וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכה בפריז לחוסיין שאליאן

רוויטל מדר

20.7.2011 / 12:38

המעצב הקונספטואלי יחשף לקהל הרחב בתערוכת רטרוספקטיבה רחבת היקף במוזיאון לאופנה ועיצוב הסמוך ללובר

הרטרוספקטיבה 'עלילות אופנה' של חוסיין שאליאן, שהתחילה באנגליה בשנת 2009, מגיעה לפריז ומתמקמת במוזיאון האופנה והעיצוב של הלובר. ניכר, שהתערוכה כאילו ובוחנת את הצמא של העולם לאופנה, גם כאשר מדובר בשם שמוכר יותר לתעשייה, מאשר לקהל הרחב, שספק אם יטרח לבקר בה (במיוחד כאשר לוקחים בחשבון שביולי-אוגוסט, עיר האורות משופעת בעיקר בתיירים).

קולקציית קיץ 2007 של חוסיין שאליאן. REMY DE LA MAUVINIERE, AP
קיץ 2007 של שאליאן/AP, REMY DE LA MAUVINIERE

המעצב הקפריסאי-אנגלי שאליאן (41) בוגר בית הספר סנטרל סנט מרטינס, מעצב לבית אופנה שנושא את שמו, וזוכה כמעט באופן גורף בביקורות חיוביות על הקולקציות השונות שלו, שמציבות אותו תמיד על הגבול הדק שבין אופנה לאמנות, כאשר חלק ניכר ממה שהוא מציג בתצוגות שלו מתרחק מתחום ההלבשה הקלאסי. דגמים מפורסמים של שאליאן הם חצאית השולחן, שכשמה כן היא, שולחן שהופך לחצאית; או שמלת הבועות, שגאגא עטתה על עצמה, ואתגרה את התפיסה של שאליאן כמעצב שלא מעצב פריטים לבישים.

למרות שגאגא בחרה ללכת על נקודת קיצון לא מפתיעה, הרי שהקולקציות של שאליאן מתאפיינות במינימליזם ופשטות, שיכולים להפתיע את מי שניזון רק מהתצוגות והתערוכות שלו. במובן הזה, ועוד לפני שנתפס ככזה, הקריירה של שאליאן רצופה קשיים כלכליים, וניסיונות שונים להשתלב בתעשייה. הפעם האחרונה שבה חבר לחברה מסחרית הייתה בשנת 2008, כאשר מונה למנהל הקריאטיבי של מותג הספורט פומה. השנים האחרונות מתאפיינות בניסיון של שאליאן להתקרב אל קופות המזומנים, עם השקת בושם חדש, או ייסודו של קו צעיר ונגיש יותר.

ועדיין, אין הרבה מעצבים שפועלים היום באופן כל כך מובהק במקום שבו אופנה היא אמנות. הצגתו במוזיאון האופנה של הלובר, שידוע בשמרנותו, תהיה מקרה מבחן מעניין, הרי עבודותיו יוצגו ברובן מאחורי ויטרינות שמרחיקות אותן מהיותן עבודות אמנות עכשוויות. התערוכה הנוכחית תנסה לחשוף את הצופה לעושר של שאליאן שמורכב מבגדים, מייצבים, תצוגות, עבודות וידאו ופיסול.

עד ה-13 בנובמבר

האמנויות הדקורטיביות – אופנה וטקסטיל, רחוב ריבולי 107, פריז 75001.

מעצב האופנה חוסיין שאליאן בניו יורק, 2007. Andrew H. Walker/Stringer, GettyImages
חוסיין שאליאן/GettyImages, Andrew H. Walker/Stringer

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully