וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין החורף החדש של ויטון

לירוי שופן

22.5.2011 / 14:44

לואי ויטון משחררים את קמפיין החורף החדש, שחוץ מכלבים קטנים גם מנסה לתת פרשנות חדשה לאובססיות של נשים כלפי התיקים של בית האופנה

"מי לא רוצה להיות האישה המדהימה הזו במושב האחורי של המכונית היפה הזו?", סיכם בצורה קולעת מרק ג'ייקובס, המנהל הקריאטיבי של לואי ויטון, את התמונות הראשונות מקמפיין חורף 2012 של בית האופנה הצרפתי שעתיד להתפרסם במגזיני האופנה של חודש אוגוסט.

עם זאת, התשובה לאותה שאלה עשויה להיות מורכבת משנדמה. התמונות שצולמו על ידי סטיבן מייזל ומאכלסות דוגמניות כמו דפני גרונוולד, גרטרוד הגלונד ופיי פיי סאן, ניחנות באסתטיקה קיצונית, נקייה ומלוטשת, אולם גם בולט מהן מאפיין מטריד, א-נורמטיבי, שמספק לצופה תחושה כאילו שהוא לוטש עיניים בסטייה. זהו כמובן, אינו אפקט מקרי. מול התפאורה המפוארת והעושר, ניצבים פרטים כמו קו אייליינר ששורטט מעל גלגל העין, כובעי קסקט נוקשים שנקשרים תחת הסנטר בעוצמה, או אפילו מסכת עיניים שכאילו נלקחה ממשחק שליטה מפתה.

כל אלה מהדהדים את מקור ההשראה השנוי במחלוקת של אותה קולקציה, שהוצגה בתצוגת אופנה שערורייתית בפריז לפני מספר חודשים. ג'ייקובס ביקש להתחקות אחר הפטיש והאובססיה שגורמים התיקים של ויטון לנשים, ומשם נסחף אל הסרט The night porter, שגלל בשנות ה-70 מערכת יחסים סאדו-מזוכיסטית בין קצין SS לשעבר לאסירה במחנה ריכוז, עם כל התלבושות המייצגות, מחדרנית צרפתייה ועד הצבא.

מסיבות מסחריות, התוצאה באותו קמפיין פשרנית ביחס לעוצמה הגראפית שעלתה על המסלול (אין רמז למגפי הפלסטיק או למעיל הגשם השקוף), אבל היא עדיין מדגימה את השינוי שעובר ג'ייקובס בימים אלה. מקולקציות שעסקו בזוהר החמור של שנות ה-40, או הדיסקו הנוצץ של שנות ה-70, למשהו אפל, רדיקלי וקשה הרבה יותר לעיכול. מי אמר שימים של עושר הם רק כיף?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully