וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנה מקגיבון יוצאת מקלואה

לירוי שופן

9.5.2011 / 16:56

לאחרי כמעט שלוש שנים כמנהלת הקריאטיבית של קלואה, עוזבת האנה מקגיבון את בית האופנה

אחרי כמעט עשור בבית האופנה קלואה, מתוכם שבע שנים כאסיסטנטית למעצבת פיבי פילו ועוד כשלוש בתפקיד המנהלת הקריאטיבית, עוזבת הבריטית האנה מקגיבון את בית האופנה הצרפתי קלואה.

בכך מגיעה לסיומה שרשרת שמועות שהחלה ערב תצוגת האופנה לחורף 2012, שהתקיימה לפני כחודשיים בפריז, אשר גרסה כי זו עתידה להיות הקולקציה האחרונה של מקגיבון במסגרת בית האופנה. על אף שבית האופנה פרסם לפני שבועות אחדים הודעה כי אין בשמועות אלה דבר ממשי, הרי היום נודע כי הן אכן נכונות.

את מקומה של מקגיבון תתפוס החל מחודש יוני הקרוב מעצבת בריטית אחרת, שלישית ברצף (אחרי פילו ומקגיבון): קלייר וויט קלר, שהייתה עד לאחרונה המעצבת הראשית של 'פרינגל אוף סקוטלנד' ולפני כן עבדה תחת טום פורד.

זוהי טלטלה נוספת בעולם האופנה הגבוהה, לאחר שג'ון גליאנו הועזב מכריסטיאן דיור, אוליבייה רוסטאן החליף את כריסטוף דקרנין בבלמיין ובתי האופנה קנזו, טרוסרדי 1911 וקשארל נפרדו כל אחד מהם מהמנהל הקראטיבי שעמד בראשם.

מקגיבון התבלטה בשנתיים החולפות כאחת המעצבות המשפיעות על עולם האופנה. נאמנה לתמהיל של מינימליזם וצבעי עירום, צללית מכנסיים מתרחבים וטון רומנטי של שנות ה-70, היא הציעה מגע נשי מאוד, פשוט ללבישה, שתורגם היטב על ידי רשתות האופנה המהירות. בקיץ 2011 היא אף העניקה פרשנות מוחצת לטרנד הבלרינות בעזרת חצאיות פליסה רכות, המככבות ללא הרף בהפקות אופנה ועל גבי מגזינים נחשבים.

קולקציית חורף 2012, שהוצגה בפריז לא מכבר ועתידה להיכנס אל הבוטיקים לקראת חודש יולי, סימנה מפנה בכתב היד המינימליסטי. הדפסי נחש אקזוטיים, על חצאיות, מכנסיים ושאר פריטים, היו ניסיון להשתלב בגל העושר החדש של האופנה המודרנית, שפועלת להחצין שפע אחרי שנים של דיכאון כלכלי. אולם, ביחס לקולקציות אחרות, ניכר שמקגיבון עדיין נותרה מרוסנת, ולכן התקשתה לייצר דרמה וסערת רוח שיביאו איתן את אהדת המבקרים.

מקגיבון מסרה כי סיבת עזיבתה נעוצה ברצונה להתמקד בפרוייקטים חדשים.

שמלת שיפון של קלואי, קיץ 2010. GettyImages
קיץ 2010 של קלואה/GettyImages
האנה מקגיבון בסיום תצוגת אופנה. thibault camus, AP
האנה מקגיבון/AP, thibault camus
  • עוד באותו נושא:
  • קלואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully