וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמלת "הרכבת התחתית" של מרילין מונרו נמכרה במחיר שיא

21.6.2011 / 16:14

שמלת הפליסה המתנופפת שלבשה מרילין מונרו בסרט 'חטא על סף ביתך', נמכרה במכירה פומבית ב-4.6 מיליון דולר

מרילין מונרו. Matty Zimmerman, AP
משב רוח מפתח אוורור של הרכבת התחתית בניו יורק. מונרו בשמלה האיקונית/AP, Matty Zimmerman

השמלה האיקונית שלבשה מרילין מונרו בסרטו של בילי וויילדר 'חטא על סף ביתך' (The Seven Year Itch) מ-1955 נמכרה השבוע במכירה פומבית בלוס אנג'לס בסכום של לא פחות מ-4.6 מיליון דולרים. שמלת הכתפיות וחצאית הפליסה שהוערכה בשווי של מיליון עד שני מיליון דולר בלבד, זכתה עם השנים למעמד איקוני בעקבות הצלחת הסרט ובעיקר בגלל הסצנה בה היא מתעופפת בשל משב רוח מחלון מסורג ברצפה מעל הרכבת התחתית של ניו יורק, אימג' שהיה לאחד מסמלי הקולנוע האמריקאי והתרבות האמריקאית. את השמלה עיצב וויליאם טראווייה, מעצב תלבושות תיאטרון וקולנוע אמריקאי זוכה אוסקר, אשר עבד עם מונרו בשמונה סרטים.

מרילין מונרו. AP
נמכרה בסכום גבוה הרבה מההערכות. מונרו והשמלה בזווית נוספת/AP

השמלה, בגוון שנהב ולא לבן כפי שנהוג לחשוב, נרכשה על ידי השחקנית דבי ריינולדס, אספנית מזכרות הוליוודיות מזה 45 שנים. את השמלה ופריטים נוספים ממלתחתה הקולנועית של הבלונדינית של כל הזמנים היא רכשה מאולפני פוקס המאה ה-20 ב-1971. לאחרונה היא החליטה למכור כ-600 חפצים מאוספה למרבה במחיר. לאחר שלא הצליחה לממש את כוונתה המקורית להקים מוזיאון שיציג את האוסף כולו וגם לא למכור את האוסף במלואו לאף מוזיאון. ריינולדס העמידה למכירה שמלה נוספת של מונרו – השמלה האדומה שלבשה הכוכבת בסרט 'גברים מעדיפים בלונדיניות' (Gentlemen Prefer Blondes) מ-1953 שההערכות לגביה היו בסביבות 300 אלף דולר, אך היא נמכרה ב-1.2 מיליון דולר. כמו כן, פריטי ביגוד אחרים מאוסף דבי ריינולדס שנמכרו היו תלבושות שלבשו גרייס קלי, אליזבת טיילור, ג'ודי גארלנד, אודרי הפבורן ומרלון ברנדו בכמה מסרטיהם הידועים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עטיפת אריזת ה-DVD  של הסרט 'חטא על סף ביתך' (1955) עם מרילין מונרו. imdb
עטיפת ה-dvd של הסרט 'חטא על סף ביתך', 1955/imdb

ריינולדס אמרה בעבר ל-AP: "אני רואה בעצמי מעריצה. אני מעריצה שהיה לה מספיק מזל להיות בין כוכבים, אז אספתי אותם". עם זאת, נראה שהאיסוף במשך עשרות שנים הפך להיות יקר ודרש תנאי אחזקה תובעניים. היא הוסיפה: "לא יהיו לי כל כך הרבה ילדים לדאוג להם, אז לא תהייה לי אחריות רבה בעתיד ואני אוכל לנוח". ריינולדס מתכננת מכירה נוספת בדצמבר הקרוב. זהות הרוכש שלמעשה ישלם סכום כולל של 5.5 מיליון דולר לאחר תוספת אגרות, לא נמסרה ונשארה אנונימית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully