וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם צלב על הגב

רוויטל מדר

18.5.2011 / 12:42

עומר פויזנר הציג בשנקר קולקציית גמר מצטיינת, שהתכתבה עם הנשים הקדושות של הנצרות. היום הוא דווקא אצל ’אלי טהרי’ בניו יורק. ראיון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אישה המתעטפת כדי להעצים את נשיותה מול האישה שהבגד נכפה עליה. מתוך קולקציית הגמר של עומר פויזנר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עומר פויזנר היה מוכר עד לאחרונה בעיקר כסטייליסט. לפני עשר שנים, בגיל 19, עלה על טיסה לניו יורק, ובמהלך בעיר התחיל לעבוד עם הצלם איתן טל. מכאן נסללה הדרך לטייטל 'סטייליסט', מקצוע שמאוחר יותר עזר לו לעבור בשלום את לימודיו בשנקר, שהסתיימו 2010. "העיצוב תמיד חיכה לזמן הנכון", הוא מציין. "הסטיילינג היה משהו שכשהתחלתי לעסוק בו היה אמור להימשך עד תחילת הלימודים, אך הוא צבר תאוצה, והפך לקריירת ביניים שנמשכה עד סוף הלימודים".

אם כך, לראיון הזה, שמתנהל במייל, הוא מגיע כמעצב. במיוחד כשעומדת לזכותו קולקציית הגמר המרשימה שהציג בשנה שעברה. בעקבותיה התקבל לפני חודשים אחדים לעבודה אצל המעצב הניו יורקי אלי טהרי, אצלו עשה סטאז' במהלך לימודים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אסתטיקה בלתי הגיונית. מתוך קולקציית הגמר של עומר פויזנר/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש הבדל בין עומר הסטייליסט ועומר המעצב?

"יש עומר אחד, והוא אדם שחולם על צבעים, ריחות, צלליות, עולמות רחוקים, פנטזיות ואשליות, שרוצה אסתטיקה בלתי הגיונית שהאנשים והעולם שבה יהיו כמו תיאטרון שבו כל אחד מבטא את עצמו בצורה יוצאת דופן. יש עומר שרוצה להנציח רגע של אסתטיקה יפה או עצובה, רגע שייכנס ללב, לראש או לתודעה. אני מאמין גדול ברגשות לא מובנים שמחלחלים אלינו בלי שנבין אותם. בדיוק כמו אהבה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אחרי תשובה כה פיוטית אי אפשר לא לתהות מהי אופנה עבורך?

"אופנה היא העולם הרחוק הזה שהציפור עפה אליו ושהכל שם אוטופי, במובן הטוב והרע של המילה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רגע של אסתטיקה יפה או עצובה, רגע שייכנס ללב". מתוך קולקציית הגמר של עומר פויזנר/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך זה מתיישב עם אופי האופנה הפרקטי ממנו באת?

"אני מניח שהכוונה לישראל. נכון לעכשיו אני גר בניו יורק, ומעצב תחת בית אופנה שבו הפרקטיקה והפנטזיה שלובים זו בזו. תמיד אעצב מהמקום של הפנטזיה. אני גם מאמין שהדברים קורים מעצמם, שאחרי הפנטזיה תבוא הפרקטיקה ממנה אוכל להתקיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסוי מלא. מתוך קולקציית הגמר של עומר פויזנר/מערכת וואלה!, צילום מסך

כחלק מאותה פנטזיה אניגמטית שנחשפת בפרויקט הגמר, בולטת זווית ראיה שאינה מתיישבת בשלמות עם הלך הרוח המקומי שלנו. פויזנר מספר שהוא נמשך ל"סגנון נשי ובטוח בעצמו", אך ניכר שאותו ביטחון מתבטא באפשרותן של הנשים שלו להתכסות באופן כמעט מוחלט. הוא מספר שבפרויקט הוא בחר "לחקור את מקומן ואת דרך הצגתן של הנשים הקדושות בנצרות הלטינית אמריקאית. אותן נשים קדושות מוצגות כשהן מכוסות מכף רגל ועד ראש בבגדים, תכשיטים וקישוטים המסתירים את הגוף הנשי ואת צורתו הטבעית". מעבר למקור ההשראה, לפויזנר היה חשוב "למזג בין אותה אישה שעטופה כנגד רצונה, אל מול האישה שמתעטפת כדי להעצים את נשיותה".

התוצאה הסופית יצרה דמויות חזקות ומושכות, שמצליחות להתגבר על היעדר סילואט ברור, או עור חשוף. חלק גדול מהכוח שלהן נתון, על פי פויזנר, בגב שלהן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחרי הפנטזיה תבוא הפרקטיקה. מתוך קולקציית הגמר של עומר פויזנר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגב הוא עבורך סוג של קנבס שניתן להמשיך ולעבוד עליו?

"הבחירה בגב היא לא כקנבס אלא כנקודה פגיעה. הרי אין לנו עיניים בגב, ואנחנו אף פעם לא יודעים או רואים מה מתרחש מאחורינו. השימוש בגב הוא סימן לביטחון ולשקט פנימי שצריך להיות לאדם, שעבורו החזות הפרונטאלית איננה הדבר היחיד שחשוב לו וגם מאחור הוא אומר על עצמו משהו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיניים בגב. מתוך קולקציית הגמר של עומר פויזנר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפויזנר ברור למה הוא נמצא כרגע במקום שבו הוא נמצא, המצליב בין האמנותי לפרקטי. "כרגע אני עובד בבית אופנה מדהים עם אנשים יצירתיים ומעניינים שמאפשרים לי לבטא את עצמי במידה מספקת. אני לומד כאן הרבה ומשתדל לתרום כל מה שיש לי למקום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אופנה היא העולם האוטופי. מתוך קולקציית הגמר של עומר פויזנר/מערכת וואלה!, צילום מסך

והעתיד?

"אני לא באמת יודע מה יהיה, אם אמשיך לחיות בגולה או שאחזור לארץ. ובכל מקרה, אני משוכנע שביום הנכון ובזמן הנכון אצור ואעצב דברים שהם שלי. כרגע אני נהנה מעבודת צוות פוריה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היעדר סילואט ברור. מתוך קולקציית הגמר של עומר פויזנר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully