וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איימי וויינהאוס: קציפת שיער בלתי נשכחת

לירוי שופן

23.7.2011 / 21:10

היא הייתה נועזת, שנויה במחלקת ועם האייליינר הכי בוטה בעולם המוזיקה, אבל לאיימי וויינהאוס היה גם סטייל בלתי נשכח. פרידה

איימי ווינהאוס. AP
סגנון חתרני, מזוהם ובלתי נשכח/AP

"היא יפה, אמנית מוכשרת, ואני מאוד אוהב את התסרוקת שלה", אמר מעצב העל קרל לאגרפלד על איימי וויינהאוס, לאחר תצוגת אופנה שקיים בלונדון בדצמבר 2007. על ראשן של הדוגמניות התנוסס עיצוב שיער מעוגל כתפוח ובעל שובלים זולגים על הכתף ולאגרפלד הסביר "לקחתי את זה כהשראה. למעשה זו הייתה גם התסרוקת של בריג'יט ברדו בשנות החמישים המאוחרות והשישים. עכשיו איימי עשתה את התסרוקת הזו לשלה". ייתכן שבמילים האגביות האלה, מפי אחד המשפיעים הגדולים על עולם האופנה, נעוץ כל מה שאפשר לומר על הסטייל האישי של איימי וויינהאוס, הזמרת הבריטית היהודייה, שנמצאה הערב (שבת) מתה בדירתה בגיל 27. סגנונה היה נועז, ישיר, כזה שבלתי ניתן להתעלם ממנו, ומעל לכל, מובהק כחתימה אישית כמעט, שאינה סובלת שכפולים. ליווי ויזואלי, שיכול להיות רק הולם, לגוון קול חם, ציני ומהביל, שלעולם אי אפשר לטעות בו.

לכתבות נוספות:
עולם הפופ מספיד את איימי וויינהאוס
נפרדים מאיימי וויינהאוס בתמונות
הכל אודות איימי - כל הכתבות

איימי ווינהאוס. AP
תסרוקת כבדה, לא נוחה, שהפכה לסממן המובהק של הופעתה/AP

מהשיער השחור העבה עם הקווצה הלבנה בחזית ומיני הקישוטים שתלתה בו, שהפך לחלק המייצג ביותר של דמותה הפראית, ועד לאופן בו איפרה בכבדות את עיניה, או הדרך בה לבשה שמלות מיני הדוקות שהיתלו בחזה השופע לפרוץ החוצה – הכול היה חלק במעין עולם של משחקים שנעשים תמיד שלא לפי הכללים. וכך, התסרוקת המדוברת אף פעם לא התכתבה עם האופנה הרווחת. היא הייתה כבדה, למראית עין לא נוחה, אפילו לא מודרנית, לפרקים נדמית כמסודרת באגביות, לרגעים אחרים בהקפדה יתרה, אבל לנצח עומדת באיזשהו אופן מקורי שהפנה גב אל אופנות המאדירות שיער שופע וחלקלק (ואין כמו ביונסה, ושאר זמרות שחורות שהרגו את שיערן כדי להוכיח את הצו השולט). הנוכחות שלו כל כך דרמטית, כל כך זרה לעולם הבינוני מסביבה, שוויינהאוס יצרה אין ספור חקייניות, ונשים, על ומחוץ לתצוגות האופנה, הקדישו חייהן תוך ניסיון להרים את שיערן אל-על בסיבוב.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
איימי וויינהאוס. GettyImages
השמלות תמיד היו יותר חושפניות מהמותר/GettyImages

שאר הפרטים בהופעתה צייתו בדיוק להלך הרוח הזה, וציטטו מאין ספור עולמות, שכללו את מרחב המוזיקה השחורה, הפאנק הבריטי, לבוש ספורט ועד לצעקנית שבאופנת השוליים. וויינהאוס יצרה מושג חדש של טראש, זה שלא רק גרם לאנשים סביבה להביט בה פעם נוספת (ולהיות מופתעים בכל פעם שפתחה את הפה), אלא שהוא תרם לא מעט להילה האגרסיבית סביבה. מההמוני, היא רקחה דבר משל עצמה. את האייליינר החתולי אילפה לעיניים יוקדות של לביאה; את המכנסיים הצרים לקחה רחוק יותר, הדוקים כעפרונות מחודדים ובגזרת מותן גבוהה פי כמה מהמקובל; השמלות הפרחוניות איבדו את התום, שכמכפלתן הייתה קצרה פי כמה מהמותר. השנוי במחלוקת הפך אצלה לחגיגה של תעוזה, שהבליטה לא רק נשיות דורסנית אלא הלימה מושלמת בין הפרסונה לדרך בה היא מתלבשת, דבר שרק כנות שורשית יכולה ליצור. וויינהאוס, כמו כל דבר אחר (והודאה בסירוב לגמילה, כמו הלהיט הגדול ביותר שלה, היא לא דבר של מה בכך), לקחה כל פרט עד הקצה, ולעיתים גם הרבה אחריו. טוטאליות, מכף רגל ועד ראש (או עד בית המעצר הקרוב), השתקפה מבעד לתקשורת, וגם דרך האופנה שעל גופה, כדרך חיים שאין בה שום אופציה להתפשרות.

כפי שהייתה מעורבת היטב בשערוריות מכל סוג, וויינהאוס לא הייתה זרה לעולם האופנה. מעבר לאופן בו ניצלה את היכולת שלה לסגנן את עצמה, היא ניסתה אף להיות מעורבת באופן ישיר בתעשייה התובענית. היא שיתפה פעולה עם המותג הבריטי 'פרד פרי', ויצרה בשנה שעברה קולקציה ראשונה, שמנתה 17 פריטים. כולם מבוססים על פריטי האייקון הספורטיביים של המותג, אבל עם התוספת העסיסית, הספוגה במיניות בוטה, שמתבקשת מדמותה של הזמרת. בהיצע, שנע בין גרדרובה של עקרת בית מהפרוורים לחזות מעכסת של האישה המסוכנת מהשכונות, היו בין היתר סריג מעויינים קלאסי הפך בהשראתה למעין שמלה קצרצרה, הדוקה מאוד סביב הירכיים, וגם גופיה צמודה ששאבה השראתה מחולצות פולו, כולל צווארון הסרוג. וויינהאוס כמובן שימשה כדוגמנית בקמפיין, וההצלחה המסחרית, הביאה להפקתה של קולקציה שנייה.

איימי וויינהאוס. Dave Hogan, GettyImages
פרשנות חדשה לטראש/GettyImages, Dave Hogan

למרות שהיה בקולקציית הקפסולה שיצרה מן ההליכה בתלם (מדונה יצרה קולקציה ל-H&M, וכך גם ידועניות רבות בהזדמנויות אחרות), אחד הכתרים המובהקים שניתן להניח על ראשה של הדיווה הוא בזכות היותה אייקון סטייל בלתי רגיל. וויינהאוס מעולם לא הייתה זוהרת, לפחות לא במושגים המקובלים של הזוהר כפי שהוא מדומיין בראשי ההדיוטות. לפעמים אפילו נראתה מלוכלכת מאוד, מזוהמת בדומה לדרך האורגינלית בה חברה? הקרוב פיט דוהרטי, שאף כתב עבורה, היה מזוהם. אבל היא הייתה אמיתית, מעוררת אי נוחות ומהפנטת, סוחפת אל עולם יצרי שקיים בו רק הווה, ללא שום תלות בהשלכות, ללא אחריות של ממש לטעם טוב. וכמו תמיד, אפשר להעריך רק את סגנונם של המעזים. אלה שבוחרים לזלוג עם הזרם, נועדו להישכח. וויינהאוס, נועדה להישאר חקוקה כקעקוע, כזה המלווה תמיד בקציפת שיער בלתי נשכחת.

בואו להפרד מאיימי ווינהאוס בעמוד הפייסבוק שלנו

איימי ויינהאוס. AP
הפרחוני איבד מתום כשלבשה אותו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully