וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגזרה שמחוץ לתל אביב

11.5.2011 / 14:49

אחרי חילופי מעצבות וניסיון להתמודד עם ביקורת, המותג הוותיק גרטרוד חוגג 20 שנים עם קולקציה רעננה, שמנסה לפנות גם אל נשים אמיתיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציה שמזגזגת בין העיר לכפר. קיץ 2011 של גרטרוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא מעט קולות ביקורתיים הושמעו בעבר כלפי המותג גרטרוד, הידוע בשמלותיו הקלות ובהשראות מעולם ההלבשה התחתונה. הטענות נחלקו בעיקר לשתיים. האחת כוונה נגד המחירים הגבוהים והשנייה הייתה כנגד המותג עצמו. אמרו עליו שנעשה שאנן, אנמי, לא מחדש ולא מפתיע. עם זאת, יום הולדת הוא תמיד הזדמנות לשינוי. שניות לפני חגיגות 20 השנים, ניכר שרוח רעננה נושבת בין קולביו ורמת העיצוב הלכה והשתכללה.

על הקולקציית הקיץ החדשה מופקדות המעצבות שירה שיר ובלה גונשרוביץ. האחרונה הצטרפה למותג לפני חודשים אחדים, נכנסת לנעליה של המעצבת יעל כהן-רז, שעזבה אותו לאחר 7 שנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תפירה מקומית של בדים מיובאים מחו"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניכר, ששיר וגונשרוביץ מנסות לפרק את הטענות כלפי גרטרוד, שנולד וגדל בתל אביב והתפשט עם השנים אל מחוץ לעיר, מרמת השרון ועד בית חירות. "תהליך העבודה על הקולקציה החל ממחשבות על המעברים בין העיר לכפר", מספרת גונשרוביץ על ההשראה לקולקציה, "התנודות בין החיים האינטנסיביים של העיר, לשקט ולפסטורליות של הכפר גרמו לנו לחשוב".

"המעבר הוא חלק ממעגל החיים של המותג ושל הלקוחות שלנו", מסבירה שיר ומחזקת את דברי הקולגה שלה. עם הזמן התפתח הרעיון המופשט לפריטים המבטאים באופן מוחשי את השוני וגם את החיבור שבין שני העולמות. נוסף על כך, איזון היא מילת המפתח אצל שיר וגונשרוביץ. "הקולקציה מבוססת על הדיאלוג שבין הניגודים ומנסה לתרגם לבגד את האיזון שבין המלוטש לנינוח, בין השקט לעומס, בין אורבאניות לנוף לא נגוע. מתפרים קצביים וגסים לצד בדים רכים, הדפסים כפריים לצד רוכסנים מתכתיים וגזרות שנעות בין רומנטיקה כפרית לנונשלנטיות אורבאנית", מפרטת שיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפועל מתברר שהמילים אכן תורגמו למעשים, שמצדם מנסים לענות על טענת המחירים הגבוהים. בקולקציה הנוכחית הקפידו השתיים על שימוש בבדים אורגאניים בלבד כגון כותנה, פשתן, ויסקוזה, משי ושיפון. וכך, בעוד שמרבית הבדים מיובאים בסדרות קטנות מחו"ל, התפירה נעשית דווקא בארץ, עניין המייקר עוד יותר את תהליך הייצור. הדיטיילים העדינים נעשים בעבודת יד, הגזרות מהונדסות במחשבה תחילה ואפילו חלק מההדפסים הם פיתוח של המעצבות עצמן. קשת הצבעים הפסטלית המזוהה עם המותג לא השתנתה, אך למרבה הפלא התחרה והלנז'רי נדחקו מעט הצדה. "היינו צריכות להתאוורר", מנמקת שיר, "רצינו לתת מקום גם למשהו שהוא פחות רומנטי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד הדגמים הבולטים הוא שמלה שחורה מכופתרת עשויה ויסקוזה בשילוב מקטעים של שיפון יפני. השמלה היפה יכולה להילבש בקלות לראיון עבודה בבוקר ולחלופין לדייט בערב. אמנם מדובר בפריט היקר ביותר בקולקציה, אך בהתחשב באיכות הבדים והייצור המוגבל (21 שמלות בלבד בכל סניפי המותג) זה פחות כואב בכיס. לצדה, ניתן למצוא מכנסיים מאריג טנסל, גופיות משי שלא מורגשות על הגוף, שמלת חולצה גברית דמוית פליסה בעבודת יד ושאר פריטים נונשלנטיים וקלילים לימי הקיץ המיוזעים, המזגזגים בין העיר לכפר.

שיר סותרת את הדימוי השדוף של הלקוחה של גרטרוד ומספרת כי טרום כל קולקציה ישנה קבוצת מיקוד שמורכבת מ"נשים אמיתיות" בטווח גילאים רחב. המעצבות מסיקות את המסקנות ומקפידות לעצב בגד שיחמיא לטווח רחב ככל האפשר של מבני גוף ולגילאים שונים. לשתיים חשוב לשלב את הנוחות עם ניקיון מתוחכם וסקסיות מרומזת. אם בימי ראשיתה בשינקין הייתה גרטרוד צעירה תל-אביבית קולית, הרי היום היא אישה בוגרת ובשלה יותר. וזו, מסתבר, בשורה אופנתית חשובה לא פחות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טווח מחירים: חולצות: 248-450 שקלים; מכנסיים: 600-800 שקלים; עליוניות: 390-560 שקלים; שמלות: 480-1,540 שקלים; חצאיות: 568-890 שקלים

חנויות גרטרוד: דיזינגוף 225 תל אביב, אוסישקין 44א' רמת השרון, מתחם בית חירות.
גרטרוד הקטנה (עודפים), פרישמן 77 תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully