וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לי קופר: השיבה לחיים

גלי רבינק

21.7.2011 / 17:30

צמד מעצבות מותג הג'ינסים שנקלע לקשיים אך בסופו של דבר ניצל מפירוק, מספרות על עבודה בצל הטראומה ומקוות להשיב את ימי הזוהר שאבדו

לי קופר – קיץ 2011. עמית ישראלי
"במצב שהיינו בו,/עמית ישראלי

ליפסטיק אדום כתמתם? יש. שמלה קלילה? יש. תיק עור בצבע חרדלי? יש. בלחות של תל אביב, המעצבות של לי קופר מגיעות לראיון במראה מוצלח של "זרקתי על עצמי".
שמרית בן יעיש (35), יאמי מאמי תל אביבית, עונה על השאלות ומדי פעם מגניבה מסרונים כמו "לאיזו גינה ניקח את הפעוטה היום?", למדה עיצוב אופנה בשנקר. במסגרת לימודיה עברה סטאז' ב-Circulo the Ponto בברצלונה, המשיכה ב"הני ועדי יעקובסון" ובחמש השנים האחרונות היא בלי קופר. כיום היא מעצבת את הקו הנשי והגברי של המותג יחד עם חנית בוארון, מכרה עוד מימי הלימודים בשנקר.

בוארון (32), עם סיום לימודיה, עבדה בבוניטה, אירית, פוקס ובלו ברד. מזה כשנתיים היא בלי קופר. "הגעתי בזכות המלצה של שמרית", היא אומרת. שמרית בתגובה: "היא סופר מוכשרת, אני רק הבאתי אותה לראיון, כל השאר זה לגמרי היא." פינג פונג המחמאות של "לא את" מסתיים בתיקו ובאמירה: "אנחנו הרבה מעבר לקולגות, אנחנו חברות."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לי קופר היום בחדר התאוששות לאחר טראומה וייצוב הנשימה. בנובמבר האחרון ידיעות במדורים הכלכליים דיווחו על חילוקי דעות בין השותפים וקשיים כלכליים שאליהם נקלעה החברה. נראה היה כי המותג הגיע לסוף דרכו, אולם זמן קצר לאחר מכן רכשה חברת 'בריל' את החברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לי קופר – קיץ 2011. עמית ישראלי
לי קופר – קיץ 2011/עמית ישראלי

היה חשש שלא תספיקו לעצב את קולקציית הקיץ?

שמרית: "בגלל אי הוודאות לפני שהחברה נקנתה, העיצוב והייצור הוקפא ונוצר מצב שפספסנו את 'חלון הזדמנויות' לייצר בסין ושהקולקציה תספיק להגיע בזמן לחנויות. את הקולקציה עיצבנו 'ברגע האחרון' וייצרנו בארץ, בטורקיה וחלק קטן (מה שהתאפשר) בסין".

חנית: "במצב שהיינו בו, עשינו את המקסימום והתוצאות והמכירות הפתיעו גם אותנו. יצא הכי טוב שיכול היה להיות בסיטואציה שנקלענו אליה. אנחנו רק חודשים בודדים אחרי המעבר והשינוי, כדי לטפח חברה ולהבריא חברה לוקח ועוד ייקח זמן."

לי קופר – קיץ 2011. עמית ישראלי
לי קופר – קיץ 2011/עמית ישראלי

אלו שינויים הביאה איתה החלפת הבעלות?

חנית: "לצד הג'ינסים, הכנסנו גם קולקציה נלוות של בגדי ערב מגניבים, קולקציה שהיא מאוד 'פיין', נשית, עם שמלות מבדים דמויי משי, בדים רכים ונשפכים עם הרבה תנועה ושיק."

שמרית: "התמחור. אנחנו מייצרים אופנה טובה במחיר טוב. טוב מאוד. שני ג'ינסים ב-400 או 500 שקלים זה מחיר מטורף בעיניי. אלו ג'ינסים מעולים, אנחנו חברה שמתמחה ויודעת לעצב ג'ינסים. אגב, יש עדיין מי שחושב שמרבית הג'ינסים שלנו הם בגזרה נמוכה, בעוד שיותר מ-60 אחוז מהם הם בגזרה גבוהה. אנחנו היינו הראשונים בארץ שעיצבו סקיני ג'ינס בגזרה גבוהה (דגם לולה ג'ינס). וזה משפט שאני עומדת מאחוריו."

לי קופר – קיץ 2011. עמית ישראלי
לי קופר – קיץ 2011/עמית ישראלי
לי קופר – קיץ 2011. עמית ישראלי
לי קופר – קיץ 2011/עמית ישראלי

את החיבה לאופנה שאבתן מהבית?

חנית: "עד כמה שזכור לי, אמא שלי לא הקפידה והתעניינה באופנה ומדידת בגדים בחנויות היו עבורה סבל. אבל לי תמיד הייתה משיכה לתחום, המשכתי להלביש את הברביות שלי הרבה מעבר לזמן המקובל, עד שאמא שלי נאלצה בסוף כיתה ו' להגלות אותן. אהבתי לגזור, לתפור, להסתכל עליה מתאפרת ולהתלוות אליה למספרה ולראות איך מעגלים לה את ה'פארה פוסט'."

שמרית: "אמא שלי תמיד הייתה מטופחת והתלבשה מגניב. למרות שכשאני מסתכלת על תמונות הילדות שלי, לא הייתי לבושה מוצלח במיוחד. אבל, אני אוהבת אופנה וחיה אופנה. זה התחיל מלקרוא מגזינים כילדה ('מעריב לנוער' לא 'ווג' אנחנו בכל זאת מדברים על ערד בשנות ה-90) והסתובבויות בתל אביב, ב'רוקסן' וב'פינגווין' ומהתגובות של האנשים הבנתי שיש לי את זה."

לי קופר – קיץ 2011. עמית ישראלי
לי קופר – קיץ 2011/עמית ישראלי

כמה ג'ינסים יש לכן?

שמרית: "אוי שלא נדע, ערימה של ג'ינסים משמשת כמעצור לדלת בחדר השינה. אני מוקפת בכמויות אדירות של ג'ינסים. אני מעריכה שאם אספור את הג'ינסים במעלה הארון, בתחתית ובבוידם אגיע לכ-150 ג'ינסים. מתוכם עשרה בשימוש יומיומי".

חנית: "אני יותר עדינה בכמויות. יש לי כ-20 ג'ינסים שכוללים: סקיני ג'ינס בגזרה גבוהה, חצאיות ושורטים."

לי קופר – קיץ 2011. עמית ישראלי
לי קופר – קיץ 2011/עמית ישראלי
לי קופר – קיץ 2011. עמית ישראלי
לי קופר – קיץ 2011/עמית ישראלי

תרחיש אופטימי לעתיד

חנית:" נשארנו על הרגליים אחרי השינויים והטלטלות. מאחלת שננצנץ בקרוב שוב, שהחברה תתמקם במרכז מפת האופנה הישראלית, מקום שאני בטוחה ויודעת שהיא יכולה להגיע אליו."

שמרית: "את קולקציית הקיץ לא פרסמנו ולא שיפצנו את החנויות, אבל עדיין הבגדים מכרו את עצמם. קצת נעלמנו. עכשיו קנו את החברה, השקיעו בה מתוך כוונה אמיתית ואני מאחלת לנו שנפרסם את הקולקציות שלנו ונחזור שוב לתודעה."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמרית בן יעיש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טווח המחירים:
קולקציית הנשים: שני ג'ינסים החל מ-400 שקלים; מכנסיים וחצאיות 69.90-249.90 שקלים; טי שירטים וגופיות: 59.90-139.90 שקלים; חולצות מכופתרות 99.90-129.90 שקלים; שמלות 129.90-249.90; נעליים 79.90-259.90

קולקציית הגברים: שני ג'ינסים החל מ-400 שקלים; מכנסיים 169.90- 229.90; טי שירטים וגופיות 79.90-119.90; חולצות מכופתרות 149.90-179.90; נעליים 99.90-249.90

ניתן להשיג בחנויות הרשת ובקניון עזריאלי.

צילומים: עמית ישראלי

  • עוד באותו נושא:
  • לי קופר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully