וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים מבעד לעדשת הרשת: הטמבלרים

רעות ענבר

28.7.2011 / 17:50

אין טקסט רק תמונות - הטמבלרים, שהם כמו בלוגים, אבל עם מעט מאוד מלל, מזמינים אתכם לגלול וליהנות ממראה עיניים - 3 המלצות שיעשו לכם חשק לעוד

אי אפשר להתכחש לעובדה שצריכת הידע עוברת כל הזמן תהליך של ייעול וקיזוז, שמותיר בסופו של דבר מעט מאוד לצרכן התוכן. את התהליך ניתן לזהות בכל תחום תרבותי, מוזיקה, ספרים, סרטים, עיצוב, אמנות חזותית וכמובן המילה הכתובה. אפילו רשתות חברתיות מצמצמות את המסרים של החברים בהן, מאלבום לתמונה בודדת, ממאה וארבעים תווים ל-70. עולם המסרים עושה ביבי, ומהדק לנו את החגורה.

אין ספק שיש בעניין הזה צדדים אפוקליפטיים, במיוחד עבור פולנים נרגנים שלא אוהבים שינויים ודווקא מאוהבים ברוחב היריעה. מצד שני, לקורא העצלן דובר העברית, נוצר פתח לצריכה ממוקדת ולא מנג'סת של מה שהוא אוהב הכי בעולם: תמונות יפות, בלי טקסט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המינימליסט/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברוכים הבאים לעולם הטמבלרים; כמו בלוגים, רק בקצרה. במקום 500 מילה על השפעת הרקמה על החורף הקרוב - תמונה מהפקה של ווג. במקום כתבה מקיפה על אופנת חוף - קולאז' בן 300 תמונות של בגדי ים מרחבי העולם, עם קישורים רלוונטיים למקורות התמונה. הטמבלר הוא למעשה סוג של בלוג, ולא בהרבה מילים. טמבלר הוא עמוד אווירה, שעושה שימוש בעיקר בתמונות, קטעי וידאו זעירים, טקסט - קצר ובמשורה, אנימציות ומוזיקה, כדי להעביר חוויה מסוימת גם ללא התרחשות עלילתית. אין סיפור, אין תסריט, אין גילוי לב. יש רק מסר קצר ותמציתי, שמתעדכן תכופות (מה שהופך את הטמבלרים למושלמים עבור שיטוט אינטרנט משרדי).

לעתים קשה לאתר את זהותם של בעלי הטמבלרים. חלקם פונה לכיוון מאוד נקי וחלקם מתמלא בשטויות, קישוטים והתחכמויות של מתכנתים. עמוד אינטרנטי אחד שייתן לכם תחושה מקיפה של אווירה שהוא מבקש לתת. קיץ, צרפת, סליז, פאנק- כל טמבלר והכיוון אליו הוא הולך.

בואו לשוט על גלי הטמבלר- אולי תתאהבו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סקינידיפ/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצחוק או לחשוק - סקינידיפ

http://skinnydipp.tumblr.com/

שם הטמבלר: סקינידיפ – מונח שמשמעותו באנגלית שחייה בעירום, או כוסית עם ערך מוסף, והוא מדלג בין הומור לבין נחשקות וסקסיות מוחצנת. התחושה הכללית באתר היא "אלו החיים שהייתי רוצה לחיות".

קטעי הוידיאו המוצגים כוללים עיכוסים מלאי כריזמה מחד וסרטוני חתולים משעשעים מיוטיוב מאידך. הכל בגרסת שלוש השניות. מקורן של רוב התמונות מהפקות שונות ומשונות, אבל יש גם תמונות פפרצי וצילומים חולפים של חיות או כותרות משעשעות מהעיתון. מריחים את החדות של בעליו מרחוק, ומשהו בבחירות של הקטעים משדר אווירה מהודקת וייחודית שכיף לעקוב אחריה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סקינידיפ/מערכת וואלה!, צילום מסך

לעשות את המינימום - המינימליסט

http://minimalist.co/

טמבלר נקי במיוחד. כל עיצובו אומר ניקיון מודרני ובוהק, עם רקע לבן וממשק פשוט ואלגנטי. בכל פוסט צילום פורטרט אחר שעבר חיתוך לכדי עיגול. פרוטרטים יפהפיים ומעוררי השראה של דוגמנית, כוכבי קולנוע, זמרים, והכל באווירה רבת עוצמה וחפה מקשקושים. הבאנו את האירוע המרכזי והלכנו הביתה. תודה רבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המינימליסט/מערכת וואלה!, צילום מסך

לחתוך את הבולשיט - קבולשיט

קבולשיט. קום

מדובר בבלוג שמנוהל על ידי בחור צעיר, שבאופן ברור לחלוטין מצוי בעולם פנימי בעל זווית מסויימת של סטייה. בממשק עצמו אין רמזים למשהו חריג: שם הבלוג ושורת פרטים על בעליו מופיעה בצד ימין, וניכר שנעשה מאמץ לשדר תחושה של כלאחר יד.

התכנים עצמם, לעומת זאת, שמים דגש על אסתטיקה ולייפסטייל ולקוחים מבנק דימויים עשיר במיוחד: תמונות של הנסיכה דיאנה, אלמנטים דתיים, אנימציות מטרידות, דוגמנים מכוסי דם, ואנשים בעלי ייחוד ויזואלי ברור, הם רק חלק מהשלל הרב והמעניין שניתן לדלות משם. על אף שמדובר בתכנים קצת פחות צפויים בכל מה שקשור ליופי, מדובר לרוב בתמונות וסרטונים שיודעים לחבר נהדר בין הסוטה לאסתטי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קבולשיט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קבולשיט/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully