וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: תיאסר העסקת דוגמניות רזות מידי

אריאל נוי

16.5.2011 / 14:15

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיה תיאסר העסקת דוגמנים המצויים במצב של תת משקל. כמו כן, יחול איסור על שימוש בפוטושופ להצרת היקפיהם של דוגמנים

אסתי גינצבורג יכולה לאכול בשקט: הצעת החוק לפיה תיאסר העסקת או הצגת דוגמנים המצויים במצב גופני של תת משקל עברה הבוקר (שני) בוועדת הבריאות של הכנסת לקריאה ראשונה. על פי הצעת החוק, תיבחן מסת גופם של דוגמנים על פי מדד BMI - התוצאה המתקבלת מחישוב היחס בין משקל הגוף לגובה האדם בריבוע. על פי ההצעה, מי שמדד ה-BMI שלו נמצא מתחת ל-18.5, ייאסר עליו לעסוק בדוגמנות. כמו כן, יחול איסור על שימוש בתוכנות מחשב (כדוגמת "פוטושופ") לצורך הצרת היקפיהם של דוגמנים בתמונותיהם.

מלבד חברי הכנסת, השתתפו בדיון מומחים לטיפול בהפרעות אכילה, חולים הסובלים מהתופעה, דוגמניות וסוכני דוגמנות. לקראת הדיון ערך מרכז המחקר והמידע של הכנסת, מחקר מקיף ובו נחשף כי כ-1,500 ילדים ובני נוער בישראל מאובחנים מדי שנה כלוקים בהפרעת אכילה. מהמחקר עולה כי שיעור התמותה מהפרעות אכילה הוא 10% עד 17%, והוא עולה ככל שההפרעה נמשכת זמן רב יותר. עוד עולה, כי שיעור ההחלמה מהפרעות אכילה נמוך: כ-35% בקרב הלוקים באנורקסיה וכ-45% בקרב הלוקים בבולימיה מצליחים להחלים. מהמחקר עולה עוד, כי רוב החולים סובלים מן ההפרעה שנים ארוכות, ולעתים קרובות כל חייהם.

מנכ"ל סוכנות הדוגמנות "יולי" זיווה מיכאל שהתנגדה להצעת החוק, ציינה דוגמניות כמו שירלי בוגנים, עדי נוימן ויאנה גור שהן דוגמניות בינלאומיות "אבל ה-BMI שלהן נמוך מ-18.5 ותראו אותן: הן בריאות ואוכלות מצוין". ח"כ הכנסת רחל אדטו (קדימה) הגיבה בציניות ואמרה: "והן הולכות להקיא אחר כך בשירותים". אדטו אמרה אחר כך לוואלה! חדשות כי "תעשיות האופנה והפרסום בנו מודל מעוות של יופי, ורבות מהדוגמניות בפרסומות הן בתת משקל. לצערנו, הן משמשות מודל לחיקוי בקרב נערות המנסות לרזות בכל דרך". ח"כ חיים כץ (ליכוד) הוסיף כי "גם אם נציל ילדה אחת בישראל, זה היה כדאי אני לא דואג לעולם הדוגמנות".

"500 קלוריות ביום"

עדי ברקן, צלם וסוכן דוגמניות שתמך בהצעת החוק ונכח בדיון, אמר כי "זו תעשייה חולה. רוב הדוגמניות צורכות 500 קלוריות ביום. בואו נשים לזה גבול. בואו לא נייצא את אלה שרוצות להתאבד".

בסוכנויות הדוגמניות התנגדו בחריפות לדברי המצדדים בחוק וטענו כי "אם החוק הזה יעבור לא תהיה אף דוגמנית מצליחה בעולם". גם משרד המשפטים התנגד להצעת החוק: נציגת המשרד שרית שפיגלשטיין אמרה בדיון כי "התכלית של הצעת החוק ראויה אבל מניעה מוחלטת לעסוק בעיסוק מסוים היא בעייתית". ח"כ אילן גילאון (מרצ) השיב לטענה זו ואמר כי "חופש העיסוק הוא לא ערך עליון. אנחנו מעדיפים חברה בריאה מאשר חולה" .

ח"כ דני דנון (ליכוד), שנמנה אף הוא מיוזמי הצעת החוק, אמר כי "הפרעות אכילה בקרב ילדים ונוער הן מגיפה בעולם המערבי. הצעת החוק מצמצמת את ההשפעה השלילית של גורמים אינטרסנטיים המנסים למכור מציאות מדומיינת והרסנית".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully