וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלאסיקה בכיכר המדינה: הנעליים של BIVER DESIGN חוגגות 15 שנה

רוויטל מדר

11.7.2011 / 21:14

BIVER DESIGN בכיכר המדינה חוגגת יום הולדת 15 ומאז ועד היום ממשיכה להציע נעליים קלאסיות במידות זערוריות לנשים קטנות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיצוב הפונה לעבר הקלאסי-נצחי. נעלי סלווטורה פראגמו: 2,050 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשולש הקדוש שמורכב מהצירוף של נשים, נעליים וכיכר המדינה, עלול לייצר בקלות, דימוי של אישה מאוד ספציפית, המתהלכת בנעליים טרנדיות, על עקבים גבוהים מידי. סביר להניח שהרוכשת אותן לא עצרה לרגע כדי לשאול האם הן באמת יפות, והן פשוט הגיעו אליה דרך מערכת אדירה של יחסי ציבור ומיתוג. בתמונה הסופית, המראה הוא של נשים עושות רונדלים בכיכר, כשהן מדדות בקושי על עקבים ששום יום לא טוב להם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לכל נעל סיפור שבעלת החנות מכירה לפרטים. נעלי רוברטו דל קרלו: 1,950 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואז, בתוך המעגל הזה, מתגלה ביוור דיזיין BIVER DESIGN, חנותה הקטנה של בינה פוריס, המציעה שלושה מותגים: וולטר שטייגר, סלבדורו פארגאמו ורוברטו דל קרלו. לא מדובר בשמות הכי טרנדיים, והעיצוב שלהם בהתאם, פונה יותר לעבר הקלאסיקה הנצחית, מאשר לעבר אובייקטים רגעים של תשוקה.

וולטר שטייגר הוא מותג שוויצרי שהוקם בשנת 1932 על ידי וולטר שטייגר האב. לתודעה העולמית הוא הגיע בזכות בנו, שבשנת 1967 הציג לראשונה את הקולקציה שלו תחת השם של העסק המשפחתי. מעבר להיותו חביב על הסלבריטאיות של שנות ה-60 וה-70, הרי שהנעליים של שטייגר הן הנעליים שנבחרו לככב בסרטו של מיכאלאנג'לו אנטוניוני, יצרים (1967).

רוברטו דל קרלו הוא בית אופנה איטלקי שהדגש שלו הוא על עבודת יד, וסלבדורו פאראגמו, הצלע השלישית, הוא בית אופנה איטלקי גם כן, שהיה חביב במיוחד על גרטה גארבו ומרלין מונרו. באשר למונרו, יש שטוענים שהליכתה המיוחדת – בה גופה נע מצד לצד, נטועה בנעליים של פארגאמו, שייצר עבורה זוג מיוחד. פוריס מספרת כי לפאראגמו יש הצלחה אדירה בשוק האסיאתי, שם מעריכים מאוד בתי אופנה עם ותק. הוותק, ולא הכותרות, הם מה שמשכנע את הלקוח היפני האם כדאי להשקיע במותג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בהתחלה היה ייצוג בלעדי לשטייגר. נעלי וולטר שטייגר. 3,100 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביחס לבית האופנה של פאראגמו, שהוקם בשנת 1927, החנות של פוריס היא נערה שרק מתחילה את חייה, אך ביחס לישראל היא יכולה כבר להיחשב למוסד. ש"החנות פתוחה כבר 15 שנה. בהתחלה היינו בבית האופרה שעל טיילת בתל אביב, אך אחרי שנתיים עברנו לכיכר המדינה", מספרת פוריס. מה שהתחיל עם ייצוג בלעדי של שטייגר, התפתח עם הזמן, כשבשנתיים האחרונות פוריס בוחנת גם את שוק הגברים. אם כי לפלח הזה היא מציעה כרגע רק את דגמיו של פאראגמו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא וויילד פאשן". נעלי סלווטורה פראגמו. 2,300 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

פוריס מאוד קשורה לכל אחד מהמותגים שסובבים אותה בחנות, והיא יודעת לגולל את הביוגרפיה שלהם בעל פה, אך למעשה, הסיפור המעניין הוא זה שלה עצמה, ומה שהוביל אותה לעסוק בתחום הנעליים. פוריס היא אישה קטנה, במידת נעליים שנעה בין 34.5 למידה 35, מה שגרם לה בצעירותה לקנות נעליים בחנויות של ילדים. מידי פעם היתה מצליחה למצוא דגמים במידתה, אך עד מהרה זה הפך לבלתי אפשרי. עקב המצב, מיד לאחר החתונה, הפך בן זוגה של פוריס את ירח הדבש שלהם בוונציה לכזה שכל מטרתו הוא מציאת זוג נעליי נשים לאשתו הטרייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעליים לחיים. נעלי רוברטו דל קרלו: 2,660 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עברנו חנות אחרי חנות, ואני כבר התחלתי להתייאש, עד שבאחת הסמטאות נמצאה חנות של המותג בלטראמי. השנה היתה שנת 1972 והפלטפורמות היו מאוד באופנה". אחרי שהמוכרת אישרה לבן זוגה של פוריס כי מידתה קיימת בחנות, כל שהיה עליה לעשות זה לבחור זה צבע.

"אני יודעת בדיוק איך סינדרלה הרגישה", פוריס מספרת, "הרגשתי לפתע שהאוויר יותר נקי, לאחר שעליתי על הפלטפורמות הללו". ההתרגשות היתה כה גדולה, עד כי פוריס נפרדה כבר בחנות מזוג הנעליים שהיו לרגליה. לצערה, לא לקח זמן רב עד שביצעה נפילה מרשימה. ולמלון היא חזרה יחפה. האנקדוטה הזו לא הובילה את פוריס היישר לתוך המקצוע שלה, אבל היא היוותה עוד נקודת דחיפה לשם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מידה 35 של בעלת החנות הובילה אותה לעסקי הנעליים. נעלי סלווטורה פראגמו. 1,850 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה שנים לאחר מכן, חבר של בני הזוג פתח חנות עודפים של וולטר שטייגר באילת. פוריס הגיעה לשם, וחגגה. פתאום הכל היה קיים במידתה. 12 זוגות היא רכשה באותו היום. ועל הדרך הפכה לבעליה של חנות הנעליים בתל אביב.

יכול להיות שדווקא העובדה שלא מדובר בחלום חיים, היא שדואגת לכך שגם היום, החנות של פוריס שומרת על הצביון שלה. אלה נעליים לחיים, אך לא כאלה שהחליטו להשאיר את העיצוב בחוץ.

המותג וולטר שטייג, למשל, מציג בפני לקוחותיו קטלוג בדים, עורות וצבעים, ומאפשר להם להחליף צבעים או טקסטורות של דגמים קיימים, "אבל בשביל כך אי אפשר לחכות לסוף העונה", מסכמת פוריס.

מחירים והנחות

בימים אלה מציעה החנות 50% הנחה על סנדלים; 30% הנחה על נעליים סגורות ותיקים ו-60% הנחה על קולקציות קודמות.

מחירים לפני הנחה:
וולטר שטייגר: 2,300 שקלים - 3,500 שקלים
רוברטו דל קרלו 2,100 שקלים - 2,550 שקלים
סלווטורה פרגאמו: נעליים 1,950 – 2,800 שקלים
תיקים: 4,700 – 7,990 שקלים

BIVER DESIGN
רחוב ה' באייר 42, כיכר המדינה, תל אביב

  • עוד באותו נושא:
  • נעליים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully