וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יופי מנומר

לירוי שופן

30.5.2011 / 12:03

אחרי ששמלה בעיצובו עשתה כותרות בפסטיבל קאן, ועם תוכניות לבוטיק חדש בנווה צדק, גדי אלימלך מנשק לשלום את כובע הסטייליסט ומשיק קולקציה שנייה

"יש את החיים לפני קאן, והחיים שאחרי קאן", מספר גדי אלימלך, מי שהיה עד לאחרונה מזוהה כאחד הסטייליסטים הבולטים בארץ (כולל זה של נינט טייב) והשיק לפני עונה את מותג האופנה הנושא את שמו. אלימלך, למרות ההצהרה הדרמטית, לא שיחק בשום סרט נחשב או קטף פרס. לעומת זאת, אחת השמלות מקולקציית הקיץ החדשה שלו - שחורה, עשויה משי ובעלת מחשוף המורכב מעיגולי תחרה - מצאה את דרכה לשטיח האדום על גופה של יובל שרף, שהגיעה לאירוע מתוקף תפקידה בסרט 'הערת שוליים' (שזכה מאוחר יותר בפרס התסריט). החשיפה, כפי שאפשר להבין גם מדבריו של המעצב, הייתה בשיאה.

יובל שרף עם שלמה בראבא. GettyImages
יובל שרף בשמלה המדוברת/GettyImages

על אף גזרתה האצילית של השמלה הארוכה, שנבנתה כך שחצאיתה נופלת קפלים-קפלים על הרצפה, המאפיין המובהק ביותר שלה היה דווקא נעוץ בכך שאלימלך לא נדרש לשום סוללת יחסי ציבור שתפיץ לתקשורת, או לקהל הרחב, את היותו המעצב שעומד מאחוריה. למרות שהקולקציה מתוכה נלקחה השמלה עדיין לא נחשפה בזמנו, כבר במבט ראשון ניתן היה לזהות את כתב היד המובהק של אלימלך, המכור לצללית אסופת מותן ואוורירית ולקו הגבול בו רומנטיקה נשית מתפרקת אל אופק גותי של רגשות מועצמים. השאלה צצה מעצמה – האם העובדה שעברה את מסדר הזיהוי בהצלחה יתרה פועלת לטובתו ומעידה על יצירה מוצקה, או שאולי מרמזת דווקא על מחזור של חומרים?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההבדל העיקרי נעוץ במרקם. גדי אלימלך/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין קפלי המשי של קולקציית הקיץ, ספק אם ניתן למצוא תשובה מוחלטת, במיוחד בהתחשב בכך שזוהי הקולקציה השנייה של אלימלך בסך הכל. "הקולקציה הנוכחית היא בעצם פיתוח של הקולקציה הראשונה. זה היה כיף גדול", הוא מספר בסטודיו רחב הידיים שלו בדרום תל אביב, כשהוא מחווה בתנועות יד כלפי בובות הראווה שניצבות בחלל. "הרגשתי שבקולקציה הראשונה היה משהו שמרני, והפעם רציתי לפרוץ את הגבולות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ובכן, לפרוץ את הגבולות מתחת לגבולות גזרה רחבים יותר. בדומה לקולקציה הקודמת, וכפועל יוצא מ-18 שנות הניסיון של אלימלך בתעשיית האופנה, גם זו הנוכחית מלוטשת בשלמות ונטולת מכנסיים. התמהיל, למרות פזילה נוכחת אל ביגוד קל יותר, נותר דומה באופיו – שמלות ערב בחיתוכי תחרה חושפת עור וגב חשוף, חצאיות עיפרון המשוות צללית יהלום לאגן או שמלות קוקטייל קצרות עשויות בדי משי חסרי משקל, ששומרות על ריחוק מחושב מהגוף. אבותיו הרוחניים, כמו ריקרדו טישי לז'יבנשי, נותרו זהים. הפיתוח העיקרי נעוץ במרקם. את גווני הפודרה וניוד, אהבת נצח של המעצב, מחליפים מיני הדפסים בקשת צבעים מפותחת, שבאורח פלא משווים לעיצובים קלות דעת שמעצימה את איכותם הפתיינית. שמלה ארוכה ומנומרת בחברבורות אדמדמות ושחורות, מתפזרת באוויר בחן נשי הודות לבחירת גוון שונה מהדפס מנומר מהסוג המוכר. מהדפס מנומר נוסף נרקחה שמלה קצרה בהרבה, והיא מתעוררת לחיים בזכות נקודות קטיפה מיניאטוריות, המעודדות את כריות החישה בקצות האצבעות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פריצת הגבולות המדוברת לעיתים נתקלת בקושי מסוים. כדי להעשיר את היצירה, אלימלך קישט חלק מהשמלות בחגורות בד בעלות אבזמי-עלים עשויים מתכת צבועה בטורקיז או ורוד, שמקורם בעבודתו של המעצב הוותיק ג'רי מליץ (פועל יוצא של הקשר בין השניים בראשית דרכם). אולם, חזותם המצועצעת, הכמעט ילדותית, פוגמת באופי היצירה הבשלה, המנוסחת באופן שעולה על מעצבים רבים מידי בישראל. גם אוסף של גופיות משי, שחזיתן משי וגבן בד סרוג, אינו מיישר קו עם שיאי הקולקציה. להוציא את הגזרה הפשוטה, העובדה שחלק מהשמלות נתפרו מאותם הבדים ממש, מרמזת על פתרון שאריות בלתי מחמיא, והן נטועות כאוסף זר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועדיין, על שרוולי השושנים של השמלות או מפתחי החזה העשויים קרושה דקה, זוהי קולקציה גורפת, שיש בכוחה לסחוף את היצר. עניין המסביר היטב מדוע מלבד פרשת קאן, אלימלך חווה הצלחה כמעט מטאורית. תוך עונה הוא אוחז בסטודיו מצליח, משווק את עיצוביו לחמש נקודות מכירה ברחבי הארץ, וכבר בשל לשלב המתבקש הבא – בוטיק משל עצמו. למרות שדבר עדיין לא נחתם, הוא כבר יודע היטב שפניו מועדות לנווה צדק, ובעיקר לסמטאות שניצבות מסביב לרחוב הראשי שחוצה את השכונה. האם הוא מצטער שחיכה 18 שנים כדי לפצוח בקריירת עיצוב? "לפעמים כן. ולפעמים אני יודע שהייתי צריך לחכות לגיל 40, בשביל שאוכל להיחשף. בניגוד לסטייליסט, עכשיו כל האחריות היא עלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גדי אלימלך, נחלת בנימין 85 תל אביב.

מחירים: בגדי יום וערב: 390 – 5,900 שקלים; כלה (השכרה): 4200 – 6,900 שקלים.

גדי אלימלך, נינט טייב. אביב חופי
גדי אלימלך עם נינט טייב/אביב חופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully