וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ינס רב עונתי

לירוי שופן

21.7.2011 / 8:14

מותג הג'ינסים BLKDNM, חורך את ניו יורק, צד את ההיפסטרים הכי שווים בעולם ומוכן לעשות את הדבר האחד שכל עולם האופנה מסרב לו - לא לעצב לפי עונות

מכנסי ג'ינס בגזרה גבוהה ורגל צרה וארוכה, הנלבשים עם חולצת טי משוחררת ומעיל אופנוענים מרובה אבזמים מעור שחור, הפכו עם הזמן לאבות המזון של האופנה העכשווית. ועדיין, מותג הדנים הניו יורקי הטרי BLKDNM ('בלאק דנים', ללא אותיות ניקוד), שמתבסס באופן מוחלט על המראה המצוטט, מצליח לשמור על חזות מקורית שמבחינה אותו מכל השאר. הסיבה לכך, נעוצה בדרך שבה, בניגוד לאחרים, הוא מוכן להפנות עורף לסדר הקיים בעולם האופנה, זה שמעדיף מהירות ושינוי תמידי על פני כל דבר אחר, ולהתנהל בקצב אחר לגמרי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חליפת פסי סיכה מעוצבת בקפידה. BLCKDNM/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהרגע שהושק בחודש פברואר האחרון, לא היה אפשר להתעלם מהקונספט של בלאק דנים, שהוא פשוט, הגיוני להחריד ומושך תשומת לב. בבסיסו, הוא מכיל שני קווים בעלי צללית חדה ומוגדרת: אחד לגברים, המתמקד ברוח מרדנית המזכירה מרחוק את שנות החמישים, המתבססת על הצלבה בין בלייזר מחוייט ודק גזרה או ז'קט עור למכנסי ג'ינס כהים בגזרה ישרה; ומנגד, קו נשים שפוסע באופן בלתי פוסק אל הארון הגברי, ושואל מתוכו פריטים בעלי איכות צבאית או חליפות פסי סיכה מחוייטות. מתוך כוונה לשמור על סגנון אחיד, כתב יד מוצק ושורשי, ובעיקר על רלוונטיות שאינה נשחקת כל מספר חודשים, המותג המציא לעצמו שיטה. קודם כל, אין עונות ממשיות וגם לא קולקציות במובן המוכר. לא חורף ולא קיץ, לא אביב ולא סתיו, אלא התמקדות בקולקציה עקרונית ובסיסית, בעלת ניקיון צורני, שאמורה להתאים לכל רגע בשנה. דגמים חדשים, נכנסים בטפטוף קבוע, מתוך כוונה להשלים את ההיצע ולא כדי להתאים אותו אל מגמות. מתוקף העניין, הבגדים עצמם נמכרים מיד כשהם מוכנים, ולא חצי שנה לאחר שהם מוצגים (כפי שמקובל אחרי שבועות אופנה).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גזרות מדוייקות ומיעוט של פריטים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכאן, נגזר עיקרון נוסף המייחד את בלאק דנים במציאות של אופנה מהירה ושאינה יודעת שובע – פיתוח של פריטים מעטים, במקום היצע רחב ככל הניתן. כך מתאפשר למעצבים להתמקד בליבה הסגנונית של המותג, וללטש אותה מבלי לנסות ולמצוא מקורות השראה בלתי נדלים. לראייה, אוסף הבגדים אתו התחיל המותג את דרכו, כלל בסך הכל 60 דגמים (שהתפרסו על פני שמונה מראות לגברים ושמונה מראות לנשים), מספר מצומצם בכל קנה מידה. ההכרעה הזו, מאפשרת למעצבים להעמיד גזרות ספורות - מכנסי ג'ינס למשל מוצגים בשלוש גזרות לכל מין, אך כל אחת מהן אוצרת בתוכה את תרכיז הצללית המושלמת. מכאן, שכל אחד מהפריטים אכן מכיל את המאפיין החמקמק מכל, ושאותו כאמור בלאק דנים פועלים כדי להשיג – היכולת להיות נכון תמיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין עונות אמיתיות, אלא קולקציה שהולכת ומתפתחת/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעצב האופנה שעומד בראש בלאק דנים, ולמעשה הגה את החברה, הוא השבדי יוהאן לינדברג, שמחובר עבותות אל תרבות אופנה לא רשמית, ומחוספסת בהתאם. לינדברג החל את מסלולו בתחום בחברת דיזל, שם שימש כמנהל שיווק בינלאומי עד 1995. בשנה זו ייסד את מותג האופנה הנושא את שמו (J. Lindeberg), שהתמקד בשני עולמות תוכן מנוגדים – אופנת גולף ואופנה המתכתבת עם תרבות השוליים של התקופה. במסגרת הזו הוא הגיע לשיא תהילתו בשליש הראשון של העשור הקודם, רבות בזכות העובדה שהיה אחד הראשונים שלקח חלק פעיל בקידום וביסוס צלליות 'סקיני' וגישת רוק אנד רול, והעז לעצב מכנסיים צרים פי כמה מכל מעצב אחר. בשנת 2007, עזב את החברה ועבר לניו יורק, שם חבר לג'סטין טימברלייק לטובת מיזם האופנה המכונה 'וויליאם ראסט'. מכל מקום, בלאק דנים הוא הקונספט האחרון שלו, ולינדברג הצהיר בהזדמנויות רבות כי חשב על הרעיון זמן רב לפני שהוציא אותו אל הפועל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המותג מחזיק בימים אלה בחנות פופ-אפ, הממוקמת ברחוב לאפייט שבמנהטן, ועתיד בחודשים הקרובים לפתוח חנות קבע בדאון-טאון של ניו יורק. עם זאת, כחלק מהחשיבה המחודשת על צריכה של אופנה, בלאק דנים פועלים בעיקר על פלטפורמה של מכירה אינטרנטית. בדומה ללואי ויטון, הכוונה היא לא למכור את מוצרי המותג בבוטיקים או חנויות כלבו, אלא רק בחנויות השייכות למותג. אולם בניגוד לוויטון, שנוהגים כך כדי לשמור על אקסקלוסיביות, כאן המטרה היא לשמור על ערוץ שיווק ישיר, עניין המאפשר להעמיד מכנסי גינס ברמת גימור גבוהה במחיר של 150 דולרים (כ-525 שקלים), או ז'קט עור טלה במחיר של 700 דולרים (2470 שקלים).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם נתוני הפתיחה האלה, והעובדה שיש סביבו הילה של אופנה עכשווית ונטולת קישוטיות מיותרת או התעסקות בתפל, המותג צד את מבטם של המעודכנים העירוניים. סביר, שהם מוצאים בו מזור מדוייק לצורך להחזיק בגדים המשווים להם את הגישה הנכונה מבלי להיזקק לקחת חלק במירוץ המלאה של האופנה, ומנגד – שיש בו את מינון היוקרה הנכון, כפי שמדגים קרדיגן קשמיר בצבע חול זהוב. כדי להשלים את התמונה, בתחילת החודש, הכריז בלאק דנים על שיתוף פעולה מסקרן עם מותג המשקפיים ההיפסטרי מוסקוט. עכשיו, ספק אם יהיה אפשר למצוא אדם אחד שיצליח להתנגד.

צילומים: יח"צ

לחנות המקוונת - BLKDNM.COM

רוצים לראות עוד מהקולקציה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • ג'ינס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully