאחת. הלוק החצי פורמלי עם הז'קטים הקלילים והאובר סייז של החולצות מתאים ומחמיא לבחורה צעירה ובאותה המידה גם לאמא שלה, הכל שאלה של להתאים את הבגד אלייך ולדעת מה להבליט ומה לטשטש."

חוה: "בתור בוגרת, אחרי הכל אני קצת בת 64, אני לא חושבת שלאופנה יש גיל. מפריע לי שמתייגים את קרייזי ליין לנשים מבוגרות בלבד. בנותיי, חובבות האופנה, בנות ה-30, לא פעם מאמצות מארון הבגדים שלי פריטים של "קרייזי ליין" שמחמיאים להן. במשך שנים סיקרתי וכתבתי על תצוגות אופנה בפאריז. נפגשתי שם עם לא מעט עיתונאיות וחלקן היו בשנות ה-80 שלהן ודיברו אופנה והתלבשו אופנה ונראו מיליון דולר, לא היה שמץ של גיחוך במראה שלהן. המטרה שלנו היא לעשות אופנה לנשים באשר הן."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בארץ המראה הוא קיז'ואלי ונינוח, לטוב ולרע, זה חלק מהנוף וחלק מהתרבות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם המקבילה האירופאית מתבגרת יותר בחן ומודעת לגופה?

אנה: "כמי שחיה תקופה באיטליה עליי להודות כי תרבות הלבוש היא שונה לגמרי. קוד הלבוש בעבודה ואירועים רשמי יותר וניתן אף לומר שיש קוד לבוש לכל שעה ביום. בארץ המראה הוא יותר קיז'ואלי ונינוח, לטוב ולרע, זה חלק מהנוף וחלק מהתרבות. "

חוה: "זה נראה לי מעניין להתעמק בכך. מדינה בת 63 שהתחילה מחלוציות מרדנית ואנטי ללבוש האירופאי המוקפד. תקופה ארוכה ז'קט הייתה מילה גסה. בשנות ה-80 כשעיצבתי עבור ליידי פולגת, עשינו ניסיון ועיצבנו יחידות בודדות של בלייזר בצבע בורדו, שירז טל דגמנה אותו במודעת הפרסומת. בשבוע אחד התמלאו החנויות בצעירות שכמותן מעולם לא נראו ברשת בדרישה לבלייזר, וגילינו כי הדור שלא עלה לארץ שונה. לאט לאט אנו כן רוצים, משתנים ומציצים לאירופה. אבל מזג האוויר והמנטאליות מימי אנו באנו משפיעים על מראה פחות מאופק."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטרה היא אופנה לנשים באשר הן/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך אתן כמעצבות שומרות על קשר בלתי אמצעי עם קהל הקונות?

אנה: "יש לנו באג של מעצבות, אנחנו מזהות ממרחקים פריטים שעיצבנו, ולא פעם אנחנו מתחילות במהלך טיסות לתחקר נשים שלובשות קרייזי ליין ושומעות מה נכון ומה פחות נכון בבגד."

חוה: "ככלל, וטוב שכך, הקהל של קרייזי ליין חש מאוד מעורב ופונה אלינו בעזרת השירות לקוחות והמוכרות בדרישות ספיציפיות כאלו ואחרות, אם כדאי להחזיר דגם מסוים שאהבו מעונה אחרת או למה החולצה הזו פחות מחמיאה בבטן ואיך לדעתן כדאי ורצוי לשפר."

טווח מחירים:
גופיות וטי שירטס 70-240 שקלים; חולצות וטוניקות 190-300 שקלים; שמלות: 270-460 שקלים; ז'קטים 330-460 שקלים; חצאיות: 270-360 שקלים; מכנסיים 150-400 שקלים; תיקים 90-300 שקלים.

ניתן להשיג בחנויות הרשת ובקניוני עזריאלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully